NUMER 08-09/2020
NUMER 08-09/2020
Temat numeru:
IV pakiet kolejowy
szukaj
Śledź nas:

Pesa i PKP Cargo porozumiały się w sprawie zmniejszenia liczby napraw ST44

| Jakub Madrjas 07.07.2020 46

Pesa i PKP Cargo porozumiały się w sprawie zmniejszenia liczby napraw ST44
Fot. Mariusz Tuszyński, SM42.pl
PKP Cargo porozumiało się z Pesą w sprawie aneksowania umowy na wykonanie napraw 38 lokomotyw spalinowych serii ST44. Z powodu mniejszego zapotrzebowania na tabor, przewoźnik zamówi mniejszą liczbę napraw, a Pesa otrzyma więcej czasu na realizację.
Umowę na wykonanie napraw na najwyższym, piątym poziomie utrzymania wraz z wymianą silnika spalinowego 38 lokomotyw spalinowych serii ST44 podpisano w maju 2018 roku. To duże zamówienie, które warte było początkowo ok. 176,3 mln złotych netto. Pierwotny harmonogram zakładał wykonanie w 2019 roku – 20 szt., a w 2020 roku – 18 szt. Więcej na temat zakresu zamówienia pisaliśmy tutaj.

Na mocy aneksu ograniczono liczbę lokomotyw, które zostaną poddane naprawie, do 25 sztuk. Jednocześnie wydłużono termin realizacji napraw do 28 maja 2021 roku. Proporcjonalnie zmniejsza się łączna wartość kontraktu – do 116,0 mln zł netto.

Jak tłumaczy "Rynkowi Kolejowemu" rzecznik PKP Cargo Krzysztof Losz, najważniejszą przyczyną zawarcia aneksu jest dostosowanie liczby napraw do aktualnych potrzeb taborowych – są one mniejsze ze względu na niższe w ostatnim czasie przewozy. Jak dodaje, będzie to też miało korzystny wpływ na sytuację finansową spółki

Jak dodaje rzecznik Pesy Maciej Grześkowiak, zawarcie aneksu jest korzystne dla obu stron. Bydgoski producent ma obecnie bardzo dużo zamówień, a pandemia COVID-19 spowodowała zaburzenie łańcuchów dostaw. Dlatego wydłużenie terminu realizacji napraw dla PKP Cargo ułatwi Pesie organizację realizacji zleceń.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (44649)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (44649)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 08-09/2020
NUMER 08-09/2020
W najnowszym raporcie przyglądamysię bieżącej sytuacji związanej z otwartym dostępem do torów, prezentujemy uwagi Railway Business Forum do projektu nowelizacji ustawy o transporcie kolejowym. Były minister transportu, Tadeusz Syryjczyk, zastanawia się, czy IV pakiet kolejowy wprowadzi rewolucję na kolei, czy jednak będzie tylko zalążkiem umiarkowanych zmian.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym. Tym razem na nasze pytania odpowiadają – Artur Martyniuk, prezes Polregio, Cezary Mączka, członek zarządu i dyrektor zarządzania zasobami ludzkimi w Budimeksie, oraz Thomas Gratez, odpowiedzialny za szybką kolej w Siemens Mobility.

 Zachęcamy również do sięgnięcia do pozostałych artykułów, w tym m.in. tekstu Pawła Rydzyńskiego o pociągach nocnych, artykułu Witolda Urbanowicza podsumowującego status tramwaju na warszawski Gocław, czy materiału Kaspra Fiszera o potrzebie rozwoju połączeń kolejowych z Wielunia.

W dziale historia Włodzimierz Winek wprowadzi czytelników w tematykę pierwszych autobusów kolejowych.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5