Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Pesa skarży warunki przetargu na elektryczne pociągi dla Lubelszczyzny

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
05-03-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Pesa skarży warunki przetargu na elektryczne pociągi dla Lubelszczyzny
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.plElf 2 z Pesy na targach Trako 2017
Bydgoska Pesa żywo interesuje się przetargiem na 11 dwuczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych, który rozpisał marszałek województwa lubelskiego, ale krytycznie ocenia niektóre jego warunki. Sprawę zbada Krajowa Izba Odwoławcza.

Spore zamówienie spotyka się z zainteresowaniem producentów, w tym także bydgoskiej Pesy. Dostrzega ona jednak poważne zagrożenia dla ewentualnej realizacji kontraktu. W pierwszej kolejności chodzi o krótki termin realizacji zamówienia, na który „RK” również zwracał uwagę. Pierwsze pociągi miałyby dotrzeć na Lubelszczyznę jeszcze w końcu 2018 roku (3 sztuki), a ostatnie z końcem 2019 roku. Przy dużej liczbie zamówień realizowanych obecnie w Pesie i Newagu, takie warunki są trudne, jeśli wręcz nie niemożliwe, do spełnienia.

– Proces projektowania, uzgodnień technicznych oraz budowy pojazdu szynowego jest procesem złożonym, uzależnionym od wielu czynników – pisze Pesa w odwołaniu i podkreśla, że na niektóre podzespoły trzeba czekać aż 10 miesięcy od momenty ich zamówienia, co jest zależne od Pesy. Producent wnosi do KIO o przesunięcie dostawy pierwszych pojazdów na połowę kwietnia 2018, co i tak jest bardzo krótkim okresem.

Pesa, ma również wątpliwości (zwracaliśmy na to uwagę w ostatnim tekście) dotyczące przygotowania pociągu do obsługi peronów o wysokości nawet 1000 mm, choć takich peronów nie ma w województwie lubelskim. Mimo, że wysokość podłogi określono na 760 mm, to windy dla niepełnosprawnych powinny mieć możliwość działania także przy wyższych peronach, np. na obszarze węzła warszawskiego. Takich pojazdów dotąd nikt nie produkował i prawdopodobnie wymagałoby to zbudowania osobnych wind do transportu niepełnosprawnych powyżej podłogi elektrycznego pociągu w innych drzwiach niż znajdowałaby się winda do zjazdu w dół…

O tym czy Pesa ma rację zwracając się do zamawiającego o zmianę treści zamówienia dowiemy się wkrótce. Sprawę rozstrzygnie jednak KIO, o ile lubelski samorząd sam wcześniej nie zmieni dość dziwnych zapisów, które zasugerował mu lubelski zakład Przewozów Regionalnych.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PESA: W lutym przyszłego roku testy pociągu na 200 km/h

Tabor i technika

PESA: W lutym przyszłego roku testy pociągu na 200 km/h

Jakub Rösler 08 lipca 2025

PESA. Gama 3.0 nadchodzi (wizualizacje)

Tabor i technika

PESA. Gama 3.0 nadchodzi (wizualizacje)

Jakub Rösler 16 czerwca 2025

PESA dostarczy do Rumunii więcej pociągów

Tabor i technika

Lokomotywa wodorowa Pesy na testach w Szwecji

Tabor i technika

Lokomotywa wodorowa Pesy na testach w Szwecji

Redakcja/inf. pras. 08 maja 2025

PESA. Pierwszy pociąg dla Rumunii prawie gotowy

Tabor i technika

Zobacz również:

PESA: W lutym przyszłego roku testy pociągu na 200 km/h

Tabor i technika

PESA: W lutym przyszłego roku testy pociągu na 200 km/h

Jakub Rösler 08 lipca 2025

PESA. Gama 3.0 nadchodzi (wizualizacje)

Tabor i technika

PESA. Gama 3.0 nadchodzi (wizualizacje)

Jakub Rösler 16 czerwca 2025

PESA dostarczy do Rumunii więcej pociągów

Tabor i technika

Lokomotywa wodorowa Pesy na testach w Szwecji

Tabor i technika

Lokomotywa wodorowa Pesy na testach w Szwecji

Redakcja/inf. pras. 08 maja 2025

PESA. Pierwszy pociąg dla Rumunii prawie gotowy

Tabor i technika

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij