Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Opolskie: Po wyremontowanej linii do Murowa nie jeżdżą pociągi

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
26-02-2021
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Opolskie: Po wyremontowanej linii do Murowa nie jeżdżą pociągi
fot. Gabriel Tendera (User:Catz), lic. CC BY-SA 2.5Stacja kolejowa Jełowa
Cztery lata temu PKP PLK przeprowadziły wart ok. 6 mln zł remont torów z Jełowej do Murowa na Opolszczyźnie. Pociągi towarowe, które miały obsługiwać bocznicę firmy Stora Enso, do dziś nie wyjechały jednak w trasę. Zarządca infrastruktury zapewnia, że mimo braku przewozów otrzymuje środki rekompensujące wkład w niedawną inwestycję.

Jedną z ciekawszych inwestycji kolejowych ostatnich lat było odtworzenie przejezdności linii kolejowej nr 301 Opole – Namysłów na odcinku Jełowa – Murów. Warte 6 mln zł prace zakończyły się w 2017 r. – Zostało odnowionych ok. 10 km torów od stacji Jełowa do bocznicy firmy Stora Enso w Murowie – mówi Bohdan Ząbek z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych, dodając, że teraz możliwy jest przejazd pociągów towarowych.

Cztery lata po zakończeniu remontu pociągów wciąż nie ma

Sęk jednak w tym, że pociągi te nie są uruchamiane. – Oprócz torów naprawiono 19 przepustów, odnowiono nawierzchnię na ośmiu przejazdach kolejowo-drogowych, wykonano prace odwodnieniowe i usunięto samosiejki drzew i krzewów – relacjonuje nasz rozmówca. – Obecnie na odcinku Jełowa – Murów nie ma jednak ruchu pociągów – potwierdza.

Jak to możliwe, że po zakończeniu inwestycji ruch nie został wznowiony? – Odnowienie tego odcinka było prowadzone pod kątem umożliwienia połączenia kolejowego do bocznicy firmy Stora Enso, gdzie nie wykonano jeszcze odpowiednich robót pozwalających na kierowanie tam składów – twierdzi przedstawiciel PKP PLK. Mówi też, że Polskie Linie Kolejowe zawarły z firmą umowę na wykorzystywanie wyremontowanej trasy.

PLK dostają środki za przeprowadzony remont

– W sytuacji rezygnacji z przewozów [w kontrakcie] przewidziano odpowiednie pokrycie kosztów prac [remontowych] – informują służby prasowe zarządcy infrastruktury. Zapewniają jednocześnie, że Stora Enso wpłaca środki zgodnie z zapisami umowy. Na razie nie wiadomo jednak, kiedy odtworzony odcinek mógłby być regularnie wykorzystywany.

– Ruch na odcinku Jełowa – Murów został zawieszony w 1992 r. – mówi Bohdan Ząbek. Do tego czasu czynny był cały korytarz biegnący z Opola do Namysłowa. Z trasy korzystały także pociągi pasażerskie.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Tomaszów – Skarżysko: Przetarg na projekt opóźniony

Infrastruktura

Tomaszów – Skarżysko: Przetarg na projekt opóźniony

Kasper Fiszer 14 sierpnia 2025

MI bez konkretnych planów remontu linii do Szczucina

Infrastruktura

Koluszki: Nieco szersze prace na trasie do Żakowic Płd.

Infrastruktura

Zobacz również:

Murów: 7 lat po remoncie torów wciąż nie ma ruchu

Infrastruktura

Murów: 7 lat po remoncie torów wciąż nie ma ruchu

Kasper Fiszer 09 września 2024

Opolskie: Przerwany ciąg do Namysłowa

Infrastruktura

Opolskie: Przerwany ciąg do Namysłowa

Kasper Fiszer 11 kwietnia 2021

Do Murowa znów dojadą pociągi. Jak wygląda linia 301?

Fotorelacje

Do Murowa znów dojadą pociągi. Jak wygląda linia 301?

ms, Rynek-Kolejowy.pl 26 kwietnia 2015

Pozostałe z wątku:

Tomaszów – Skarżysko: Przetarg na projekt opóźniony

Infrastruktura

Tomaszów – Skarżysko: Przetarg na projekt opóźniony

Kasper Fiszer 14 sierpnia 2025

MI bez konkretnych planów remontu linii do Szczucina

Infrastruktura

Koluszki: Nieco szersze prace na trasie do Żakowic Płd.

Infrastruktura

Zobacz również:

Murów: 7 lat po remoncie torów wciąż nie ma ruchu

Infrastruktura

Murów: 7 lat po remoncie torów wciąż nie ma ruchu

Kasper Fiszer 09 września 2024

Opolskie: Przerwany ciąg do Namysłowa

Infrastruktura

Opolskie: Przerwany ciąg do Namysłowa

Kasper Fiszer 11 kwietnia 2021

Do Murowa znów dojadą pociągi. Jak wygląda linia 301?

Fotorelacje

Do Murowa znów dojadą pociągi. Jak wygląda linia 301?

ms, Rynek-Kolejowy.pl 26 kwietnia 2015

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij