Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Opolskie zamówi dwa dodatkowe Impulsy

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
21-09-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Delegacja województwa opolskiego odwiedziła dziś targi Innotrans i wypożyczony na ekspozycję taboru pojazd Impuls. Jak poinformował “Rynek Kolejowy” członek zarządu województwa Szymon Ogłaza, podjęto już decyzję o zakupie dwóch kolejnych pojazdów w Newagu.

Nowoczesne elektryczne zespoły trakcyjne Impuls z Newagu zostały oficjalnie przekazane województwu opolskiemu niespełna miesiąc temu. Dwa z pięciu zamówionych pojazdów wożą już pasażerów. Trzeci z nich przyjechał na targi Innotrans. Dziś należący do województwa pojazd wizytował członek zarządu województwa Szymon Ogłaza. - Obecność polskich firm, w tym właśnie Newagu jest bardzo widoczna na targach. Widać, że dogoniliśmy europejską czołówkę - ocenił Ogłaza.

Obsługują najważniejszą trasę w województwie

Jak podkreślił marszałek, województwo jest bardzo zadowolone z dostarczonych przez Newag pojazdów. - Pojazdy budzą autentyczne zainteresowanie pasażerów, a wręcz poruszenie na peronie. Długo czekaliśmy na to, by standard XXI wieku, który dotąd zapewnialiśmy kupując pojazdy spalinowe, udało się wprowadzić również na trakcję elektryczną. Gdy pojawiła się możliwość finansowania zakupu, niezwłocznie z niej skorzystaliśmy - powiedział Ogłaza podkreślając, że to województwo opolskie jako pierwsze przeprowadziło drogowe i kolejowe projekty już z perspektywy finansowej UE na lata 2014-2020. - Dzięki temu nie ma problemów z harmonogramami, a cena dostawy pojazdów była bardzo korzystna - dodał.

Pociągi Newag Impuls, które kupiło województwo Opolskie są dedykowane do obsługi trasy Kędzierzyn-Koźle - Opole - Wrocław przez operatora Przewozy Regionalne. - Ta trasa jest w naszej sieci najbardziej oblegana; odpowiada za ponad połowę wszystkich potoków pasażerskich. Dlatego wymiana taboru jest tu naszym priorytetem - podkreślają przedstawiciele samorządu.

Kupią dwa kolejne Impulsy

Jak zadeklarował członek zarządu województwa województwa, samorząd skorzysta z zapisanej w przetargu opcji rozszerzenia zamówienia o dwa dodatkowe pojazdy. - Możemy po raz pierwszy oficjalnie poinformować, że podjęliśmy taką decyzję. Chcielibyśmy, by te dwa pojazdy dotarły do nas w 2018 roku - powiedział “Rynkowi Kolejowemu” Ogłaza. Warto dodać, że czwarty Impuls ma dotrzeć do województwa jeszcze w listopadzie tego roku, a ostatni pojazd z zamówienia podstawowego - w 2017 roku.

Dzięki zamówieniu uzupełniającemu za dwa lata obsługa trasy z Kędzierzyna-Koźla do Wrocławia powinna być w całości realizowana przez nowoczesne Impulsy. Samorząd jest przekonany, że przy dużej częstotliwości kursów trzyczłonowe pojazdy zapewnią odpowiednią podaż miejsc jeśli chodzi o ruch regionalny i aglomeracyjny do Opola na tej trasie. Problemem może być podaż miejsc na dojazdach do Wrocławia, jednak opolskie liczy na to, że na tym odcinku obsługę pociągi zapewni też województwo dolnośląskie, dla którego jest to zadanie własne.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Szybciej z Pragi do Liberca? Nie tak szybko

Infrastruktura

Szybciej z Pragi do Liberca? Nie tak szybko

Mikołaj Kobryński 24 października 2025

Cummins: Rozwój kolei w Polsce nie odbędzie się bez silnika spalinowego

Tabor i technika

Cummins: Rozwój kolei w Polsce nie odbędzie się bez silnika spalinowego

Łukasz Malinowski, wsp. Kasper Fiszer 24 października 2025

Zobacz również:

Konieczek, Newag: Dostarczyliśmy przewoźnikom już 300 Impulsów

Tabor i technika

Konieczek, Newag: Dostarczyliśmy przewoźnikom już 300 Impulsów

Redakcja 03 października 2025

NEWAG: Sami nie zaprojektujemy EZT na 300 km/h

Tabor i technika

NEWAG: Sami nie zaprojektujemy EZT na 300 km/h

Jakub Rösler 29 września 2025

Newag pokazał 300 Impulsa. Dla SKM Trójmiasto

Tabor i technika

Newag pokazał 300 Impulsa. Dla SKM Trójmiasto

Jakub Rösler 25 września 2025

Pozostałe z wątku:

Szybciej z Pragi do Liberca? Nie tak szybko

Infrastruktura

Szybciej z Pragi do Liberca? Nie tak szybko

Mikołaj Kobryński 24 października 2025

Cummins: Rozwój kolei w Polsce nie odbędzie się bez silnika spalinowego

Tabor i technika

Cummins: Rozwój kolei w Polsce nie odbędzie się bez silnika spalinowego

Łukasz Malinowski, wsp. Kasper Fiszer 24 października 2025

Zobacz również:

Konieczek, Newag: Dostarczyliśmy przewoźnikom już 300 Impulsów

Tabor i technika

Konieczek, Newag: Dostarczyliśmy przewoźnikom już 300 Impulsów

Redakcja 03 października 2025

NEWAG: Sami nie zaprojektujemy EZT na 300 km/h

Tabor i technika

NEWAG: Sami nie zaprojektujemy EZT na 300 km/h

Jakub Rösler 29 września 2025

Newag pokazał 300 Impulsa. Dla SKM Trójmiasto

Tabor i technika

Newag pokazał 300 Impulsa. Dla SKM Trójmiasto

Jakub Rösler 25 września 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij