Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Osiem ofert na odcinek Radzice – Radom

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Data publikacji:
02-01-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Osiem ofert na odcinek Radzice – Radom
Fot. Rafał T / fotopolska.eu
Osiem podmiotów zgłosiło się do przetargu na drugi etap prac na odcinku Radzice – Radom linii nr 22. Najbliżej zwycięstwa jest firma PRB TOR.

Przetarg na drugi etap prac na linii kolejowej nr 22 na odcinku Radzice – Radom zarządca infrastruktury rozpisał w połowie listopada. Pisaliśmy o tym w tym miejscu. Fragment linii nr 22, którego będą dotyczyć prace budowlane, leży na terenie dwóch województw. Odcinek Radzice – Drzewica leży na terenie województwa łódzkiego, a odcinek Drzewica – Radom Krychnowice na terenie województwa mazowieckiego.

Przed tygodniem otwarto oferty w postępowaniu. Zgłosiło się osiem podmiotów. Najniższą cenę zaoferowało Przedsiębiorstwo Remontowo – Budowlane TOR – 41 955 016,15 zł brutto. Oprócz tej firmy, oferty złożyły też KZN Rail, PNiUIK, ZUE, COLAS Rail, Swetelsky Rail, Schweerbau oraz Transkol. Cena teoretycznie decyduje o wyborze wykonawcy w 60 procentach, ale tradycyjnie wszystkie firmy zaoferowały maksymalny okres gwarancji i rękojmi (72 miesiąc), co było jedynym kryterium pozacenowym. Oznacza to, że PRB TOR jest najbliżej wygranej.

Zakres prac

Do zadań przyszłego wykonawcy należeć będzie zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych. W myśl założeń, linia 22 realizowana ma być według założeń Standardów Technicznych M120. Oznacza to, że maksymalna prędkość pociągów pasażerskich na tej trasie będzie wynosić do 120 km/h, a towarowych – 80 km/h.

Wykonawca będzie zobowiązany do kompleksowej wymiany wszystkich elementów torowiska, wymiany zwyczajnych rozjazdów na typ 60E1 na podrozjazdnicach strunobetonowych oraz przebudowy wewnętrznych i zewnętrznych urządzeń srk z dostosowaniem do zmienionego układu torowego na stacji Drzewica. W związku z przebudową układu torowego stacji i zastąpieniem starych rozjazdów nowymi, wykonawca dokona także przewieszenia sieci trakcyjnej. Mosty, wiadukty i przepusty nie są objęte zakresem inwestycji.

Osiem etapów inwestycji

Linia nr 22 jest linią zelektryfikowaną, a na fragmencie od 29 do 80 km także linią dwutorową. Stan podkładów na linii PKP PLK w wielu fragmentach określany jest jako zły. Pociągi jeżdżą tutaj z prędkością pomiędzy 80 a 60 km/h. Zdarzają się jednak sytuacje, kiedy na niektórych odcinkach pojawia się ograniczenie prędkości do 40 km/h.

Dzięki realizacji drugiego etapu inwestycji, cały ciąg łączący województwo łódzkie z południowym Mazowszem ciąg biegnący z Koluszek przez Tomaszów Mazowiecki i Drzewicę do Radomia będzie w dobrym stanie technicznym. Czy oznacza to przywrócenie regularnego ruchu pociągów osobowych na trasie Łódź – Radom? Niestety – niekoniecznie, o czym piszemy tutaj.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Kujawsko-pomorskie: Ruszają prace na szlaku Kretki – Brodnica

Infrastruktura

Kujawsko-pomorskie: Ruszają prace na szlaku Kretki – Brodnica

Kasper Fiszer 27 sierpnia 2025

MI: Z Legnicy do Kamieńca wkrótce w 100 minut

Infrastruktura

MI: Z Legnicy do Kamieńca wkrótce w 100 minut

Kasper Fiszer 27 sierpnia 2025

Zobacz również:

PLK: Rusza przetarg na Warszawę Wschodnią

Infrastruktura

PLK: Rusza przetarg na Warszawę Wschodnią

Redakcja/inf. pras. 27 sierpnia 2025

Warszawa: Ursus Północny – początek przebudowy jeszcze w sierpniu

Infrastruktura

Pozostałe z wątku:

Kujawsko-pomorskie: Ruszają prace na szlaku Kretki – Brodnica

Infrastruktura

Kujawsko-pomorskie: Ruszają prace na szlaku Kretki – Brodnica

Kasper Fiszer 27 sierpnia 2025

MI: Z Legnicy do Kamieńca wkrótce w 100 minut

Infrastruktura

MI: Z Legnicy do Kamieńca wkrótce w 100 minut

Kasper Fiszer 27 sierpnia 2025

Zobacz również:

PLK: Rusza przetarg na Warszawę Wschodnią

Infrastruktura

PLK: Rusza przetarg na Warszawę Wschodnią

Redakcja/inf. pras. 27 sierpnia 2025

Warszawa: Ursus Północny – początek przebudowy jeszcze w sierpniu

Infrastruktura

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij