Partnerzy serwisu:
Biznes

Znów problem z parowozami z Wolsztyna. Przetarg za przetargiem

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Data publikacji:
04-01-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Znów problem z parowozami z Wolsztyna. Przetarg za przetargiem
Fot. PR
Kolejom Wielkopolskim nie udało się rozstrzygnąć przetargu na obsługę kursów Wolsztyn – Poznań z trakcją parową. Parowozownia Wolsztyn życzy sobie dużo wyższej stawki, niż może zapłacić operator. 

Do 9 stycznia Koleje Wielkopolskie czekają na oferty w przetargu na usługę trakcyjną obejmująca pracę lokomotywy parowej z drużyną trakcyjną ze składem wagonowym składającym się z dwóch wagonów pasażerskich. To już drugie postępowanie w tej sprawie. Pierwsze zostało unieważnione, ponieważ jedyna oferta, warta 5,1 mln złotych brutto znacznie przekraczała opiewający na 3,98 mln złotych kosztorys.

Ofertę tę złożyła oczywiście przekształcona w Instytucję Kultury Parowozownia Wolsztyn. Wydawało się, że decyzja o zmianach była trafna. Dzięki niej udało się w ubiegłym roku wznowić regularne przewozy prowadzone parowozami (choć z dużym opóźnieniem). 

Teraz wygląda na to, że problemy powracają. Jak zauważa Piotr Figiel, wiceprezes zarządu Fundacji Nowe Spojrzenie, czynnych lokomotyw jest coraz mniej, a mieszkańcy dojeżdżający do szkół i pracy skarżą się na to, że pociągi prowadzone parowozami są wolniejsze. 

Jak wylicza Figiel, stawka ogłoszona przez Koleje Wielkopolskie to 49,19 zł za wykonanie jednego poc-km, a oferta Parowozowni Wolsztyn oznacza 63,24 zł za wykonanie jednego poc-km. – Stawka za poc-km w wysokości 63,24 zł jest porażająca. Jednak jeśli są to rzeczywiste koszty uruchamiania pociągów w trakcji parowej, należy się zastanowić nad realnością planów uruchamiania pociągów komercyjnych realizowanych parowozami. Przypomnijmy, że business plan dla Parowozowni Wolsztyn przewidywał zyski z prowadzenia pociągów komercyjnych oraz wycofanie parowozów z regionalnych połączeń – komentuje.
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Koleje Wielkopolskie przewiozły 100 milionów pasażerów!

Pasażer

Koleje Wielkopolskie przewiozły 100 milionów pasażerów!

Redakcja/inf. pras. 29 kwietnia 2023

KW: Zakupy piętrowego taboru muszą jeszcze chwilę poczekać

Tabor i technika

2022 rok rekordowy dla Kolei Wielkopolskich

Pasażer

2022 rok rekordowy dla Kolei Wielkopolskich

Jakub Rösler 20 stycznia 2023

Koleje Wielkopolskie: Paliwo drożeje – wybierz koleje

Pasażer

Zobacz również:

Koleje Wielkopolskie przewiozły 100 milionów pasażerów!

Pasażer

Koleje Wielkopolskie przewiozły 100 milionów pasażerów!

Redakcja/inf. pras. 29 kwietnia 2023

KW: Zakupy piętrowego taboru muszą jeszcze chwilę poczekać

Tabor i technika

2022 rok rekordowy dla Kolei Wielkopolskich

Pasażer

2022 rok rekordowy dla Kolei Wielkopolskich

Jakub Rösler 20 stycznia 2023

Koleje Wielkopolskie: Paliwo drożeje – wybierz koleje

Pasażer

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5