NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

UMWŁ: Pociągi do Radomia musiałyby wesprzeć gminy

| Kasper Fiszer 19.12.2016 25

UMWŁ: Pociągi do Radomia musiałyby wesprzeć gminy
Pociąg regionalny na linii nr 22fot. Rafał T / fotopolska.eu, lic. CC BY-SA 3.0.
Przywrócenie regularnego ruchu pociągów osobowych na trasie Łódź – Radom wydaje się obecnie mało prawdopodobne. Łódzki urząd marszałkowski chce bowiem, by kursy finansowo wsparły lokalne samorządy położone wzdłuż linii nr 22. Niebawem ruszy remont infrastruktury na tej trasie, dzięki któremu prędkość maksymalna wzrośnie do 120 km/h.
Jak informowaliśmy w listopadzie, PKP PLK planuje wyremontować linię nr 22 na odcinku Radzice – Radom. Dzięki temu cały łączący województwo łódzkie z południowym Mazowszem ciąg biegnący z Koluszek przez Tomaszów Mazowiecki i Drzewicę do Radomia będzie w dobrym stanie technicznym. Inwestycja ma zakończyć się w 2017 r. Po oddaniu do eksploatacji wyremontowanego fragmentu trasy prędkość maksymalna dla pociągów pasażerskich ma wynosić tam 120 km/h.

Pociągi jechałyby dużo szybciej niż przed zawieszeniem ruchu

Przez ostatnie lata ruch regionalny na linii nr 22 był stosunkowo niewielki. W zeszłym roku łódzki urząd marszałkowski zlikwidował dwa ostatnie kursy korzystające z odcinka Tomaszów Mazowiecki – Drzewica. Pociągi dalekobieżne kursują natomiast jedynie na odcinku z Tomaszowa do Radzic i kierują się łącznicą na Centralną Magistralę Kolejową. Powstała już inicjatywa, która chce doprowadzić do zmiany tego stanu rzeczy po ukończeniu inwestycji.

– Po wykonaniu prac istotnie skróci się czas przejazdu pociągiem pomiędzy Łodzią a Radomiem (...). Połączeń takich nie ma od jakiegoś czasu właśnie ze względu na niekonkurencyjny czas przejazdu – czytamy w skierowanym m.in. do naszej redakcji piśmie p. Marcina Kantorka. – Po remoncie pociąg z Łodzi do Radomia praktycznie na całej trasie mógłby jechać z prędkością nie mniejszą niż 100 km/h (a na większości trasy 120 km/h) – dodaje autor postulatów.

Pociągi finansowane przez samorządy różnych szczebli?

Województwo łódzkie nie podjęło jednak nadal decyzji o ewentualnym wznowieniu przewozów. – Rozważymy to po zakończeniu remontu linii kolejowej nr 22 na odcinku Drzewica – Radom przez zarządcę infrastruktury – mówi Jacek Grabarski z Wydziału Informacji i Komunikacji Społecznej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego. Region uzależnia też decyzję o uruchomieniu połączeń od wsparcia finansowego ze strony samorządów lokalnych.

– Naszymi partnerami lokalnymi byłyby gminy zlokalizowane wzdłuż wspomnianej linii kolejowej – dodaje przedstawiciel UMWŁ. Proponowany przez łódzki samorząd sposób finansowania komunikacji kolejowej byłby jednak unikalny w skali całego województwa. Wszystkie organizowane przez Urząd połączenia są bowiem finansowane wyłącznie z budżetu regionu i ewentualnie województw ościennych.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Łódzkie (1027)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Łódzkie (1027)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5