NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Parowozy z Wolsztyna jednak pojadą, ale nie w niedziele i święta

| Jakub Madrjas 09.01.2018 5,9k

Parowozy z Wolsztyna jednak pojadą, ale nie w niedziele i święta
Fot. Jędrzej Pilarski
Wszystko wskazuje na to, że ponowione postępowanie Kolei Wielkopolskich na obsługę kursów Wolsztyn – Poznań parowozami uda się rozstrzygnąć. Zamówionych kursów będzie jednak mniej, bo do Poznania pociągi pojadą tylko w soboty.
Koleje Wielkopolskie otworzyły oferty w powtórzonym przetargu na usługę trakcyjną obejmująca pracę lokomotywy parowej z drużyną trakcyjną ze składem wagonowym składającym się z dwóch wagonów pasażerskich. Rozstrzygnięcie tego postępowania jest niezbędne, by można było prowadzić regularne przewozy na trasach Wolsztyn – Leszno i Wolsztyn – Poznań, pociągami prowadzonymi przez parowozy.

To już drugie postępowanie w tej sprawie. Pierwsze zostało unieważnione, ponieważ jedyna oferta, warta 5,1 mln złotych brutto znacznie przekraczała opiewający na 3,98 mln złotych kosztorys. Stawka ogłoszona wówczas przez Koleje Wielkopolskie wynosiła 49,19 zł za wykonanie jednego pockm, a oferta Parowozowni Wolsztyn opiewała na aż 63,24 zł za wykonanie jednego pockm.

Przetarg powtórzono, jednak w mniejszym zakresie, bo Koleje Wielkopolskie ograniczyły swoje plany przewozowe. Pierwotnie planowano wykonać pracę na poziomie 80,8 tys. pociągokilometrów. Teraz przewoźnik zapowiedział wykonanie jedynie 56,7 tys. pociągokilometrów. Mniejszy zakres po części wynika z nieudanego pierwszego przetargu – umowa będzie obowiązywać krócej (od 18 stycznia). Co jednak ważniejsze, ograniczono liczbę kursów. Do Poznania pociągi nie będą jeździć we wszystkie dni wolne, a jedynie w soboty. 

Jak się okazało po dzisiejszym otwarciu ofert, również Parowozownia Wolsztyn mocno zmniejszyła swoje oczekiwania. Oczekuje ona 42,60 zł netto (52,4 zł brutto) za pockm. Dzięki temu oferta warta łącznie 2.969.623,95 zł brutto zmieściła się w kosztorysie, który po redukcji wyniósł 2.978.700,00 zł brutto. 

Umowa ma obowiązywać do 8 grudnia 2018 roku. 
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5