Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Pendolino od marca 2023. Szybciej do Krakowa, wolniej do Gdańska

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
09-03-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Pendolino od marca 2023. Szybciej do Krakowa, wolniej do Gdańska
Fot. M. SzymajdaPociąg Pendolino w Gdyni Głównej
Sprawdzamy jak będzie wyglądać rozkład jazdy najszybszych pociągów Pendolino dla najpopularniejszych relacji od marca 2023. Na których trasach pojedziemy szybciej, a gdzie będzie wolniej?

Pociągi Pendolino kursują po polskiej sieci kolejowej do końca 2014 roku i od tego czasu skracały lub wydłużały czas kursowania wielokrotnie. Największy progres miał miejsce na linii Warszawa – Gdańsk, gdzie w grudniu 2020 udało się na około 40% linii podnieść prędkość pociągów do 200 km/h. Pociągi między stacją Warszawa Centralna i Gdańskiem Głównym mogły jeździć w czasie nawet 2 godzin i 29 minut (bez zatrzymania między stacjami) lub w 2:34, z trzema zatrzymaniami na trasie.

Marcowa zmiana rozkładu jazdy, która przynosi progres na liniach z Radomia do Warszawy, z Olsztyna do Warszawy i z Lublina do Warszawy, nie wpłynie jednak na skrócenie podróży do Trójmiasta. Dla każdego pociągu EIP wydłuży się on o 2 do 3 minut. Dlaczego?

– Dłuższy czas przejazdu wynika z ograniczeń prędkości na stacji w Mławie i Działdowie – trwają tam prace związane z wydłużeniem peronów – poinformowało nas biuro prasowe PKP Intercity. Dobre wiadomości mamy natomiast dla podróżnych, którzy udadzą się z Warszawy do Krakowa.

Od grudnia udało się przywrócić do normalności czas przejazdu EIP po kolejnym już remoncie na Centralnej Magistrali Kolejowej i pociągi zaczęły dojeżdżać do grodu Kraka nawet w 2 godziny i 30 minut. Obecnie najszybszy pociąg Pendolino pojedzie nawet w 2 godziny i 25 minut. Na dalsze przyspieszenie EIP poczekamy do czasu podniesienia prędkości pociągów z 200 do 220, lub 230 km/h, co miało się stać z końcem 2023 roku, ale obecnie jest bardzo wątpliwe.

Niemal tak sam czas przejazdu będzie obowiązywać na linii Warszawa – Katowice, gdzie dotrzemy w 2 godziny i 31 minut, wybierając najszybszy z pociągów EIP, lub 9 minut dłużej, gdy wybierzemy ten nieco wolniejszy.

Dramat jest nadal na linii Warszawa – Wrocław, gdzie Pendolino z Wrocławia będzie jechać w czasie nawet powyżej 4 godzin. To tyle samo ile rejsowy autobus Flixbusa. Od marca nie ma szans na zakończenie inwestycji w Opolu i pod Wrocławiem. Efekt ich długiego prowadzenia jest taki, że pociąg jest ofertą premium tylko z nazwy.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

20 lat Pendolino w Czechach

Świat

20 lat Pendolino w Czechach

Mikołaj Kobryński 28 czerwca 2023

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

20 lat Pendolino w Czechach

Świat

20 lat Pendolino w Czechach

Mikołaj Kobryński 28 czerwca 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5