Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Pesa i PKP Cargo porozumiały się w sprawie zmniejszenia liczby napraw ST44

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
07-07-2020
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Pesa i PKP Cargo porozumiały się w sprawie zmniejszenia liczby napraw ST44
Fot. Mariusz Tuszyński, SM42.pl
PKP Cargo porozumiało się z Pesą w sprawie aneksowania umowy na wykonanie napraw 38 lokomotyw spalinowych serii ST44. Z powodu mniejszego zapotrzebowania na tabor, przewoźnik zamówi mniejszą liczbę napraw, a Pesa otrzyma więcej czasu na realizację.

Umowę na wykonanie napraw na najwyższym, piątym poziomie utrzymania wraz z wymianą silnika spalinowego 38 lokomotyw spalinowych serii ST44 podpisano w maju 2018 roku. To duże zamówienie, które warte było początkowo ok. 176,3 mln złotych netto. Pierwotny harmonogram zakładał wykonanie w 2019 roku – 20 szt., a w 2020 roku – 18 szt. Więcej na temat zakresu zamówienia pisaliśmy tutaj.

Na mocy aneksu ograniczono liczbę lokomotyw, które zostaną poddane naprawie, do 25 sztuk. Jednocześnie wydłużono termin realizacji napraw do 28 maja 2021 roku. Proporcjonalnie zmniejsza się łączna wartość kontraktu – do 116,0 mln zł netto.

Jak tłumaczy "Rynkowi Kolejowemu" rzecznik PKP Cargo Krzysztof Losz, najważniejszą przyczyną zawarcia aneksu jest dostosowanie liczby napraw do aktualnych potrzeb taborowych – są one mniejsze ze względu na niższe w ostatnim czasie przewozy. Jak dodaje, będzie to też miało korzystny wpływ na sytuację finansową spółki

Jak dodaje rzecznik Pesy Maciej Grześkowiak, zawarcie aneksu jest korzystne dla obu stron. Bydgoski producent ma obecnie bardzo dużo zamówień, a pandemia COVID-19 spowodowała zaburzenie łańcuchów dostaw. Dlatego wydłużenie terminu realizacji napraw dla PKP Cargo ułatwi Pesie organizację realizacji zleceń.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Dorohusk: Maszynista i jego pomocnik z promilami kierowali pociągiem

Tabor i technika

Dorohusk: Maszynista i jego pomocnik z promilami kierowali pociągiem

Daniel Siwak 14 sierpnia 2025

UTK publikuje listę 21 najpopularniejszych tras w Polsce

Pasażer

UTK publikuje listę 21 najpopularniejszych tras w Polsce

Urząd Transportu Kolejowego 14 sierpnia 2025

Dodatkowe pociągi na „Żagle” dla mieszkańców Stargardu, Goleniowa i Gryfina

Pasażer

Dodatkowe pociągi na „Żagle” dla mieszkańców Stargardu, Goleniowa i Gryfina

Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego 14 sierpnia 2025

Zobacz również:

PESA: W lutym przyszłego roku testy pociągu na 200 km/h

Tabor i technika

PESA: W lutym przyszłego roku testy pociągu na 200 km/h

Jakub Rösler 08 lipca 2025

PESA. Gama 3.0 nadchodzi (wizualizacje)

Tabor i technika

PESA. Gama 3.0 nadchodzi (wizualizacje)

Jakub Rösler 16 czerwca 2025

Pozostałe z wątku:

Dorohusk: Maszynista i jego pomocnik z promilami kierowali pociągiem

Tabor i technika

Dorohusk: Maszynista i jego pomocnik z promilami kierowali pociągiem

Daniel Siwak 14 sierpnia 2025

UTK publikuje listę 21 najpopularniejszych tras w Polsce

Pasażer

UTK publikuje listę 21 najpopularniejszych tras w Polsce

Urząd Transportu Kolejowego 14 sierpnia 2025

Dodatkowe pociągi na „Żagle” dla mieszkańców Stargardu, Goleniowa i Gryfina

Pasażer

Dodatkowe pociągi na „Żagle” dla mieszkańców Stargardu, Goleniowa i Gryfina

Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego 14 sierpnia 2025

Zobacz również:

PESA: W lutym przyszłego roku testy pociągu na 200 km/h

Tabor i technika

PESA: W lutym przyszłego roku testy pociągu na 200 km/h

Jakub Rösler 08 lipca 2025

PESA. Gama 3.0 nadchodzi (wizualizacje)

Tabor i technika

PESA. Gama 3.0 nadchodzi (wizualizacje)

Jakub Rösler 16 czerwca 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij