PKP PLK przygotowuje się do udrożnienia fragmentu linii 301 Opole – Namysłów, na odcinku pomiędzy Jełową a Murowem. W jakim stanie jest infrastruktura w miejscu, gdzie przeprowadzony będzie remont? Zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć naszego czytelnika.
Za planowaną reaktywację odcinka Jełowa – Murów odpowiada fiński zakład produkcji drzewnej Stora Enso, który za kwotę 28 mln euro mocno rozbuduje swój zakład, który w związku z tym będzie prawdopodobnie największym pracodawcą w regionie. Corocznie będzie do niego wjeżdżać 800 tys. ton drzewa, z którego produkować się będzie tarcicę i inne wyroby drewniane. Towary te będą przewożone koleją. Obecnie PKP PLK konsultuje z przedsiębiorstwem skalę i termin remontu. Jak powiedział jeden z przedstawicieli opolskiego oddziału PKP Polskich Linii Kolejowych, przy takiej skali produkcji nie ma obaw o to, czy linia będzie reaktywowana, ale kiedy to się stanie. Tym bardziej że właściciele tartaku będą partycypować w kosztach remontu. Więcej na ten temat przeczytasz TUTAJ.
Zapraszamy do obejrzenia zdjęć Bogdana Zalwerta przedstawiających odcinek linii 301 między Murowem a Dąbrową Namysłowską.