Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Pesa ma opracować autonomiczną lokomotywę dla PKP Cargo. I zmodernizować Gagariny

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
21-05-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Pesa ma opracować autonomiczną lokomotywę dla PKP Cargo. I zmodernizować Gagariny
Wiz. Pesa
Pesa Bydgoszcz podpisała dziś ważne dokumenty rozpoczynające szeroką współpracę z PKP Cargo. Producent ma kontrakt na modernizację 38 lokomotyw serii ST44 oraz list intencyjny w sprawie budowy lokomotywy dwunapędowej oraz autonomicznej.

Jak poinformowało w raporcie giełdowym PKP Cargo, spółka podpisała dziś (21 maja) umowę z Pesą Bydgoszcz na wykonanie napraw na piątym poziomie utrzymania wraz z wymianą silnika spalinowego na nowy, 38 lokomotyw spalinowych serii ST44 w okresie od stycznia 2019 r. do września 2020 roku. Więcej o przetargach na naprawy taboru PKP Cargo pisaliśmy tutaj.

Około 176 mln złotych

W ramach naprawy zostaną przeprowadzone istotne modyfikacje lokomotywy, w szczególności zostanie dokonana wymiana przestarzałego, dwusuwowego silnika spalinowego na silnik czterosuwowy nowej generacji typu 12CzN26/26, spełniający normy emisji spalin UICIIIA, gwarantujący obniżenie zużycia oleju napędowego i oleju silnikowego. Lokomotywy zostaną również wyposażone w nową ergonomiczną kabinę maszynisty, dostawę oprogramowania oraz licencji niezbędnych do obsługi lokomotywy, dostawę zestawu narzędzi specjalistycznych do wykonywania czynności przeglądowo-naprawczych silnika spalinowego. Lokomotywy w wyniku naprawy i modernizacji będą miały zagwarantowany wysoki współczynnik niezawodności – zapewnia przewoźnik.

Harmonogram realizacji umowy zakłada wykonanie w 2019 roku – 20 szt., a w 2020 roku – 18 szt. Szacunkowa wartość zamówienia to ok. 176,3 mln złotych netto. Jak informuje spółka, naprawione i zmodernizowane lokomotywy serii ST44 będą wykorzystywane do prowadzenia pociągów z paliwami stałymi i kruszywami na niezelektryfikowanych trasach objazdowych w okresie realizowanych na szeroką skalę inwestycji infrastrukturalnych. Zastosowanie nowoczesnego silnika spalinowego pozwoli na istotne zmniejszenie zużycia paliwa i oleju silnikowego oraz poprawi wskaźnik dostępności pojazdów. Nie bez znaczenia jest również korzystny wpływ modernizacji lokomotyw na środowisko naturalne dzięki dokonywanej wymianie przestarzałych silników spalinowych.

Będzie lokomotywa autonomiczna?


Jednocześnie zarząd PKP Cargo poinformował, że podpisał z Pesą list intencyjny w zakresie budowy lokomotywy dwunapędowej spalinowo – elektrycznej. – Strony wyrażają zainteresowanie nawiązaniem współpracy dla realizacji wspólnych przedsięwzięć w obszarze prac badawczo – rozwojowych dla budowy taboru kolejowego nowej generacji, szczególnie lokomotywy dwunapędowej (spalinowo – elektrycznej) do prowadzenia pociągów towarowych po liniach zelektryfikowanych jak i niezelektryfikowanych oraz lokomotywy autonomicznej – czytamy w komunikacie.

Strony wyraziły również intencję przystąpienia do rozmów dotyczących zawarcia umowy konsorcjum, którego celem byłaby konstrukcja, budowa, a następnie eksploatacja próbna prototypu lokomotywy dwunapędowej oraz lokomotywy autonomicznej, a następnie uzyskanie pozytywnych wyników eksploatacyjnych oraz wymaganego prawem dopuszczenia do eksploatacji.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

PKP Cargo: Większa atrakcyjność kolei to lepszy klimat

Warte uwagi

PKP Cargo ma komplet nowych Vectronów i wagonów intermodalnych

Tabor i technika

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

PKP Cargo: Większa atrakcyjność kolei to lepszy klimat

Warte uwagi

PKP Cargo ma komplet nowych Vectronów i wagonów intermodalnych

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5