Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Drugi FPS Plus prawie gotowy

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
26-05-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Drugi FPS Plus prawie gotowy
Fot. Aleksander Kędzierski
Poznański FPS H. Cegielski jest coraz bliżej wejścia na rynek zespołów trakcyjnych. Jego pierwszy, hybrydowy pojazd FPS Plus wraca właśnie do Żmigrodu na testy trakcji spalinowej. Prawie gotowy jest już drugi, trzyczłonowy pojazd.

W lutym na torze doświadczalnym Instytutu Kolejnictwa w Żmigrodzie pojawił się długo oczekiwany pociąg Plus – pierwszy zespół trakcyjny zaprojektowany i zbudowany przez poznański FPS H. Cegielski. Pociąg zapowiedziany po raz pierwszy w 2017 roku przeszedł wówczas jazdy w trakcji elektrycznej. Hybrydowy pociąg teraz będzie sprawdzany pod kątem jazdy bez sieci trakcyjnej, na silniku spalinowym.

Jak dowiedział się "Rynek Kolejowy", prawie gotowy jest już drugi, dłuższy o jeden człon pojazd. Oba prototypy realizowane są w ramach projektów badawczych dofinansowanych przez NCBiR. Nowy skłąd został pomalowany w barwy Polregio, które od pewnego czasu zapowiadało współpracę z należącym do tej samej Grupy ARP przewoźnikiem w sprawie eksploatacji próbnej. Wkrótce przejdzie on tzw. uruchomienie w fabryce.

FPS ze swoim Plusem znalazł się również w gronie czterech firm, które podpisały umowy ramowe na dostawy nowych pociągów dla Polregio.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

FPS: Spodziewamy się kolejnych zamówień z rynku krajowego

Tabor i technika

FPS: Spodziewamy się kolejnych zamówień z rynku krajowego

Kasper Fiszer 01 kwietnia 2025

PKP Intercity unieważniło przetarg na 18 lokomotyw

Tabor i technika

Lubuskie kupuje prototypowe pociągi FPS Plus. Przetarg rozstrzygnięty

Tabor i technika

Po czterech latach prób PKP Intercity zmodernizuje 40 wagonów

Tabor i technika

Po czterech latach prób PKP Intercity zmodernizuje 40 wagonów

Redakcja/inf. pras 26 października 2023

FPS i Newag w przetargu na hybrydy dla Pomorza

Tabor i technika

FPS i Newag w przetargu na hybrydy dla Pomorza

Jakub Madrjas 17 kwietnia 2023

Zobacz również:

FPS: Spodziewamy się kolejnych zamówień z rynku krajowego

Tabor i technika

FPS: Spodziewamy się kolejnych zamówień z rynku krajowego

Kasper Fiszer 01 kwietnia 2025

PKP Intercity unieważniło przetarg na 18 lokomotyw

Tabor i technika

Lubuskie kupuje prototypowe pociągi FPS Plus. Przetarg rozstrzygnięty

Tabor i technika

Po czterech latach prób PKP Intercity zmodernizuje 40 wagonów

Tabor i technika

Po czterech latach prób PKP Intercity zmodernizuje 40 wagonów

Redakcja/inf. pras 26 października 2023

FPS i Newag w przetargu na hybrydy dla Pomorza

Tabor i technika

FPS i Newag w przetargu na hybrydy dla Pomorza

Jakub Madrjas 17 kwietnia 2023

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij