Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Pesa. Elf 3 zamiast Regio160

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
04-12-2024
Ostatnia modyfikacja:
04-12-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Pesa. Elf 3 zamiast Regio160
Wiz. PesaElf 3 w wersji wodorowej
Pesa Bydgoszcz ujednolica nazewnictwo oferowanych pojazdów, dlatego nowa platforma jednostek pasażerskich Regio160 została nazwana Elfem 3. To bezpośrednie nawiązanie do dwóch poprzednich generacji Elfów, które służą w wielu regionach Polski.

Bydgoska Pesa od kilku lat ma w swojej ofercie nową platformę pojazdów, określoną jako Regio160. To ustandaryzowana platforma, umożliwiająca swobodne formowanie rodzaju napędu (spalinowy, elektryczny czy wodorowy) oraz układu wózków w ramach jednego szkieletu i ramy zespołu trakcyjnego. Jest to odpowiedź na długoletnie działania firmy, która budowała różnorakie, bardzo często krótkie serie pojazdów, co wiązało się ze sporymi kosztami.

Na bazie nowej platformy Pesa produkuje już spalinowe zespoły trakcyjne dla Kolei Czeskich, a także elektryczne zespoły trakcyjne dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej, Kolei Mazowieckich oraz województwa kujawsko-pomorskiego. Pojazdy określane do tej pory jako jednostki Regio160 zmieniły niedawno nazwę na Elf 3.0. Są to więc bezpośredni następcy dobrze znanych jednostek Elf oraz Elf2, które można spotkać w wielu regionach Polski.

Pesa nie oferuje już Elfów 2, natomiast wyjątkiem jest umowa z Kolejami Dolnośląskimi, które zamówiły ostatnio 10 następnych elektrycznych Elfów, tym samym zwiększając swoją flotę tych pojazdów do 35 sztuk. Przewoźnik może jeszcze rozszerzyć zamówienie o 10 następnych pojazdów.

Dlaczego Pesa zdecydowała się na zmianę nazwy nowej platformy pojazdów pasażerskich?

– Regio160 to była taka bardzo szeroka nazwa określająca pojazdy regionalne rozpędzające się do prędkości 160 km/h. Teraz chcemy to doprecyzować i uporządkować. Mieliśmy Elfa 2, ale już na przykład Gamy 2.0 ostatecznie nie było, dlatego teraz chcemy wszystko wyrównać i zrobić zarówno Gamę 3.0, jak i Elfa 3.0. To jest jednak tak naprawdę nazewnictwo, bowiem liczy się rodzaj napędu oraz rodzaj wózków – czy są to wózki Jacobsa, czy też wózki wagonowe – tłumaczy prezes Pesy, Krzysztof Zdziarski.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Więcej wagonów z polskich fabryk na torach

Tabor i technika

Więcej wagonów z polskich fabryk na torach

PKP Intercity 21 października 2025

Koleje Dolnośląskie biorą kolejne Elfy 2 od PESA

Tabor i technika

Koleje Dolnośląskie biorą kolejne Elfy 2 od PESA

Jakub Rösler 15 października 2025

MPK Kraków. Kiedy kolejne zakupy tramwajowe?

Zintegrowany transport

MPK Kraków. Kiedy kolejne zakupy tramwajowe?

Jakub Rösler 13 października 2025

Więcej pojazdów Kolei Śląskich wjedzie do Czech

Pasażer

Więcej pojazdów Kolei Śląskich wjedzie do Czech

Mikołaj Kobryński 13 października 2025

CAF Oaris – zbyt awaryjny dla Norwegów

Tabor i technika

CAF Oaris – zbyt awaryjny dla Norwegów

Mikołaj Kobryński 20 października 2025

Coradia Stream dla Trenitalii zaprezentowana [zdjęcia]

Tabor i technika

Coradia Stream dla Trenitalii zaprezentowana [zdjęcia]

Mikołaj Kobryński 15 października 2025

Zobacz również:

Więcej wagonów z polskich fabryk na torach

Tabor i technika

Więcej wagonów z polskich fabryk na torach

PKP Intercity 21 października 2025

Koleje Dolnośląskie biorą kolejne Elfy 2 od PESA

Tabor i technika

Koleje Dolnośląskie biorą kolejne Elfy 2 od PESA

Jakub Rösler 15 października 2025

MPK Kraków. Kiedy kolejne zakupy tramwajowe?

Zintegrowany transport

MPK Kraków. Kiedy kolejne zakupy tramwajowe?

Jakub Rösler 13 października 2025

Więcej pojazdów Kolei Śląskich wjedzie do Czech

Pasażer

Więcej pojazdów Kolei Śląskich wjedzie do Czech

Mikołaj Kobryński 13 października 2025

CAF Oaris – zbyt awaryjny dla Norwegów

Tabor i technika

CAF Oaris – zbyt awaryjny dla Norwegów

Mikołaj Kobryński 20 października 2025

Coradia Stream dla Trenitalii zaprezentowana [zdjęcia]

Tabor i technika

Coradia Stream dla Trenitalii zaprezentowana [zdjęcia]

Mikołaj Kobryński 15 października 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij