Osiem podmiotów zgłosiło się do przetargu na drugi etap prac na odcinku Radzice – Radom linii nr 22. Najbliżej zwycięstwa jest firma PRB TOR.
Przetarg na drugi etap prac na linii kolejowej nr 22 na odcinku Radzice – Radom zarządca infrastruktury rozpisał w połowie listopada. Pisaliśmy o tym
w tym miejscu. Fragment linii nr 22, którego będą dotyczyć prace budowlane, leży na terenie dwóch województw. Odcinek Radzice – Drzewica leży na terenie województwa łódzkiego, a odcinek Drzewica – Radom Krychnowice na terenie województwa mazowieckiego.
Przed tygodniem otwarto oferty w postępowaniu. Zgłosiło się osiem podmiotów. Najniższą cenę zaoferowało Przedsiębiorstwo Remontowo – Budowlane TOR – 41 955 016,15 zł brutto. Oprócz tej firmy, oferty złożyły też KZN Rail, PNiUIK, ZUE, COLAS Rail, Swetelsky Rail, Schweerbau oraz Transkol. Cena teoretycznie decyduje o wyborze wykonawcy w 60 procentach, ale tradycyjnie wszystkie firmy zaoferowały maksymalny okres gwarancji i rękojmi (72 miesiąc), co było jedynym kryterium pozacenowym. Oznacza to, że PRB TOR jest najbliżej wygranej.
Zakres prac
Do zadań przyszłego wykonawcy należeć będzie zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych. W myśl założeń, linia 22 realizowana ma być według założeń Standardów Technicznych M120. Oznacza to, że maksymalna prędkość pociągów pasażerskich na tej trasie będzie wynosić do 120 km/h, a towarowych – 80 km/h.
Wykonawca będzie zobowiązany do kompleksowej wymiany wszystkich elementów torowiska, wymiany zwyczajnych rozjazdów na typ 60E1 na podrozjazdnicach strunobetonowych oraz przebudowy wewnętrznych i zewnętrznych urządzeń srk z dostosowaniem do zmienionego układu torowego na stacji Drzewica. W związku z przebudową układu torowego stacji i zastąpieniem starych rozjazdów nowymi, wykonawca dokona także przewieszenia sieci trakcyjnej. Mosty, wiadukty i przepusty nie są objęte zakresem inwestycji.
Osiem etapów inwestycji
Linia nr 22 jest linią zelektryfikowaną, a na fragmencie od 29 do 80 km także linią dwutorową. Stan podkładów na linii PKP PLK w wielu fragmentach określany jest jako zły. Pociągi jeżdżą tutaj z prędkością pomiędzy 80 a 60 km/h. Zdarzają się jednak sytuacje, kiedy na niektórych odcinkach pojawia się ograniczenie prędkości do 40 km/h.
Dzięki realizacji drugiego etapu inwestycji, cały ciąg łączący województwo łódzkie z południowym Mazowszem ciąg biegnący z Koluszek przez Tomaszów Mazowiecki i Drzewicę do Radomia będzie w dobrym stanie technicznym. Czy oznacza to przywrócenie regularnego ruchu pociągów osobowych na trasie Łódź – Radom? Niestety – niekoniecznie,
o czym piszemy tutaj.