Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Opóźnione ICNG z Alstomu jadą z Polski do Niderlandów [zdjęcia]

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
14-05-2024
Ostatnia modyfikacja:
15-05-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Kolejne dalekobieżne zespoły trakcyjne Alstom Coradia Stream wyjeżdżają z zakładu w Chorzowie w kierunku Niderlandów. Dostawy są sporo opóźnione a do tego, według holenderskiej prasy, jednostki trapią problemy. Alstom zapewnia, że z większością się uporał i przyspieszył dostawy.

Koleje Niderlandów zamówiły w Alstomie łącznie 99 zespołów trakcyjnych w różnych konfiguracjach. Są tu zarówno pojazdy 5- jak i 8-członowe, a w tej liczbie 20 dłuższych zespołów trakcyjnych, które od 2025 roku mają zastąpić starzejące się wagony ciągnięte przez Traxxy na międzynarodowej trasie Amsterdam – Rotterdam – Breda – Antwerpia – Bruksela. Pozwoli to na operowanie z prędkością 200 km/h, chociaż szybka linia pozwala się rozpędzać do 300 km/h, co na razie wykorzystują wyłącznie pociągi Eurostar na dłuższych trasach do Paryża i Londynu.

Kupione przez państwowego holenderskiego operatora NS w 2017 roku jednostki miały zostać wprowadzone do ruchu w grudniu 2020, ale po drodze zdarzył się Covid-19 a później fabryka w Chorzowie zaczęła tracić ukraińskich pracowników, z których część wyjechała do kraju walczyć z rosyjskim wojskiem. Ostatecznie więc pierwsze jazdy z pasażerami rozpoczęły się w kwietniu 2023 roku i to zaledwie kilkoma pojazdami.




Portal treinreiziger.nl donosił w końcu lutego 2024, że do NS, wyłącznie do ruchu krajowego, dostarczono jedynie 16 z 99 zamówionych pojazdów, z których z pasażerami kursowała połowa, z uwagi na usterki lub prowadzone szkolenia załóg. Jak widać na zdjęciach czytelnika ze Ścinawy (za zdjęcia dziękujemy!), z Polski wyjeżdżają kolejne pojazdy do klienta.

Rejestrowano problemy z oprogramowaniem, które wskazuje problemy z prawidłowo działającym systemem hamowania, wewnętrzne drzwi między wagonami zacinały się (Alstom zapewnia, że problemu już nie ma), aktualizacje oprogramowania sprawiły, że pociągi nie mogły kursować w parze z pojazdami, które nie przeszły zmian. Usterki pojazdów wciąż występują, jednak zostały znacząco ograniczone. Potwierdza to NS, ale Alstom chce obniżać awaryjności niemal do zaniku problemów.

Na wiosnę Koleje Holenderskie ogłosiły, że są zadowolone z tym, jak Alstom radzi sobie z usuwaniem usterek i zamówiło jeszcze 10 składów ICNG. Wiadomo, że część z nich uzyska możliwość wjazdu do Niemiec. Prawdopodobnie przyczyni się to do otwarcia nowego połączenia Haga - Rotterdam - Breda - Eindhoven - Akwizgran (Niemcy)
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

23 pociągi dla Regiojet zbuduje Skoda, a nie Pesa

Tabor i technika

23 pociągi dla Regiojet zbuduje Skoda, a nie Pesa

Michał Szymajda 15 maja 2024

Avril w Kolejach Hiszpańskich. Rozpoczęły się dostawy

Tabor i technika

Czernicki (CPK): Zakończyliśmy audyty wewnętrzne

Infrastruktura

Czernicki (CPK): Zakończyliśmy audyty wewnętrzne

Łukasz Malinowski 13 maja 2024

Wspólny bilet w Polsce jak w Holandii? Sprawdziliśmy jak działa

Infrastruktura

Serbia zaczyna modernizacje korytarza kolejowego Belgrad - Nisz

Infrastruktura

Klimczak: Projekty CPK i KDP będą kontynuowane

Prawo i polityka

Zobacz również:

23 pociągi dla Regiojet zbuduje Skoda, a nie Pesa

Tabor i technika

23 pociągi dla Regiojet zbuduje Skoda, a nie Pesa

Michał Szymajda 15 maja 2024

Avril w Kolejach Hiszpańskich. Rozpoczęły się dostawy

Tabor i technika

Czernicki (CPK): Zakończyliśmy audyty wewnętrzne

Infrastruktura

Czernicki (CPK): Zakończyliśmy audyty wewnętrzne

Łukasz Malinowski 13 maja 2024

Wspólny bilet w Polsce jak w Holandii? Sprawdziliśmy jak działa

Infrastruktura

Serbia zaczyna modernizacje korytarza kolejowego Belgrad - Nisz

Infrastruktura

Klimczak: Projekty CPK i KDP będą kontynuowane

Prawo i polityka

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5