Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Pesa, Stadler Polska i CAF mają szansę na kontrakt na Łotwie

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
03-08-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
rynek kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Pesa, Stadler Polska i CAF mają szansę na kontrakt na Łotwie
Fot. PesaZdjęcie ilustracyjne
W przetargu na osiem spalinowych zespołów trakcyjnych dla Kolei Łotewskich w grze zostają producenci z Polski. Pasažieru Vilciens oczekują dostaw pojazdów podobnych do tych, które Pesa eksportuje właśnie na wschód Europy.

Do ogłoszonego w tym roku przetargu na zakup 8 spalinowych zespołów trakcyjnych zgłosiło się pięciu producentów: Stadler Polska, Pesa Bydgoszcz, CAF, Kriukiwskie Zakłady Budowy Wagonów (Ukraina) i rosyjski Metrowagonmasz. Do dalszych negocjacji zaproszono trzech pierwszych. Według zapewnień zarządu Kolei Łotewskich konkurs ma znaleźć rozstrzygnięcie w końcu 2020 roku.

Zespoły trakcyjne mają mieć długość 110 metrów i 250 miejsc siedzących. Oznacza to, że Łotysze oczekują dostawy pojazdów 6-członowych. Mają kursować z prędkością do 140 km/h, być wyposażone w nowoczesne systemu informacji pasażerskiej i klimatyzację, przedział dla rowerzystów i niepełnosprawnych. Chcą nimi zastąpić pamiętające jeszcze Związek Radziecki jednostki trakcyjne DR1A. Część z nich, po modernizacji nadal będzie jednak wozić pasażerów. Jak skrupulatnie wyliczyły łotewskie media: na Łotwie pracują obecnie 22 spalinowe zespoły trakcyjne.

Obecnie spalinowe, 6-członowe zespoły trakcyjne Pesa produkuje dla Białoruskiej Czychunki. Więcej na ten temat można przeczytać tutaj i tutaj.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Poznań: Początek budowy tramwaju w ul. Ratajczaka

Zintegrowany transport

Poznań: Początek budowy tramwaju w ul. Ratajczaka

UM Poznań 24 października 2025

Cummins: Rozwój kolei w Polsce nie odbędzie się bez silnika spalinowego

Tabor i technika

Cummins: Rozwój kolei w Polsce nie odbędzie się bez silnika spalinowego

Łukasz Malinowski, wsp. Kasper Fiszer 24 października 2025

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Poznań: Początek budowy tramwaju w ul. Ratajczaka

Zintegrowany transport

Poznań: Początek budowy tramwaju w ul. Ratajczaka

UM Poznań 24 października 2025

Cummins: Rozwój kolei w Polsce nie odbędzie się bez silnika spalinowego

Tabor i technika

Cummins: Rozwój kolei w Polsce nie odbędzie się bez silnika spalinowego

Łukasz Malinowski, wsp. Kasper Fiszer 24 października 2025

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij