Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Nowe pociągi dla Lubelszczyzny z Pesy?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
19-04-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Nowe pociągi dla Lubelszczyzny z Pesy?
Fot. Wojciech CupiałSpalinowy zespół trakcyjny SA134 produkcji Pesy w barwach województwa lubelskiego
Pesa Bydgoszcz złożyła jedyną ofertę w ważnym przetargu na dostawę 11 dwuczłonowych nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych, który rozpisał marszałek województwa lubelskiego.

Województwo lubelskie otworzyło dziś oferty w przetargu na dostawę 11 nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych. Jedyną ofertę złożyła Pesa Bydgoszcz w konsorcjum ze swoją spółką ZNTK Mińsk Maz., o wartości 170 748 600 zł brutto (co oznacza 12,62 mln zł netto za jeden pojazd). Nie zaoferowała przedłużenia gwarancji ponad minimalne 48 miesięcy, ani skrócenia terminu dostawy taboru – to dodatkowe kryteria wyboru wykonawcy.

Oferta bydgoskiego producenta przekracza budżet zamawiającego, określony na 152 594 010 złotych. Prezes Pesy Krzysztof Sędzikowski zapowiadał już, że producent będzie kalkulował oferty tak, by zarobić na każdym kontrakcie, a wygranie przetargu nie będzie celem samym w sobie.

Lubelskie chce kupić 11 krótkich, elektrycznych zespołów trakcyjnych, które będą obsługiwać regionalny ruch pasażerski. Będą to pierwsze nowe pociągi elektryczne, które kupi ten samorząd. Ich użytkownikiem będzie najprawdopodobniej Polregio.

W ogłoszeniu o przetargu znalazło się pierwotnie kilka kontrowersyjnych zapisów, o czym pisaliśmy w tym miejscu. Jednym z nich był bardzo krótki termin pierwszych trzech pojazdów, przypadający na 15 grudnia tego roku. Województwo w toku postępowania wydłużyło go do połowy kwietnia, o co wnioskowała w odwołaniu Pesa.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Szybciej z Pragi do Liberca? Nie tak szybko

Infrastruktura

Szybciej z Pragi do Liberca? Nie tak szybko

Mikołaj Kobryński 24 października 2025

Cummins: Rozwój kolei w Polsce nie odbędzie się bez silnika spalinowego

Tabor i technika

Cummins: Rozwój kolei w Polsce nie odbędzie się bez silnika spalinowego

Łukasz Malinowski, wsp. Kasper Fiszer 24 października 2025

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Szybciej z Pragi do Liberca? Nie tak szybko

Infrastruktura

Szybciej z Pragi do Liberca? Nie tak szybko

Mikołaj Kobryński 24 października 2025

Cummins: Rozwój kolei w Polsce nie odbędzie się bez silnika spalinowego

Tabor i technika

Cummins: Rozwój kolei w Polsce nie odbędzie się bez silnika spalinowego

Łukasz Malinowski, wsp. Kasper Fiszer 24 października 2025

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij