NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Opolskie szynobusy powrócą na tory najpóźniej w marcu

| Damian Kapinos 10.02.2016 37

Opolskie szynobusy powrócą na tory najpóźniej w marcu
Fot. Damian Kapinos
Opolskie szynobusy powrócą na tory najpóźniej w marcu
Opolskie szynobusy powrócą na tory najpóźniej w marcu
Po wypadku przed świętami jednego z pojazdów SA134 jednostki tego typu są wyłączone z eksploatacji na Opolszczyźnie. Podróżni z autobusowej komunikacji zastępczej będą musieli korzystać jeszcze przez kilka tygodni.
Komisja wciąż bada przyczyny wypadku kolejowego, do którego doszło w dniu 22-go grudnia minionego roku w Komprachcicach pod Opolem. Przypomnijmy, wówczas podczas jazdy z torów wypadł pojazd SA 134-011, który jedną osią w tym miejscu znalazł się poza torem. Pęknięciu uległa rama wózka. Ze względu na bezpieczeństwo podróżnych przewoźnik zdecydował o wyłączeniu z użytkowania aż 5 z 11 autobusów szynowych. Po opolskich torach na razie nie jeżdżą szynobusy serii SA134 nr 009, 011, 012, 013 i 014, które ponownie wozić pasażerów zaczną najpóźniej w marcu. Obecnie trwa ich naprawa.

- Ramy wózków jezdnych z kołami będą zdemontowane w bazie w Kędzierzynie-Koźlu, zostaną przewiezione do producenta, firmy Pesa w Bydgoszczy. Tam koła trafią na nowe ramy, wrócą na Opolszczyznę i zostaną zamontowane w szynobusach – informuje Sylwester Brząkała, dyrektor Przewozów Regionalnych w Opolu.

Tabor zastępczy - wagony piętrowe

Przewoźnik sprowadził dodatkowy tabor, który obsługuje połączenia do Nysy, Opola i Kędzierzyna-Koźla. Wagony piętrowe serii Bmnopux tzw. „Bohuny” prowadzi lokomotywa spalinowa SU 42-518, która na Opolszczyznę przyjechała ze Szczecina. Natomiast lokomotywa SU 42-535 ściągnięta z Lublina wymagała pilnej naprawy.

- Okazało się, że był w niej uszkodzony system grzewczy. Dopiero po usunięciu tej usterki mogliśmy włączyć lokomotywę do eksploatacji – mówi Dorota Jakiemczuk, rzecznik Opolskiego Oddziału Przewozów Regionalnych w Opolu.

Dlatego podróżni muszą się uzbroić w cierpliwość i nadal korzystać z autobusowej komunikacji zastępczej na trasach Opole – Kluczbork i Nysa – Brzeg, która nie zawsze funkcjonuje dobrze.

Autobus nie zabrał podróżnych

Brak należytej informacji pasażerskiej, odwoływane pociągi i autobusowa komunikacja zastępcza, która nie zabiera podróżnych z małych przystanków zlokalizowanych na trasie pociągu – z takimi problemami zmagają się w ostatnim czasie opolscy podróżni, którzy poskarżyli się do Urzędu Transportu Kolejowego w Warszawie. UTK w ich imieniu zażądał od przewoźnika wyjaśnień, który przyznał się do jednego błędu.

- Na terenie oddziału opolskiego PR od dnia uruchomienia transportu zastępczego wystąpił jeden przypadek pominięcia niektórych przystanków pośrednich na odcinku Nysa - Brzeg w dniu 30 grudnia 2015r. Powyższy incydent miał charakter jednorazowy i był spowodowany błędem ludzkim – wyjaśnia Marzena Karoń, pełnomocnik zarządu ds. systemów zarządzania w spółce Przewozy Regionalne.

W sumie autobusową komunikację zastępczą wprowadzono już dla 211 kursów, w dniach od 22 grudnia 2015 roku do 18 stycznia tego roku. Autobusy także zastąpiły pociągi na odcinkach Kędzierzyn-Koźle – Nysa – Kędzierzyn-Koźle, w związku z awarią pojazdu SA 103-004, która miała miejsce w dniu 4 stycznia br. Lokomotywy spalinowej wraz z wagonem nie można wpuścić obecnie na linię Opole – Kluczbork, a na szlaku Nysa – Brzeg ze względu na niskie prędkości rozkładowe skład miałby wydłużony czas jazdy, co spowodowałoby utratę skomunikowań w kierunku Wrocławia i Opola.

Dlatego ze względu na brak odpowiedniego taboru pociągiem nie dojedziemy z Opola do Kluczborka. Autobusem jeżdżą także pasażerowie jednej porannej pary na trasie Nysa – Brzeg. Chodzi o kursy z Nysy do Brzegu o 4.56 i z Brzegu do Nysy o 6.22. Czas jazdy w porównaniu do pociągu na obydwóch trasach jest dłuższy o około 30 minut.

Uszkodzonym pojazdem zajęli się grafficiarze

Wykolejony SA 134-011 przez trzy tygodnie stał na bocznicy w Komprachcicach. Niepilnowanym pojazdem zajęli się pseudo artyści. Graffiti pojawiło się na czole i szybach szynobusu. Aby nie dopuścić do dalszej jego dewastacji, w kolejnych dniach przewoźnik oddelegował swojego pracownika do pilnowania pojazdu (będącego własnością Urzędu Marszałkowskiego Województwa Opolskiego). SA134 został przewieziony do punktu naprawczego dopiero 19 stycznia. Przed przywróceniem pojazdu do ruchu przewoźnik we własnym zakresie usunie z niego graffiti.

Już 16-17 marca w Warszawie kolejna edycja Europejskiego Forum Taborowego. Jak co roku, konferencja podejmie tematykę zakupów i modernizacji taboru kolejowego w państwach Europy Środkowo-Wschodniej. To już trzecia edycja największej i najbardziej prestiżowej konferencji w regionie, poświęconej wielowątkowej dyskusji na temat stanu obecnego i przyszłości branży dostawców kompletnych pojazdów szynowych, producentów komponentów i podzespołów, poddostawców, dostawców usług i urządzeń służących utrzymaniu taboru kolejowego.

Więcej informacji na temat wydarzenia - program i możliwość rejestracji

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Opolskie (294)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Opolskie (294)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5