Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Pesa kontra FPS w przetargu na pociągi dla Wielkopolski

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus
GMV

Data publikacji:
20-10-2023
Ostatnia modyfikacja:
20-10-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Pesa kontra FPS w przetargu na pociągi dla Wielkopolski
Fot. Pesa
Dwie państwowe spółki - Pesa i FPS H. Cegielski - złożyły oferty na dostawę nowych pociągów dla województwa wielkopolskiego. 

W czerwcu województwo wielkopolskie ogłosiło przetarg na osiem nowych EZT, których zakup zamierza sfinansować dzięki środkom z Krajowego Planu Odbudowy. Zamawiający wymaga, aby jednostki mieściły co najmniej 520 pasażerów i rozpędzały się do minimum 160 km/h - o szczegółach technicznych zakupu pisaliśmy tutaj.

O wyborze najlepszej oferty mają zdecydować cena - 60%, długość gwarancji oraz rękojmi za wady - 30%, a także masa eksploatacyjna w stanie gotowości do pracy (bez pasażerów) - 10%. Województwo zaznaczyło, że podstawowym okresem gwarancji i rękojmi jest 60 miesięcy.

Dzisiaj (20 października) otwarto oferty w postępowaniu. Zgłosiły się dwie fabryki z państwowej grupy PFR. Pesa Bydgoszcz zaoferowała cenę 333 084 000,złotych brutto, 72 miesiące gwarancji oraz masę 179 ton. Trochę tańszy jest FPS H. Cegielski, który zaoferował cenę 329 640 000 zł, 83 miesiące gwarancji i masę186 ton brutto. 

Pierwotnie wydawało się, że oferta FPS może zostać odrzucona. Zamawiający wymagał bowiem od oferentów doświadczenia w dostawach nowych pojazdów, a FPS jednak nie dostarczył jeszcze żadnego - jego Plus jest prototypem. Ostatecznie złagodzono je do zmodernizowanych pojazdów.

Obie oferty przekraczają kosztorys, opiewający na 315 200 000 zł brutto. Do wyboru zwycięzcy byłoby zatem podniesienie budżetu - o ile oczywiście pojawią się w końcu środki z KPO, które mają stanowić większość (215 mln zł) finansowania. Z nieoficjalnych źródeł wiemy, że Pesa zaoferowała 5-członowe Elfy - takie pojazdy Wielkopolska już ma, a ostatnio kupiła kolejne.
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Pesa z pieniędzmi na rozwój. Pół miliarda złotych od PFR

Biznes

Pesa z pieniędzmi na rozwój. Pół miliarda złotych od PFR

Jakub Madrjas 19 października 2023

Gama 2 z nowym wyglądem. W przyszłym roku testy

Tabor i technika

Gama 2 z nowym wyglądem. W przyszłym roku testy

Jakub Madrjas 17 października 2023

Jak przebiegają odbiory nowych Swingów dla Bydgoszczy?

Zintegrowany transport

Jak przebiegają odbiory nowych Swingów dla Bydgoszczy?

Jakub Rösler 17 października 2023

Zobacz również:

KW już używają pierwszego dwutrakcyjnego Impulsa

Tabor i technika

KW już używają pierwszego dwutrakcyjnego Impulsa

Redakcja/inf. pras. 08 sierpnia 2023

Koleje Wielkopolskie przewiozły 100 milionów pasażerów!

Pasażer

KW: Zakupy piętrowego taboru muszą jeszcze chwilę poczekać

Tabor i technika

Pozostałe z wątku:

Pesa z pieniędzmi na rozwój. Pół miliarda złotych od PFR

Biznes

Pesa z pieniędzmi na rozwój. Pół miliarda złotych od PFR

Jakub Madrjas 19 października 2023

Gama 2 z nowym wyglądem. W przyszłym roku testy

Tabor i technika

Gama 2 z nowym wyglądem. W przyszłym roku testy

Jakub Madrjas 17 października 2023

Jak przebiegają odbiory nowych Swingów dla Bydgoszczy?

Zintegrowany transport

Jak przebiegają odbiory nowych Swingów dla Bydgoszczy?

Jakub Rösler 17 października 2023

Zobacz również:

KW już używają pierwszego dwutrakcyjnego Impulsa

Tabor i technika

KW już używają pierwszego dwutrakcyjnego Impulsa

Redakcja/inf. pras. 08 sierpnia 2023

Koleje Wielkopolskie przewiozły 100 milionów pasażerów!

Pasażer

KW: Zakupy piętrowego taboru muszą jeszcze chwilę poczekać

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5