NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Opoczno: Powstanie przystanek na trasie szybkiej linii

| Dziennik Gazeta Prawna 27.11.2012 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

 
2012-11-27 10:39:22 Autor: Piotr Malepszak
---.tktelekom.pl
"czyli szybkiej linii, która z założenia miała być pozbawiona stacji".

To były założenia obowiązujące w latach 80-tych gdy zaczęto budować i eksploatować pierwsze szybkie linie w Europie. Teraz założenie jest inne i zakłada pozyskanie także nowych pasażerów z obszarów leżących przy liniach szybkich, wszędzie tam gdzie jest odpowiednio duża populacja, aby budowę peronu uzasadnić. To będą w większości przypadków zupełnie nowi pasażerowie dla kolei.
W tym roku Włoszczowa Płn. obsłuży już około 100 tysięcy pasażerów, czy ktoś napisze o tym sukcesie, czy może lepiej jest nadal wyśmiewać.
W mojej ocenie Opoczno Płd. ma szansę na 100 tys. pasażerów już w drugim, najdalej w trzecim roku funkcjonowania. Samo Opoczno jest większe od Włoszczowy, jak i obszar w promieniu 20-30 km zamieszkuje większa populacja.

Linia CMK nigdy nie będzie przenosiła takiego ruchu, aby budowa takich łącznie 4 peronów przy których będą się zatrzymywać w większości pociągi z segmentu economy (docelowo około 20% pociągów jeżdżących po CMK) powodowała jakieś komplikacje ruchowe i problemy z przepustowością. Jeden peron zarówno we Włoszczowie jak i Opocznie jest jednak rozwiązaniem tymczasowym do czasu przebudowy tych stacji. Jednocześnie w mojej ocenie na CMK nie powstanie już żaden inny peron w innej lokalizacji.
2012-11-27 11:09:13 Autor: PiotrW
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Super. To kiedy budowa linii Warszawa-Płock-Włocławek i Poznań-Gorzów-Szczecin? Obie przeniosą ZNACZNIE WIĘCEJ niż 100.000 pasażerów, bo sam tylko Płock i sam tylko Gorzów mają ich przeszło 200.000 (w sumie). Oczywiście przy rozsądnym rozkładzie, no ale to rozumie się samo przez się...

Zresztą prawda jest taka, że przydałoby się jeszcze kilka stosunkowo krótkich nowych odcinków, które świetnie spoiłyby sieć i przyciągnęły na tory nie tylko byłych, ale i nowych pasażerów dzięki nowym relacjom.

No, ale wiadomo, że nic z tego nie będzie, bo obecne tryndy som inne: trza 4000 km zlikwidować, bo makkinsej kazali, a nie 20 km dodać, choćby dzięki temu przybyło możliwości i podróżnych. Bo tak i już...
2012-11-27 11:17:51 Autor: emigrant
---.255.5.71

emigrant
yyyrrrch... ale zaraz się zacznie!
2012-11-27 11:25:31 Autor: caronen
---.supmeca.fr

caronen
@PiotrW
"Super. To kiedy budowa linii..."

Jak dasz rade te dwie linie zbudowac za 3 mln PLN, to jak dla mnie mozesz zaczynac od jutra :)
2012-11-27 11:39:09 Autor: PiotrW
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@caronen

Zbędna złośliwostka. Moja wypowiedź odnosiła się do tego, że skoro nowy przystanek w Opocznie przyciągnie nowych pasażerów, to nowa linia przecinająca > 100.000 miasto w "naturalnym" (w obecnym układzie geopolitycznym) dla niego kierunku przyciągnie kilkaset razy więcej pasażerów.

Jasne, koszty. Ale i korzyści. Znacznie przewyższające te koszty, zwłaszcza jeśli wziąć pod uwagę unijne wsparcie (nawet nieco ograniczone).
2012-11-27 11:44:25 Autor: Kflik
---.gdynia.asseco.pl
Tytuł w GP oczywiście bez sensu. dobrze zaprojektowany przystanek/stacja w żaden sposób nie wydłuży czasu przejazdu pociągów które się tam nie zatrzymają.W Niemczech, we Francji są takie przystanki, u nas też mogą być. CMK nie jest przeciążona, daleko nam do częstotliwości takich jak w innych krajach.
2012-11-27 11:57:44 Autor: Bozia
---.range86-171.btcentralplus.com

Bozia
Będzie ostro pod tym artykułem... ;)
2012-11-27 12:15:23 Autor: Fido Dido
---.internetia.net.pl
Z jednej strony można by pomyśleć źe to kolejny przykład Gosiewizmu na PKP...Z drugiej jednak strony przy podciągnięci pociągów Kielce-Skarżysko-Opoczno może się okazać że będzie to całkiem sensowne połączenie....
Przy czym najlepiej żeby stacja była taka jak w Kępnie (dwupoziomowa) i na CMK dobudowane DWA DODATKOWE TORY I PERONY a nie jak we Włoszczowej Płn. jedna sierota stoi, co w konsekwencji zwiększa zagorzenie w ruchu.
2012-11-27 17:28:22 Autor: Paul86
---.183.165.73.dsl.dynamic.t-mobile.pl
Chyba przekłamanie w końcówce? Afera z Włoszczową dotyczyła tego, że zatrzymywały się tam dwa pociągi kwalifikowane, bodaj ekspresy. Dziś po CMK jeżdżą pociągi różnych kategorii.
CMK akurat nie brakuje pasażerów. U nas każdy chce dostać szybkie połączenie pod nos (autobusów miejskich też to dotyczy) i potem to połączenie przestaje być szybkim...
2012-11-27 21:06:13 Autor: paf
---.warszawa.vectranet.pl
To jest casus tramwajów w Warszawie. Lobby emeryckie sprawia, że podróż tym środkiem transportu jest istną udręką. Właściwie stoi, a nie jedzie.
2012-11-27 21:24:43 Autor: kgh
---.dynamic.chello.pl
Bozia

Nie szukaj sensacji. Pierwszy wpis wszystko wyjaśnia.
2012-11-27 21:33:49 Autor: mathewicforum@gmail.com
---.centertel.pl
Z całą pewnością najważniejszą z technicznego kwestią pozostają prędkości na rozjazdach we Włoszczowie Opocznie, no i skrajne. To nie może być w żadnym wypadku ograniczenie dla szybkich pociągów, które nie będą się zatrzymywać na w/w stacjach. Cieszy optymizm Piorta Malepszaka, że przy 20% pociągów Economy, przepustowość nie zostanie ograniczona. Rozumiem innymi słowy, że pociągi Premium klasy Husarz + Z1 jadące v200 i Pendolino jadące v220-v230 bez problemu zmieszczą się obok Economy... Chyba, że jest coś czego nie wiemy? Np. to, że pociągi Economy będą w skrajnie porannych i wieczornych porach. Albo, że będą dłużej czekać we Włoszczowie, Opocznie, ale i takiej Górze Włodowskiej, Psarach, Idziwkowicach przepuszczając pędzące pociski (A! Jak tam idzie sterownie prądem z Idzikowic?). Albo co już się dzieje: pociągów Economy już jest i będzie coraz mniej, a te co zostaną będą coraz droższe, bardziej komfortowe i szybsze. W końcu dostęp do linii CMK raczej nie potanieje. Czy w czymś się mylę Panie Piotrze?

I jeszcze jedno. Jak będzie wiadomo kiedy urzędnicy w Zakopanem będę osobiście rozkręcać tory na swojej(!) stacji w majestacie prawa i zmniejszać ilość peronów, proszę dać znać! Chętnie przyjadę i popatrzę razem z PLK! No bo co dziennikarze i PLK może innego zrobić, jak nie popatrzeć? Pozdrawiam!
2012-11-30 00:07:52 Autor: Pan 65
---.dynamic.gprs.plus.pl
@Piotr Malepszak
Cyt. "czyli szybkiej linii, która z założenia miała być pozbawiona stacji". To były założenia obowiązujące w latach 80-tych gdy zaczęto budować i eksploatować pierwsze szybkie linie w Europie. Teraz założenie jest inne i zakłada pozyskanie także nowych pasażerów z obszarów leżących przy liniach szybkich, wszędzie tam gdzie jest odpowiednio duża populacja, aby budowę peronu uzasadnić. To będą w większości przypadków zupełnie nowi pasażerowie dla kolei.?

Co to znaczy założenia są ?inne? ???

Przepraszam bardzo Panie Piotrze, ale czy ?
Czy PLK usiłuje udowodnić karkołomną tezę, iż prawa fizyki od tego czasu się zmieniły ???
Czy w ocenie PLK sieć osadnicza od tego czasu ulegała zasadniczej zmianie ???

Nastąpiła jakaś gigantyczna ?wędrówka ludów? z dotychczasowych siedzib w kierunku CMK - bo taki kierunek wskazał kto ??? - Gosiewski ??? - i jego, jak widać następcy Nowak z Masselem i Telusem ???

Przeszło 200 tysięczne Kielce czy Radom nagle wyparowały ???
Częstochowa (chodzi o oś Kat-W-wa), Piotrków czy aglomeracja łódzka (stacja w Koluszkach) w tym czasie ulotniły się ???
Ludność średnich miast lub ważnych węzłów linii wiedeńskiej czy radomskiej typu: Skierniewice, Skarżysko czy Radomsko/ Myszków zniknęła???

Włoszczowa czy Opoczno urosły w tym czasie do rozmiarów metropolii 200 tysięcznych ???

O czym tu w ogóle mowa???

Kolejarze usiłują udowodnić za wszelką cenę nieistniejącą rzeczy i wmówić kłamstwo włoszczowskie jako prawdę.

Mamy według Pana i PLK-i mamy XX/XXI wiek??- czy może wiek XVI ???, gdzie Rawa była miastem wojewódzkim, a Opoczno było znaczącym na ówczesne czasy miastem ???



Co to w ogóle za tłumaczenie cyt :
?To były założenia obowiązujące w latach 80-tych gdy zaczęto budować i eksploatować pierwsze szybkie linie w Europie. Teraz założenie jest inne i zakłada pozyskanie także nowych pasażerów z obszarów leżących przy liniach szybkich?

Czyli co ???- najpierw budujemy ? potem myślimy ???

Najpierw stawiamy linię wiodącą przez szczere pola i kompletne zadupia na dystansie 40 % długości terytorium państwa pomiędzy 2 metropoliami GOPem/ Krakowem położonymi prawie przy południowej granicy a stolicą ulokowaną w centrum, w sposób celowy i zamierzony omijając ?wszystko, co się tylko da ominąć?, a potem obsesyjnie szukamy pasażerów w szczerym polu ? przecież to jest jakiś obłęd.


CMK została wybudowana PRZY OKREŚLONYCH ZAŁOĹťENIACH , których się trzeba TRZYMAĆ - gdyż w ślad za nimi poszedł jej konkretny eksterytorialny przebieg. I nie jest to czyjeś ?widzi mi się? , tylko w ślad z tymi założeniami poszedł jej konkretny przebieg, który determinuje tu wszystko i o wszystkim przesądza. Tego nie da się w żadne sposób uzdrowić za pomocą budowy absurdalnych peronów w szczerych polach, ponieważ jest to leczenie dżumy za pomocą ch...ry. To jest syzyfowa praca- chyba, że o to w środowisku kolejarskim właśnie chodzi ? co akurat wcale by mnie nie zdziwiło ? udajmy, że pracujemy na rzecz społeczeństwa i bierzemy pensję oraz datację. Tu wchodzi w grę albo żelazne przestrzeganie reguł dotyczących CMK i pierwotnych linii klasycznych 1 & 8 albo realizacja propozycji Pana Łukasza Zaborowskiego. Jesteście na to gotowi w PLK ??? To, co Wy proponujecie to nie jest żadne zdjęcie ?efektu tunelu? tylko jego pogłębienie i Ci co wystarczającą już są skrzywdzeni to całą CMK zostaną jeszcze bardziej w tym zakonserwowani.


CMK jest linią, która jest nie tylko oderwana od 2 dużych pośrednich sieci osadniczej, Katowice ? Myszków- Częstochowa ? Radomsko- Piotrków Trybunalski (Bełchatów)? Koluszki (aglomeracja łódzka) ? Skierniewice- Ĺťyrardów ? Warszawa oraz Kraków ? Jędrzejów- Kielce ? Skarżysko Kamienna (Starachowice-Ostrowiec Świętokrzyski ) - Radom ? Warka ? Piaseczno- Warszawa , ale tworzy na tyle IZOLACYJNY przebieg, który SKUTECZNIE UNIEMOĹťLIWIA jakąkolwiek racjonalną obsługę pośrednią w/w 2 ciągów ośrodków regionalnych i subregionalnych . CMK zwyczajnie się do tego NIE NADAJE ? po prostu nie nadaje się- jej przebieg skutecznie to uniemożliwia ? wystarczy popatrzyć zwyczajnie na mapę rozmieszczenia sieci osadniczej i porównać do przebiegu linii nr 4 oraz 1 &8.


Naprawdę ? jako PLK i jako szeroko rozumiane środowiska kolejowe i około-kolejowe - przestańcie szukać popytu tam, gdzie go zwyczajnie nie ma, bo z oczywistych względów być go po prostu nie może i kreować sztuczne - wymyślone nieistniejące problemy jakimi jest skomunikowanie Włoszczowy i Opoczna za pomocą CMK, aby następnie owe urojone problemy rozwiązywać - udając przy tym sukces - bo jest to totalna mistyfikacja i hipokryzja. Jako PKP PLK - a zajmijcie się lepiej REALNYMI problemami, z którymi od dobrych 5-7 lat i wielu lat poprzednich ewidentnie sobie nie potraficie poradzić ? i jesteście w tej materii całkowicie nieporadni, nieudolni i niekompetentni. Czy to w zakresie RELANEJ pracy w postaci ?bieżącej utrzymaniówki? , czy to w zakresie modernizacji linii magistralnych czy pozyskania środków unijnych, gdzie był to wręcz POPiS niekompetencji i dyletanctwa ze strony PLK - stąd słuszne kpiny minister Bieńkowskiej i v-ce Zdziebło. Z realnymi sprawami jak MODERNIZACJA linii nr 8 do 160 km/h Warszawa- Radom- Kielce nie potrafiliście albo nie chcieliście sobie umieć poradzić ? projekt ograniczyliście do poziomu Radomia (na pozostałym odcinku Radom- Kielce prowadząc jakąś byle łataninę na 100 km/h) i okazuje się , że nawet z zadania Warszawa- Radom nie wywiązaliście się oblewając ten REALNY egzamin. Natomiast teraz usiłujecie za wszelką cenę wykreować obok założonej przez Gosiewskiego Sodomy Włoszczowskiej dla Kielc, kolejną Gomorę- tym razem dla Radomia - wcisnąć kit i ogłosić sukces , że obszary pośrednie pomiędzy Katowicami/ Krakowem a Warszawą mogą być skutecznie obsługiwane przez linię CMK. Otóż nie mogą ? to jest jedno wielkie kłamstwo i próba jednej wielkiej mistyfikacji.
2012-11-30 00:31:56 Autor: Pan 65
---.dynamic.gprs.plus.pl
Piotr Malepszak.
Cyt. ?To będą w większości przypadków zupełnie nowi pasażerowie dla kolei.?

To jest oczywista nieprawda.

To będzie nic innego jak destabilizowanie potoków na linii wiedeńskiej oraz kielecko- radomskiej poprzez wyciąganie potoku kilkunastu pasażerów z gmin położonych w połowie drogi pomiędzy osią przebiegu CMK a osią przebiegu linii nr 8 oraz pomiędzy CMK a osią przebiegu linii nr 1, którzy i tak i tak by wsiedli do pociągu dalekobieżnego w Kielcach, Skarżysku czy Radomiu, bądź Częstochowie, Piotrkowie czy Koluszkach, a nie żadna nowa wartość dodana.

Przykładowo ktoś, kto jest mieszkańcem gmin : Małogoszcz , Oksa, Krasocin czy Łopuszno ZAMIAST do Kielc podjedzie samochodem na peron Włoszczowa Płn. i zasili tamtejszy pociąg w dostępnej cenowo taryfie ekonomicznej (IR/TLK ? czy co tam wtedy w ramach mistyfikacji włoszczowskiej wymyślicie).

Przykładowo ktoś, kto jest mieszkańcem gmin powiatu koneckiego ZAMIAST do Skarżyska czy Kielc podjedzie samochodem do Włoszczowy Płn. i zasili tamtejszy pociąg w dostępnej cenowo taryfie ekonomicznej (IR/TLK ? czy co tam wtedy w ramach mistyfikacji włoszczowskiej wymyślicie).

Przykładowo ktoś, kto jest mieszkańcem gmin powiatu przysuskiego czy miasta Drzewica ZAMIAST do Radomia podjedzie samochodem do Opoczna i zasili tamtejszy pociąg w dostępnej cenowo taryfie ekonomicznej (IR/TLK ? czy co tam wtedy w ramach mistyfikacji włoszczowsko- opoczyńskiej wymyślicie- może Pendolino w taryfie ?D? tak aby było to cenowo dostępne, po czym ogłosicie sukces ??? :D :D :D).


Przykładowo ktoś, kto jest mieszkańcem gmin powiatów białobrzeskiego czy grójeckiego (w tym takich miast jak Wyśmierzyce, Nowe Miasto nad Pilicą czy Mogielnica) jadąc do Krakowa ZAMIAST do Radomia czy Warki podjedzie samochodem do Opoczna i zasili tamtejszy pociąg w dostępnej cenowo taryfie ekonomicznej (IR/TLK ? czy co tam wtedy w ramach mistyfikacji włoszczowsko- opoczyńskiej wymyślicie).


Analogicznie wiedenka.


Przykładowo ktoś kto, jest mieszkańcem miasta Przedbórz czy gmin : Masłowice, Wielgomłyny w powiecie radomszczańskim ZAMIAST do Radomska podjedzie samochodem na peron Włoszczowa Płn. i zasili tamtejszy pociąg w dostępnej cenowo taryfie ekonomicznej (IR/TLK ? czy co tam wtedy w ramach mistyfikacji włoszczowskiej wymyślicie).


Przykładowo ktoś, kto jest mieszkańcem miasta Sulejów czy gmin : Ręczno, Łęki Szlacheckie, Aleksandrów w powiecie piotrkowskim ZAMIAST do Piotrkowa (czy Radomska ) podjedzie samochodem na peron Opoczno Południe i zasili tamtejszy pociąg w dostępnej cenowo taryfie ekonomicznej (IR/TLK ? czy co tam wtedy w ramach mistyfikacji wymyślicie).


Przykładowo ktoś, kto jest mieszkańcem gmin powiatu tomaszowskiego ZAMIAST do Piotrkowa czy Koluszek podjedzie samochodem do Opoczna i zasili tamtejszy pociąg w dostępnej cenowo taryfie ekonomicznej (IR/TLK ? czy co tam wtedy w ramach mistyfikacji włoszczowsko- opoczyńskiej wymyślicie).


Przykładowo ktoś, kto jest mieszkańcem gmin powiatu rawskiego jadąc do Katowic ZAMIAST do Koluszek czy Skierniewic podjedzie samochodem do Opoczna i zasili tamtejszy pociąg w dostępnej cenowo taryfie ekonomicznej (IR/TLK ? czy co tam wtedy w ramach mistyfikacji włoszczowsko- opoczyńskiej wymyślicie) chyba, że Wojciechowski - żarliwy obrońca Gosiewa - na antenie toruńskiego Radyja pójdzie za ciosem i zażąda od Nowaka i Massela kolejnej PiStacji tym razem w Białej Rawskiej blisko jego rodzinnego miasta. No niby dlaczegoż by nie ???



Włoszczowa i Opoczno nie wniosą żadnego nowego ładunku potoków podróżnych, których by nie można pozyskać ze stacji ulokowanych na przebiegu osi linii wiedeńskiej oraz kielecko-radomskiej tj. Kielc, Skarżyska czy Radomia oraz Częstochowy, Piotrkowa, Koluszek, gdyby choćby zmodernizować do pełnych 160 km/h w/w klasykę nr 1 & 8 czy nawet tylko wszystko dobrze zrewitalizować, przy jednoczesnej całkowitej blokadzie wjazdu segmentu ekonomicznego na CMK. Proceder patologii włoszczowskiej w sytuacji obsługiwaniu przez CMK także segmentu ekonomicznego, z czym mamy miejsce od 3 lat polega jedynie na PODBIERANIU pasażerów liniom wiedeńskiej i radomskiej, a nie wnoszeniu żadnej nowej wartości dodanej. Natomiast potoki autonomiczne generowane przez samą Włoszczową czy samo Opoczno są na tyle małe, a nawet śladowe, że zatrzymywanie dla nich segmentu kwalifikowanego EX/IC jest całkowicie nonsensowne i to zbędna strata czasu dla kogoś kto zabulił taryfę E jadąc przykładowo z Katowic do Warszawy. Poza tym pojawiłoby się wtedy pytanie natury politycznej, strategicznej i planistycznej - po co CMK biegnie tak jak biegnie, skoro istnieją tam perony pośrednie, a jednocześnie uprzednio w sposób zamierzony wykluczyło się duże miast pośrednie uznając je za nieistotne ??? Przecież to obłęd. Postanie pytanie ? ?Dlaczego więc Rząd odpowiedzialny za prowadzenie racjonalnej polityki transportowej Państwa utrzymuje tę schizofrenię zamiast ją skorygować? ???

Kolejowym potokom włoszczowskim wystarczy w zupełności dojazd do Kielc czy Częstochowy i skorzystanie z tamtejszych osi komunikacyjnych na kierunku S- N odpowiednio Kraków ? Warszawa i Katowice ? Warszawa. I jeżeli ktoś ma pojechać stamtąd koleją to i tak pojedzie w takim modelu skomunikowania przesiadkowego. Podobnie jak ktoś, kto z jakiegoś małego miasteczka jedzie 50-80-120 km kiblem OSOB do Katowic/Krakowa na przesiadkę na EX po CMK czy na pospieszny (przyjmujemy standard tj. 1 & 8) jak ma jechać pociągiem to i tak pojedzie, a w przypadku dostępności tych pociągów w Kielcach czy Częstochowie, być może wcale nie musi jechać do Katowic czy Krakowa tylko wiądzie gdzieś ?pośrodku? na 1 ? ce czy 8 ce, a dużych i średnich miast pośrednich przecież tam dostatek.


Włoszczowa to jest właśnie ten casus miasteczka, niczym nie różniący się przykładowo od Olesna. Jak ktoś chce z Olesna jechać do Warszawy to przecież nie odrzuci pociągu jako środka lokomocji tylko z tego powodu, że nie istnieje tego typu linia jak CMK i w tych standardach biegnąca przez Olesno, w ramach której to miasteczko byłby usytuowane w korytarzu pomiędzy 2 metropolitalnymi biegunami np. Wrocław i Warszawa, które generowałyby ofertę, natomiast Olesno byłby jedną stacją pośrednią (lub jedną z dwóch obok innej analogicznej dziury) , a cała linia biegałby poza tym eksterytorialnie. Nie odrzuci przecież oferty kolejowej z tego powodu, tylko jeżeli ma pojechać pociągiem jako środkiem lokomocji to i tak pojedzie. Grzecznie pojedzie kiblem do Katowic, gdzie następnie wsiądzie w EX/IC, kursujący po CMK, ewentualnie pojedzie kiblem na przesiadkę do Częstochowy, gdzie złapie tani pospieszny TLK relacji Katowice ? Warszawa. I po grzyba ma zresztą jechać w ogóle do Katowic, skoro pociągi w tej relacji tj. Katowice ? Warszawa mogą być dostępne w Częstochowie, czyli na przebiegu pośrednim tej osi relacyjnej ? co stanowi znacznie bliższe usytuowanie. Wyraźnie więc widać, że jeżeli ma w ogóle pojechać koleją to i tak pojedzie. To samo odnosi się to do autonomicznych potoków Włoszczowy - to są właśnie tego rodzaju zachowania konsumenckie i tego kalibru potoki jak Olesno, że dla Włoszczowy CMK powinna być takim samym abstrakcyjnym, istniejącym gdzieś w oddali bytem jak dla Olesna, Kłobucka , Opatowa, Kunowa czy Wąchocka, a że tam [przez Włoszczowę] zupełnie przypadkowo przebiega to kompletnie nic nie znaczy, ponieważ ta linia z założenia nie ma aktywizować terenów pośrednich i naprawdę było ją którędy poprowadzić, aby zaistniały na niej realnie uzasadnione stacje pośrednie. Natomiast trudno, aby dla autonomicznych potoków włoszczowskich, które są całkowicie nieistotne i śladowe, a co więcej wykazuje cechy sztywnych zachowań konsumenckie, które przejdą na dworzec w Kielcach destabilizować cały system, a do tego sprowadza się udostępnianie oferty dla Włoszczowy i Opoczna na CMK. Dziwne , że PLK jakoś nie raczy zaprzątać sobie głowy uśpionym i niewykorzystanym potencjałem pasażerskim Kielc i Radomia dla których znaleźnie się w korytarzu Kraków ? Warszawa oznaczało by kumulację potencjałów kilku wielkich i dużych ośrodków oraz realną wymianę pośrednią pasażerów przekładającą się na wzrost oferty , tylko ?staje na rzęsach?, aby uwodnić zasadność patologii włoszczowskiej i za pomocą jednej wielkiej mistyfikacji głosić herezje o potencjale drzemiącym w ?szczerych polach CMK- i?.
2012-11-30 01:00:16 Autor: Pan 65
---.dynamic.gprs.plus.pl
Piotr Malepszak
Cyt. ?W tym roku Włoszczowa Płn. obsłuży już około 100 tysięcy pasażerów, czy ktoś napisze o tym sukcesie, czy może lepiej jest nadal wyśmiewać.?


Wnioskowanie na podstawie z gruntu fałszywej i ?zatrutej? przesłanki. W procesie karnym jest takie pojęcie jak ?spożywanie owoców z zatrutego drzewa? . To oczywiście nie proces karny, tyko analiza społeczno- ekonomiczna, ale określenie jak najbardziej celne w stosunku do tego wnioskowania stanowiącego obecnie jedyną słuszną i poprawną propagandę ministerialno- kolejarską - a raczej powszechnie wciskany kit włoszczowski. Jeszcze rok temu za Grabarczyka tego rodzaju jedynym słusznie obowiązującym poglądem wmawianym opinii publicznej był KDP Y. Obecnie mamy problemy z łódzkim poziemnym kosmodromem- no nic wracajmy do tematu.

To jest wyciąganie wniosków w oparciu o pociągi kategorii ekonomicznej IR/TLK kursujące po CMK, które nigdy, przenigdy nie powinny się znaleźć na tego typu linii i w tego typu eksterytorialnym przebiegu jakim jest CMK, nawet jeżeli byłby opłacalne ekonomicznie ze względu na aspekt społeczny w stosunku do 2 sieci osadniczych pominiętych i konieczność niedestabilizowania oferty na liniach wiedeńskiej i radomskiej. A tym bardziej, że IR i TLK po CMK nie są uzasadnione ekonomicznie. To są pociągi uruchamiane na długach u zarządcy infrastruktury przez wyemancypowane z Grupy PKP Przewozy Regionalne i konkurencyjna odpowiedź na nie ze strony PKP IC, który prowadził wojnę podjazdową z PR ami na CMK- likwidując dotowane pociągi na równoległej klasyce nr 1, a zwłaszcza nr 8, a działalność zaczął przenosić i koncentrować na Centralnej Magistrali Kolejowej. Bo tak prościej i wygodniej- wszak kasa z dotacji ta sama. PIC wojnę podjazdową na CMK uprawiał również na długach, a z czasem zaczął pobierać dotacje z MT przeznaczone na segment połączeń międzywodzkich na pociągi TLK uruchamiane na CMK- co jest skandalem, gdyż nie dotuje się czegoś, co powinno funkcjonować na zasadach komercyjnych ? to sprzeczne z racjonalną gospodarką finansową Państwa. A przecież około roku 2005-2006 przed wywołaniem obecnej patologii, która wyszła z łona samej kolej ? nikogo innego - tylko samej kolei - wszystko na CMK funkcjonowało normalnie i nie wymagało dotacji.


Wnioskowanie o zasadności peronu Włoszczowa Płn. na podstawie pociągów IR/TLK uruchamianych na długach, powstałych w wyniku patologicznej serii reform ekipy Grabarczyka i procederu dzikiej, antysystemowej pseudo-konkurencji z całym szacunkiem, ale jest wnioskowaniem zakrawającym na niedorzeczność . Zwłaszcza z ust osoby reprezentującej tonący w długach podmiot jakim jest zarządca infrastruktury PKP PLK ? gdzie jedną z głównych składników zadłużenia stanowi dług Przewozów Regionalnych ? a ten z kolei wynika w znacznej mierze ze strat w segmencie IR.


A nawet abstrah...jąc od faktu, że segment pociągów ekonomicznych nigdy nie powinien się znaleźć na CMK i tak wyniki przepływów podróżnych z peronu Gosiewskiego, nawet dla taniego i dostępnego cenowo segmentu ekonomicznego (IR/TLK) są bardzo słabe i wynoszą statystycznie zaledwie 3 pasażerów na 1 zatrzymujący się tani pociąg pospieszny (ekonomiczny) ? co liczył już Krzysztof Waszkiewicz . I inne być z resztą nie mogą, bowiem CMK jest linią, która nie zapewni racjonalnej wymiany pasażerów ze względu na swój izolacyjny przebieg względem 2 dużych sieci osadniczych . Czyli cały ten patologiczny proceder doprowadził jedynie do tego , że wymiana w Gosiewie na poziomie 3 pasażerów na 1 zatrzymujący się tam pociąg jest okupiona totalną destabilizacją oferty na równoległej klasyce 1 & 8 odzwierciedlającej sieć osadniczą , gdzie przerzucenie pociągów ekonomicznych kosztem tych linii na CMK spowodowało na ich efekt domina, zachwianie kumulacji potoków w ramach wzajemnej wymiany końcowej i pośredniej, a w konsekwencji definitywne odejście potoków kieleckich i radomskich od kolei na rzeczy transportu drogowego i S7 . To jest ten sukces peronu Włoszczowa Płn. oraz segmentu ekonomicznego IR/TLK grasującego po CMK.



Cyt. ?W tym roku Włoszczowa Płn. obsłuży już około 100 tysięcy pasażerów, czy ktoś napisze o tym sukcesie, czy może lepiej jest nadal wyśmiewać.?


A może łaskawie Pan czy też PKP IC oraz OPM (niegdyś PKP PR teraz PIC) przedstawi ilość pasażerów w segmencie POSP spółki PKP PR, która była obecna na linii kielecko- radomskiej do 2008 w pociągach pospiesznych PKP PR relacji Kraków ? Warszawa w pociągach PREMIUM EX/IC na CMK i porówna z tym co mamy od roku 2009 na dobre od 2010, czyli momentu wejścia w życie ?wojny podjazdowej?, która spowodowała ów pseudo-sukces tj. 100 tysięczny wynik w ciągu kilku lat.

Czy może lepiej dalej udawać Greka ???


Cyt. ?W mojej ocenie Opoczno Płd. ma szansę na 100 tys. pasażerów już w drugim, najdalej w trzecim roku funkcjonowania. Samo Opoczno jest większe od Włoszczowy,?

Rzeczywiście 100 tysięcy w drugim, najdalej trzecim roku funkcjonowania to cena jaką warto płacić za pogłębianie wykluczenia komunikacyjnego obszarów pominiętych przez CMK. Pisanie o jakimś sukcesie tym kontekście to czysta hipokryzja oczywiście nie pańska, tylko pańskich pryncypałów każących Panu bronić tych absurdalnych tez. Tylko czym sam Pan w to wierzy ???

Cyt. ?Samo Opoczno jest większe od Włoszczowy,?

Rzeczywiście wielki dylemat i centralny problem jakim zajmuje się PLK jest to , że jedno miasteczko 20 tys. jest 2 razy większe od drugiego miasteczka 10 tys. niewiele różniącego się od wsi. To jest rzeczywiście intrygujący temat do rozważań, gdy równoległe 2 miasta 200 tys. Kielce i Radom które idealnie wpisują się w korytarz Kraków ? Warszawa w najlepsze kolejowo zdychają i liczba 200 razem 400 tys. nie robi na nikim w PLK/MT wrażenia. Wszak ważniejsze jest rozważanie, że 20 jest większe od 10.

Wyczucie proporcji i matematyki w tym PLK macie - nic dziwnego, że tory są w takim stanie.

Cyt. ? Samo Opoczno jest większe od Włoszczowy, jak i obszar w promieniu 20-30 km zamieszkuje większa populacja.?

A jaka populacja zamieszkuje w promieniu 20-30 km od osi linii wiedeńskiej czy kielecko-radomskiej. Może to byłby Pan łaskaw napisać. Bo tak się jakoś dziwnie składa , iż nie jest to tematem głębszych analiz PLK/MT czy środowisk kolejowych . Wszyscy natomiast ze ?świecą w ręku? szukają w mrokach i po omacku metropolii ulokowanych w pobliżu CMK ? Panowie mówię wprost ? obłęd jakiś. Tam ich po prostu nigdy nie było i nie ma ? a wiadome to było od samego początku ? ?Widziały gały co brały i co budowały?- to jest linia od bezpostojowego transferu dla segmentu kwalifikowanego oraz towarowców, a nie od puszczania z natury swej postojowych pociągów pospiesznych, a jak chcecie dogodzić miastom ulokowanym pomiędzy Katowicami/Krakowem a Warszawą to się po prostu zajmijcie liniami, które biegną z uwzględnieniem tamtejszych naturalnych sieci osadniczych tj. 1 & 8. Modernizujcie je pod pełne 160 km/h lub budujcie sobie KDP według Zaborowskiego ? proszę bardzo. CMK jest dla terenów pominiętych jak kobra- najlepiej, jakby nie istniała, a że istnieje należy trzymać się od niej z daleka- żadne przytulanie się do niej nie pomoże , a może co najwyżej zaszkodzić.

Co do Tomaszowa Mazowieckiego podciąganie go pod Opoczno to sztuczne i mocno naciągane szukanie uzasadnienia absurdalnej budowy peronu w Opocznie na CMK. Już to analizowałem w poprzednim temacie. Miasto to może się na takiej samej zasadzie równie dobrze komunikować przesiadkowo dojeżdżając drogowo do Piotrkowa i kolejowo do Koluszek , gdzie dostępność pociągów postojowych Warszawa ? Katowice obejmie także sąsiedni Bełchatów oraz całą aglomerację łódzką ? to cokolwiek więcej mieszkańców :P. Natomiast do Krakowa Tomaszów może posiadać bezpośrednie pociągi kategorii EX/IC relacji Łódź- CMK- Kraków, czy szerzej Gdynia/Poznań- Łódź- CMK ? Kraków z SAMEGO Tomaszowa leżącego na zwykłym klasyku współpracującym z CMK i spełniającym wszelkie kryteria postojów tej kategorii pociągów i nie potrzebuje żadnych dojazdów na przesiadki do Opoczna na jakiś śmieszny peronik w polu, który nie tworzy żądnego węzła przesiadkowego. Pod warunkiem oczywiście, że Łódź zacznie generować w końcu segment pociągów kwalifikowanych EX/IC - których tak usilnie pragnie oraz twierdzi, że jest na tym tle od lat dyskryminowana i na co, jak twierdzi ma olbrzymi niewykorzystany potencjał.

Czas się wykazać.
2012-11-30 01:18:31 Autor: Pan 65
---.dynamic.gprs.plus.pl
Piotr Malepszak
Cyt. ? Linia CMK nigdy nie będzie przenosiła takiego ruchu, aby budowa takich łącznie 4 peronów przy których będą się zatrzymywać w większości pociągi z segmentu economy (docelowo około 20% pociągów jeżdżących po CMK) powodowała jakieś komplikacje ruchowe i problemy z przepustowością. ?

Co to znaczy ?docelowo 20 %????

A dlaczego 20 %, a nie 10 %???
Dlaczego 20 %, a nie 30 % czy 50 % ???
Dlaczego 20 %, a nie 80 % ???

Za-reglamentuje to Pan ???

Przecież obecnie środowiska kolejarskie i mikolstwo na forach twierdzą, że przewoźnikom nic nie można kazać. Każdy robi sobie co chce, może uruchamiać sobie, co mu się tylko rzewnie podoba. Dlaczego zatem obecnie nie można wyeliminować piractwa IR i TLK po CMK, a tu nagle dokonał Pan reglamentacji segmentu ekonomicznego na CMK na poziomie 20 %. A jeżeli przewoźnicy będą chcieli uruchamiać 80 % segmentu ekonomicznego???

Przecież dopuszczanie segmentu tanich połączeń po tej samej linii wysokich standardów CMK siłą rzeczy będzie gwarantowało zbliżony czas przejazdu - bez istotnego zróżnicowania czasowego, co w konsekwencji będzie nieuchronnie prowadziło do obniżania cen z poziomu segmentu ekspresowego (PREMIUM IC) do poziomu segmentu pospiesznego (ekonomicznego) ? prawidłowość znana od lat na kolei i potwierdzona latami doświadczeń, których wyniki zawsze były jednoznaczne.

Drogi Panie jeżeli zarządca infrastruktury jest w stanie prawnie za-reglamentować dostęp do CMK dla segmentu ekonomicznego na poziomie 20 %, to jest jednocześnie w stanie prawnie za-reglamentować dostęp CMK dla segmentu ekonomicznego na poziomie 0 %. Słownie ?zera %?. I tak to powinno być zrobione, a raczej przywrócone, gdyż wynika to z założeń CMK, których należy z żelazną konsekwencją i bezwzględnie przestrzegać, ponieważ w ślad za tymi założeniami poszedł przebieg CMK wykluczający- ergo w pewnym stopniu i tak upośledzający duże ośrodki pośrednie skupiające się równolegle do CMK, a nie znajdujące się na jej przebiegu.


Cyt. ?Jednocześnie w mojej ocenie na CMK nie powstanie już żaden inny peron w innej lokalizacji. ?


Ależ dlaczegóżby nie ???


CMK biegnie przez obszar co najmniej kilku gmin posiadających stolicę w miastach. Miasto Drzewica ? peron w Idzikowicach , Nowe Miasto nad Pilicą, Biała Rawska, Mszczonów. Dlaczego by nie wybudować peronu w gminie Fałków dla Przedborza i całego powiatu koneckiego ???


W końcu dlaczegóżby wreszcie nie wybudować peronu każdej gminie analogicznie jak na wiedence ???


W kolejce ustawią się : Włodowice, Kroczyce, Irządze, Lelów, Krasocin, Ĺťarnów, . Paradyż, Poświętne, Rzeczyca, Regnów, Kowiesy.


Co to komu przeszkadza, aby na CMK poruszał się także segment pociągów REGIO tak jak na wiedence ???



Dlaczego licznych gmin położonych na przebiegu CMK pozbawiać dostępu do kolei jako takiej ??? Linia nr 4 to ich JEDYNA SZANSA uzyskania dostępu do kolei ogóle. Skoro linia tam biegnie i nikt niczego nie może zabronić, to dlaczego pomiędzy pociągami superszybkimi nie może się przemykać zwykły segment REGIO. Miejsce raczej będzie ? poza tym pociągi mogą być przepuszczane. W czym niby mieszkańcy Fałkowa w powiecie koneckim są niby gorsi od mieszkańców Włoszczowy czy Opoczna, nie mówiąc już o mieszkańcach miast takich jak : Biała Rawska, Nowe Miasto nad Pilicą, Drzewica ? Mszczonów (ten ma nawet termy :D) ??? Dlaczego niby mieszkańcy tych miast i czy nawet gmin typu : Paradyż , Regnów czy Rzeczyca nie mają mieć swoich peronów i dostępu do segmentu REGIO ??? Czy wiedenka ma perony tylko w Radomsku i Piotrkowie, gdzie zatrzymują się pociągi pospieszne??? , czy też każda gmina czy miasto jak Kamieńsk ma dostęp do kolei poprzez perony i zatrzymywanie się pociągów REGIO, którymi można wydostać się z tamtejszych miejscowości. Czy mieszkańcy Gorzkowic nie mieli swego czasu postojów nawet pociągów Pospiesznych Kmicic & Oleńka???

Czy też perony na wiedence powinny istnieć tylko w Piotrkowie i Radomsku ???


Co komu przeszkadza, aby CMK była jeszcze dodatkowo dociążona ruchem REGIO z peronami i z postojami każdej gminie przez która przebiega - wszak słyszymy, że CMK to linia taka jak każda i wszystko tam wolno.




Czy sprowadzam dyskusję ad absurdum ???
Ależ skąd !!!


Są to rozważania na takim samym poziomie absurdalności jak to, co Państwo z PLK i szeroko rozumianego konglomeratu, a raczej - bardziej właściwe słowo- ?kombinatu PKP? na siłę usiłujecie przepchać i wmówić poprzez udowadnianie kwadratury koła, tj. rzekomej zasadności istnienia peronów pośrednich na CMK we Włoszczowie i Opocznie- i niczym się owe rozważania od tego nie różnią. Są w jednakowym stopniu absurdalne.


Dlaczego w ramach reglamentacji dostępu i przeznaczenia CMK nie miałby niby powstać kolejne perony w Białej Rawskiej, Nowy Mieście nad Pilicą, Fałkowie itd. ??? Zasada reglamentacji w odniesieniu do CMK została przez samych decydentów kolejowych pogwałcona i całkowicie złamana w momencie wybudowanie precedensowego peronu Gosiewskiego Włoszczowa Płn., co zdjęło możliwość powoływania się na nią przez decydentów. Dlaczego ???


Otóż dlatego, że poziom i stopień reglamentacji dostępu do CMK dokonał się na etapie doboru przebiegu linii podczas decyzji planistycznych i decyzji o podjęciu jej budowy, następnie jej zrealizowaniu. I w ramach reglamentacji na tamtym etapie z obsługi pośredniej zostały w sposób zamierzony i celowy planistycznie wykluczone nawet duże miasta typu: Częstochowa, Kielce czy Radom. Także reglamentacja dostępu i przeznaczenia CMK już została dokonana na TAMTYM ETAPIE, a nie dzisiaj - co usiłuje się robić. Obecnie klika kolejarska usiłuje natomiast podstępnie zmienić reguły gry w trakcie meczu i karkołomnie uzasadnić dopuszczalność, a co gorsza zasadność istnienia peronów Włoszczowa Płn. czy też Opoczno Południe ograniczając reglamentację dostępu do CMK do poziomu 2 peronów pośrednich na CMK. Jest to uzasadnienie niedorzeczne w aspekcie uprzedniego celowego wykluczenia sieci dużych miast potencjalnie pośrednich i w jednakowym stopniu pod względem merytorycznym niedorzeczne jak postulat budowy peronów dla każdej gminy na przebiegu CMK.

Nie ma żadnych racjonalnych powodów, aby reglamentacja liczby peronów pośrednich na CMK wynosiła 2, a nie np. 5 czy 9. Każda liczba większa od 0 jest w tym przypadku jednakowym kuriozum, co wyżej obszernie uzasadniłem. Oczywiście można udawać Greka i traktować jak powietrze mieszkańców przykładowo Kielc czy Radomia, ale w żadnym przypadku nie mamy tu do czynienia z rzeczową całościową analizą, tylko jej wybiórczym ukierunkowaniem mającym za zadanie na podstawie z gruntu fałszywych przesłanek uwodnić jedną wielką mistyfikację.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS