Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Pierwszy opolski Impuls już jeździ z pasażerami

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
05-08-2016
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

4 sierpnia pierwsi pasażerowie mieli okazję skorzystać z nowego elektrycznego zespołu trakcyjnego Impuls, który dotarł na Opolszczyznę. Rano wyjechał w trasę z Kędzierzyna Koźla do Wrocławia.

– Dzień dobry państwu, nazywam się Andrzej Buła, jestem marszałkiem województwa i wraz z państwem wybrałem się w pierwszą podróż naszym regionalnym „pendolino”. Ten pociąg zostanie już z wami na co dzień i mam nadzieję, że będzie dobrze służył – przywitał pierwszych podróżnych marszałek Andrzej Buła.

– Impulsy są nie tylko komfortowe, ale przede wszystkim bezpieczne - Warto także zwrócić uwagę na fakt, że około 90% części tego pociągu to od początku do końca polska produkcja. Jeden skład - taki, jak wyjechał na opolskie tory - kosztuje około 13 mln zł – powiedział Szymon Ogłaza, członek zarządu województwa.

Testy z pasażerami

Elektryczne pociągi wyprodukowane przez nowosądecki Newag zostały przystosowane do prędkości maksymalnej 160 kilometrów na godzinę. Producent wyposażył je w nowoczesny układ napędowy i hamulcowy, klimatyzację, nowoczesną informację pasażerską w systemie audio-video, monitoring, 176 miejsc siedzących (fotele pasażerskie z gniazdkami) oraz Wi-Fi. Są przystosowane do przewozu osób z ograniczoną zdolnością ruchową i do przewozu rowerów.

– Na razie Impuls jeździe jeszcze „nieoficjalnie”, bo to jazdy testowe, przed oficjalnym oddaniem pociągu przez producenta. Potrwają do 19 sierpnia. Już 26 sierpnia producent pociągu uroczyście przekaże nowy pociąg władzom regionu. Wtedy mieszkańcy będą się mogli przejechać specjalnym pociągiem na trasie Opole – Brzeg – Opole.

W tym roku dotrą jeszcze 2 pojazdy

Kontrakt UMWO z firmą Newag w wersji podstawowej przewiduje dostawę 5 pojazdów do 31 stycznia 2018 r. oraz opcję na dostawę dwóch dodatkowych pojazdów do 10 grudnia 2018r. W tym roku mieszkańcy Opolszczyzny dostawną do dyspozycji 3 pojazdy.

Cały kontrakt opiewa w sumie na ponad 88 mln zł. Pieniądze pochodzą z czterech źródeł: budżetu województwa opolskiego oraz rezerwy celowej budżetu państwa, Funduszu Kolejowego i Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Opolskiego na lata 2014–2020, z którego dofinansowanie wyniesie 15,5 mln euro.

Dobra passa Newagu

Oprócz pojazdów dla Opolszczyzny na rynek krajowy Newag produkuje właśnie 13 ezt dla województwa małopolskiego. Dobra passa producenta trwa w najlepsze, bowiem okazało się, że 17 Impulsów trafi też do województwa zachodniopomorskiego (więcej o tym przetargu tutaj). Newag ma też bardzo duże szanse na dostarczenie pojazdów dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej, o czym piszemy tutaj. Impulsy II, w liczbie 5 sztuk, produkowane są także dla włoskiego Bari.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

PKP Intercity: Już 70 Griffinów 160

Tabor i technika

PKP Intercity: Już 70 Griffinów 160

Roman Czubiński 30 kwietnia 2025

Tak będzie wyglądać hybrydowy Impuls PKP Intercity (wizualizacja)

Tabor i technika

Newag z wizytą w Korei Południowej

Biznes

Newag z wizytą w Korei Południowej

Mikołaj Kobryński 15 kwietnia 2025

Zobacz również:

Koleje Dolnośląskie chwalą się "własnym" P4 Impulsa

Tabor i technika

Koleje Dolnośląskie chwalą się "własnym" P4 Impulsa

Koleje Dolnośląskie 28 stycznia 2025

Polregio szuka pomocy w uruchomieniu Impulsa. Na wszelki wypadek

Tabor i technika

Wyłączenia Impulsów na stacji Mińsk Maz. Znamy szczegóły

Tabor i technika

Pozostałe z wątku:

PKP Intercity: Już 70 Griffinów 160

Tabor i technika

PKP Intercity: Już 70 Griffinów 160

Roman Czubiński 30 kwietnia 2025

Tak będzie wyglądać hybrydowy Impuls PKP Intercity (wizualizacja)

Tabor i technika

Newag z wizytą w Korei Południowej

Biznes

Newag z wizytą w Korei Południowej

Mikołaj Kobryński 15 kwietnia 2025

Zobacz również:

Koleje Dolnośląskie chwalą się "własnym" P4 Impulsa

Tabor i technika

Koleje Dolnośląskie chwalą się "własnym" P4 Impulsa

Koleje Dolnośląskie 28 stycznia 2025

Polregio szuka pomocy w uruchomieniu Impulsa. Na wszelki wypadek

Tabor i technika

Wyłączenia Impulsów na stacji Mińsk Maz. Znamy szczegóły

Tabor i technika

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij