Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Orlen za elektryfikacją linii 33 w kierunku Sierpca

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Data publikacji:
03-12-2024
Ostatnia modyfikacja:
02-12-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RK

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Orlen za elektryfikacją linii 33 w kierunku Sierpca
fot. Tadeusz Mieczyński/PKP PLK
Polski koncern paliwowy optuje za elektryfikacją linii kolejowej nr 33 na północ od Płocka. Choć takich prac nie uwzględnia zapowiadana przez PKP PLK modernizacja trasy, Orlen widzi duże korzyści płynące z inwestycji. Ma ona przynajmniej częściowo rozwiązać problemy z obsługą logistyczną wielkiej rafinerii.

Na naszych łamach informowaliśmy niedawno o planowanej modernizacji linii kolejowej nr 33 pomiędzy Kutnem a Sierpcem. Najważniejsze założenia inwestycji to częściowa dobudowa drugiego toru na odcinku z Płocka w kierunku Kutna i stworzenie towarowej obwodnicy Płocka. Dzięki temu znacznie wzrosnąć ma przepustowość trasy, która jest wykorzystywana nie tylko w ruchu pasażerskim, ale i – przede wszystkim – towarowym.

Potrzeba alternatywnego ciągu do Trójmiasta

Największym nadawcą i odbiorcą ładunków na linii płockiej jest rzecz jasna Orlen. – Transport kolejowy pełni istotną rolę w funkcjonowaniu zakładu produkcyjnego w Płocku. Tą drogą dystrybuowane są przede wszystkim gotowe paliwa oraz produkty petrochemiczne, a także materiały i surowce niezbędne w bieżącej działalności zakładu, np. mączka wapienna – stwierdza Biuro Prasowe Orlenu. Łącznie płocka rafineria transportuje koleją kilka milionów ton produktów w skali roku.

Rozpoczęcie prac studialnych zapowiadających modernizację trasy jest więc z punktu widzenia spółki paliwowej ważne. – Obecny standard linii kolejowej nr 33 w coraz mniejszym stopniu odpowiada stale rosnącym potrzebom ekspedycyjnym naszego zakładu w szczególności w aspekcie jej elektryfikacji, dopuszczalnych nacisków osiowych oraz maksymalnej długości obsługiwanych składów. Ponadto stopniowo wyczerpuje się także pojemność stacji PKP Płock-Trzepowo – usłyszeliśmy.

Na ile planowane inwestycje PKP PLK pomogą w rozwiązaniu tych problemów? Orlen podkreśla, że na zaproszenie Polskich Linii Kolejowych uczestniczył w konsultacjach dotyczących rozwiązań projektowych. – Szczególnie aspekt obwodnicy torowej Płocka wymaga wzajemnego zrozumienia oraz ścisłej współpracy – ocenił właściciel rafinerii. – Z naszej perspektywy duże znaczenie miałoby także rozszerzenie prac projektowych o odcinek północny linii nr 33, w tym o jego elektryfikację. Umożliwiłoby to zbudowanie alternatywnego połączenia kolejowego z drugą z naszych rafinerii – dodały służby prasowe koncernu.

Infrastruktura zakładowa już po modernizacji

Orlen zaznacza także, że w latach 2021 – 2024 zmodernizował bocznicę kolejową na terenie swojego zakładu. Zakres robót obejmował m.in. sterowanie ruchem kolejowym. Trwają analizy dotyczące ewentualnych dalszych potrzeb inwestycyjnych.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Kutno: Zdalne sterowanie ruchem kolejowym wreszcie uruchomione

Infrastruktura

Kutno: Zdalne sterowanie ruchem kolejowym wreszcie uruchomione

Kasper Fiszer 22 października 2025

Łódzkie: Utrudnienia pod Radomskiem i nowe perony pod Drzewicą

Pasażer

Szybciej i bezpieczniej na Magistrali Podsudeckiej pod Legnicą

Infrastruktura

Zobacz również:

Pociągi z Sierpca do Rypina w grudniu 2027 r.?

Pasażer

Pociągi z Sierpca do Rypina w grudniu 2027 r.?

Kasper Fiszer 04 września 2025

Pociągi ŁKA do Płocka ruszą w czerwcu 2026

Pasażer

Pociągi ŁKA do Płocka ruszą w czerwcu 2026

Kasper Fiszer 01 września 2025

Pozostałe z wątku:

Kutno: Zdalne sterowanie ruchem kolejowym wreszcie uruchomione

Infrastruktura

Kutno: Zdalne sterowanie ruchem kolejowym wreszcie uruchomione

Kasper Fiszer 22 października 2025

Łódzkie: Utrudnienia pod Radomskiem i nowe perony pod Drzewicą

Pasażer

Szybciej i bezpieczniej na Magistrali Podsudeckiej pod Legnicą

Infrastruktura

Zobacz również:

Pociągi z Sierpca do Rypina w grudniu 2027 r.?

Pasażer

Pociągi z Sierpca do Rypina w grudniu 2027 r.?

Kasper Fiszer 04 września 2025

Pociągi ŁKA do Płocka ruszą w czerwcu 2026

Pasażer

Pociągi ŁKA do Płocka ruszą w czerwcu 2026

Kasper Fiszer 01 września 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij