PKP Cargo porozumiało się z Pesą w sprawie aneksowania umowy na wykonanie napraw 38 lokomotyw spalinowych serii ST44. Z powodu mniejszego zapotrzebowania na tabor, przewoźnik zamówi mniejszą liczbę napraw, a Pesa otrzyma więcej czasu na realizację.
Umowę na wykonanie napraw na najwyższym, piątym poziomie utrzymania wraz z wymianą silnika spalinowego 38 lokomotyw spalinowych serii ST44
podpisano w maju 2018 roku. To duże zamówienie, które warte było początkowo ok. 176,3 mln złotych netto. Pierwotny harmonogram zakładał wykonanie w 2019 roku – 20 szt., a w 2020 roku – 18 szt. Więcej na temat zakresu zamówienia
pisaliśmy tutaj.
Na mocy aneksu ograniczono liczbę lokomotyw, które zostaną poddane naprawie, do 25 sztuk. Jednocześnie wydłużono termin realizacji napraw do 28 maja 2021 roku. Proporcjonalnie zmniejsza się łączna wartość kontraktu – do 116,0 mln zł netto.
Jak tłumaczy "Rynkowi Kolejowemu" rzecznik PKP Cargo Krzysztof Losz, najważniejszą przyczyną zawarcia aneksu jest dostosowanie liczby napraw do aktualnych potrzeb taborowych – są one mniejsze ze względu na
niższe w ostatnim czasie przewozy. Jak dodaje, będzie to też miało korzystny wpływ na
sytuację finansową spółki.
Jak dodaje rzecznik Pesy Maciej Grześkowiak, zawarcie aneksu jest korzystne dla obu stron. Bydgoski producent ma obecnie bardzo dużo zamówień, a pandemia COVID-19 spowodowała zaburzenie łańcuchów dostaw. Dlatego wydłużenie terminu realizacji napraw dla PKP Cargo ułatwi Pesie organizację realizacji zleceń.