NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Pesa nie dostarczy nowych pociągów na Lubelszczyznę. Przetarg unieważniony

| Jakub Madrjas 23.05.2018 62

Pesa nie dostarczy nowych pociągów na Lubelszczyznę. Przetarg unieważniony
Fot. Wojciech Cupiał
Lubelskie unieważniło przetarg na dostawę pierwszych w historii województwa nowych pociągów elektrycznych. Jedyna oferta, złożona przez Pesę, okazała się zbyt droga.
Przetarg województwa lubelskiego na 11 dwuczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych od początku budził kontrowersje. W specyfikacji zapisano m.in., że pociągi muszą mieć możliwość obsługi peronów o bardzo różnej wysokości, w przedziale od 300 do 1000 mm. To warunek o tyle dziwny, że na Lubelszczyźnie ze świecą należy szukać peronów o wysokości 960 mm.

Warunki postępowania zaskarżyła Pesa Bydgoszcz. Ostatecznie bydgoski producent złożył ofertę o wartości 170 748 600 zł brutto, która jednak przekraczała budżet zamawiającego, określony na 152 594 010 złotych. Była to jedyna oferta złożona w postępowaniu, co jest o tyle zaskakujące, że dotychczas w przetargach na tabor elektryczny zazwyczaj startowały dwie lub trzy firmy (najczęściej, oprócz Pesy, Newag oraz Stadler).

Producenci taboru nieoficjalnie wskazywali w rozmowach z "RK", że województwo lubelskie postępuje bardzo krótkowzrocznie, zamawiając dwuczłonowe jednostki. Z przyczyn technicznych muszą one bowiem mieć taką samą moc, jak jednostki trzyczłonowe, w związku czym koszt ich produkcji jest niewiele niższy za to pojemność – dużo mniejsza. – Nikt inny nie będzie raczej zamawiał takiego taboru, więc opracowanie pojazdu zgodnego z najnowszymi wymogami tylko na potrzeby jednej, krótkiej serii jest zbyt drogie – usłyszeliśmy. To wyjaśnia poniekąd także wysoką cenę oferty złożonej przez Pesę.

Jak się okazało, propozycja bydgoskiego producenta za bardzo przekraczała budżet województwa lubelskiego, by zamówienie mogło dojść do skutku. Wczoraj (22 maja) urząd marszałkowski unieważnił postępowanie. Na nowe pociągi elektryczne – pierwsze w historii województwa – mieszkańcy będą musieli poczekać co najmniej o kilka miesięcy dłużej.



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Lubelskie (928)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Lubelskie (928)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS