NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Włoszczowa: Wyremontowany dworzec zamknięty od lat

| jm, Rynek Kolejowy/Gazeta Wyborcza 20.02.2015 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

 
2015-02-20 10:19:23 Autor: dworczyk
---.dynamic.chello.pl
Ale głupi kolejarz po szkodzie i dalej buduje nowe dworce w takich metropoliach jak Strzelce Krajeńskie Wschód.
2015-02-20 10:29:40 Autor: op
---.opera-mini.net
To jest właśnie PKP i nowa, bankowa jakość pt. zamykanie dworców przed pasażerami. Wybierz człowieku kolej i czekaj na śnieżycy. Ważne, że prezesi mają dobre wypłaty. Ludzie mogą stać pod gołą chmurką, nawet wtedy gdy pociąg jest opóźniony 120 min. Bankowa ZNIECZULICA !
2015-02-20 10:29:50 Autor: Linto
---.leon.com.pl
Ciekawi jak to jest możliwe, że PKP Nieruchomości remontuje dworce które są nikomu niepotrzebne, a nie chce wyremontować obiektów z których korzysta dużo osób w większych miastach. Np. w Bytomiu dopiero akcja społeczników z udziałem mediów skłoniła PKP do liftingu, w Raciborzu dworzec nie przeszedł remontu mimo, że został zalany w 1997 roku w czasie powodzi. Dworzec w Mikołowie - w ogóle nie służy pasażerom tylko jakieś studio tańca tam jest mimo, że codziennie odjeżdża z dworca ponad 30 pociągów... I takich przykładów mógłbym podawać wiele, a PKP woli remontować dworzec we Włoszczowej i go potem zamknąć...
2015-02-20 10:39:58 Autor: Rekin
---.static.3s.pl
Dziwne, no nie? W Czechach, Niemczech, Rosji nawet w małych miasteczkach są czynne stacje z poczekalniami, restauracjami, biurami spedycyjnymi. Tylko PKP nie wie, do czego służy stacja - i to od dobrych lat dwudziestu, bo to nie bankomaty to pozamykały.
2015-02-20 11:31:41 Autor: tomek janiszewski
---.static.ip.netia.com.pl
To wszystko wina Edgara. Wybudował peron na stacji Włoszczowa Północ i stary dworzec stał się niepotrzebny.
2015-02-20 11:53:29 Autor: pinkdotR
---.174.214.50
"Na dworcu" czy "na dworze" - pewnie ktoś stwierdził, że brzmi podobnie więc niewielka różnica gdzie będą oczekiwać pasażerowie. A skoro nie widać różnicy, to po co przepłacać ;-)
2015-02-20 14:25:16 Autor: Radko
---.centertel.pl
Takie rzeczy tylko w Polsce.U naszych sąsiadów nie spotkałem się jeszcze z żadnym zamkniętym dworcem, ba wyremontowanym. No ale bankomaty wiedzą lepiej od podróżnych i kolejarzy jak zarządzać na kolei a efekty mamy takie a nie inne
2015-02-20 16:36:18 Autor: Xawery
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
[Admin: zmoderowano] Komentarz nie na temat.
2015-02-20 17:02:01 Autor: Stefan banderą
---.dynamic.gprs.plus.pl
Przecie ten dworzec jest w lesie a nie w mieście, więc nic dziwnego, że nikt nie jest nim zainteresowany.
Na dodatek pociągami do Kielc i Częstochowy nikt pewnie nie jeździ, więc nikt nie kupuje biletów.
Włoszczowa Północ ma dobrą lokalizację blisko centrum i pewnie ze 3 x więcej ludu tam się przewija.
Pis = po
2015-02-20 17:22:35 Autor: Arrivederci
---.adsl.inetia.pl

Arrivederci
Włoszczowa Północ ma i kasę i poczekalnię. Wystarczy
2015-02-20 17:23:26 Autor: Jurgen Klop
---.dynamic.gprs.plus.pl
No dokładnie, gdzie ludzie z Włoszczowy chcą jeździć pociągami? Do Wawy, KRK i GOP czy do Cze-wy i Kielc? Które miasta mają większą siłę przyciągania? No wiem, przyjdzie K65 i powie, że Kielce (i Radom przy okazji) :)

Do Cze-Wy i Kielc wygodniej i taniej jest zresztą autobusem z samego centrum miasta, a ten dworzec na linii herbskiej faktycznie na zadupiu, daleko od właściwego miasta.
2015-02-20 17:23:32 Autor: Arrivederci
---.adsl.inetia.pl

Arrivederci
W odpowiedzi na post Stefan banderą:
"Przecie ten dworzec jest w lesie a nie w mieście, więc nic dziwnego, że nikt nie jest nim zainteresowany.
Na dodatek pociągami do Kielc i Częstochowy nikt pewnie nie jeździ, więc nikt nie kupuje biletów.
Włoszczowa Północ ma dobrą lokalizację blisko centrum i pewnie ze 3 x więcej ludu tam się przewija.
Pis = po "
Puste nie jeżdżą - tłok nie jest rzadkością.
2015-02-20 17:45:30 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
I do Kielc i do Częstochowy tłok w pociągach z lasu obok 10tys miasteczka + ew.5 wiejskich gmin, gdzie każdy ma blachosmrod?
Tłok to ja widziałem na peronie stacji Włoszczowa Północ jak wystawiłem łeb ze s.p. IR Matejko
2015-02-20 22:27:27 Autor: Arrivederci
---.adsl.inetia.pl

Arrivederci
Świętokrzyskie ma jeszcze nowy dworzec - w Busku. Tylko pociągów brak...
2015-02-20 23:43:21 Autor: mathewicforum
---.centertel.pl
@@@Szanowno Redakcjo RK!!!@@@:

Do tego od marca br(!) REGIO Kielce - CMK - Katowice!
No jak k...a jego mać możecie o tym nie napisać!

A TLK Lublin - Wrocław??!
Legendarny "Sztygar", ale i wreszcie, szalenie ważny i niezbędny "Morcinek"

Inna sprawa, że na stacji, a nie dworcu obok, bo na CMK Włoszczowa Płn, miał być punkt sprzedaży biletów na pociągi Pendolino? Tak zapowiadał Celej. I co? Jest tam coś? Czy tylko reklama serka i morda krowy??!
2015-02-20 23:45:07 Autor: mathewicforum
---.centertel.pl
Już pomijam to, że wyremontowano i podwyższono znacznie prędkość na "Protezie Koniecpolskiej" a i te REGIO z Kielc do Cz-owy to na Elfach, a REGIO do Kato przez CMK to na Impulsach. To także Redakcja pominęła...
2015-02-21 07:35:18 Autor: Trako
---.gliwice.vectranet.pl
Dziwne, no nie? W Czechach, Niemczech, Rosji nawet w małych miasteczkach są czynne stacje z
poczekalniami, restauracjami, biurami spedycyjnymi. Tylko PKP nie wie, do czego służy stacja - i
to od dobrych lat dwudziestu, bo to nie bankomaty to pozamykały.

Nikt nie otworzy knajpy na dworcu bo jest zakaz sprzedaży alkoholu a świętoszki inne strachajła nie pozwolili go znieść. Bo menel i tak ma w nosie zakazy alkohol kupi w najbliższym sklepie a takie są w okolicy każdego większego dworca a na mandaty gwiżdże. Dlatego dworce są martwe. A przy dotacjach jakie otrzymują przewoźnicy to utrzymywanie kas jest nie możliwe i nikt tego gadaniem nie przeskoczy. Etat kasjerki kosztuje co najmniej 3500 zł razy dwa plus wysoki czynsz i opłaty. Ja wiem że dla was 500 mln dotacji na przykład dla IC to jakaś zawrotna suma ale to tylko 120 mln euro na Europę gdzie dotacje idą w miliardy euro to suma nawet nie śmieszna a komiczna. Z regionalnymi przewoźnikami poza KM SKM nie jest wcale lepiej. KŚ na całe województwo śląskie prawie 4 mln ludzi dostaje 30 mln euro z czym do ludzi.
2015-02-21 08:47:39 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
@ trako
Ile dotacji dostaje KM, SKM Wwa i WKD?
@A rrivederci
Kiedy przez Busko Zdrój przejechał ostatni pociąg pasażerski?
2015-02-21 10:31:19 Autor: Arrivederci
---.adsl.inetia.pl

Arrivederci
W odpowiedzi na post mathewicforum:
"@@@Szanowno Redakcjo RK!!!@@@:

Do tego od marca br(!) REGIO Kielce - CMK - Katowice!
No jak k...a jego mać możecie o tym nie napisać!

A TLK Lublin - Wrocław??!
Legendarny "Sztygar", ale i wreszcie, szalenie ważny i niezbędny "Morcinek"

Inna sprawa, że na stacji, a nie dworcu obok, bo na CMK Włoszczowa Płn, miał być punkt sprzedaży biletów na pociągi Pendolino? Tak zapowiadał Celej. I co? Jest tam coś? Czy tylko reklama serka i morda krowy??!"
O ile Newag się z taborem wyrobi.
2015-02-22 10:08:10 Autor: Arrivederci
---.adsl.inetia.pl

Arrivederci
W odpowiedzi na post Stefan banderą:
"@ trako
Ile dotacji dostaje KM, SKM Wwa i WKD?
@A rrivederci
Kiedy przez Busko Zdrój przejechał ostatni pociąg pasażerski?"
Zapewne naście lat temu podczas radosnej likwidacji połączeń.
2015-02-22 14:54:25 Autor: conen
---.jedrzejow.vectranet.pl
Pociągi relacji Kielce-Busko uwalono w 2004 roku.
2015-02-22 15:27:14 Autor: K65
---.dynamic.gprs.plus.pl
@Jurgen Klop

Rzeczywiście kluczowe zmartwienie spędzające sen z POwiek to kaprysy 10-tys. wioski - gdzie to szlachta włoszczowska chce jeździć do Kielc/Częstochowy, czy do Warszawy- Krakowa/Katowic. No rzeczywiście pierwszy problem w POlsce i cały kraj ma stawać w związku z tym na baczność.

Tylko tak się akurat składa, że Włoszczowa jeśli chodzi o swoją JEDYNĄ naturalną trasę właśnie leży na osadniczym ciągu komunikacyjnym kolei klasycznej z Częstochowy do Kielc, a szerzej z Wrocławia do Lublina przez Opole Częstochowę Kielce Radom, gdzie mamy kolejno następujące po sobie ośrodki regionalne i nade wszystko ZWYKŁĄ KOLEJ KLASYCZNĄ.

Natomiast specyficzny przebieg dedykowanej linii CMK przez Włoszczową (i Opoczno) został właśnie dobrany specjalnie po to, aby na nim pociągów NIE ZATRZYMYWAĆ - i TYLKO DLATEGO. Jeszcze raz pragnę POdkreślić – TYLKO DLATEGO !!! Jeżeli ta linia by miała z założenia obsługiwać TAKŻE OŚRODKI POŚREDNIE - to przecież jest oczywiste, że nikt przy zdrowych zmysłach nie wybudowałby jej przez Włoszczową i Opoczno - tylko jakimś przebiegiem osadniczym np. w oparciu o pośrednictwo Kielc i Radomia albo co gorsza Częstochowy i Łodzi (aż strach POmyśleć). Teraz natomiast Sitwa Kulejarska usiłuje odwracać kota ogonem i nazywać czarne białym, a białe czarnym. Na to zgody być nie może. To, że na przebieg CMK się przez zupełny przypadek nawinęła akurat Włoszczowa - to jeszcze kompletnie nic nie znaczyło, ani nie znaczy w tym kontekście, aby pociągi tam kursujące musiały tam między-lądować. Nonsens. To w kontekście całej tej szopki i mistyfikacji, którą kolejarze odstawiają od 16.10.2006, a zwłaszcza od wiosny 2009, gdzie po wstępnej trzyletniej kompromitacji wynalazku Edgara przeszli do ostrej ofensywy włoszczowskiej i zaczęli wmawiać brednie, że obecność pociągów ekonomicznych na CMK to normalność.


I to nie jest bynajmniej tak, jak raczyłeś postawić sprawę w swojej wypowiedzi, że mieszkańcy Włoszczowej wybierają dokąd to niby chcą jeździć (czytaj do Warszawy – Krakowa/ Katowic, a nie do Kielc/Częstochowy) i że wybierają peron PÓŁnoc na CMK , a nie starą stację na linii herbskiej, ponieważ po pierwsze, to nie ludzie z samej Włoszczowej TYLKO 90 % ludzi PRZYJEZDNYCH z sąsiednich terenów, którzy są zmuszani do pielgrzymowania do tego „zatrutego wodopoju kolejowego” na CMK, gdyż zarżnięto im ofertę na równoległych liniach osadniczych nr 1, a zwłaszcza 8 - wypracowują TĘ pseudo- frekwencję na tym idiotycznym peronie Edgara na CMK.

Po drugie gdyby linie osadnicze wiedeńska i kielecko- radomska w zderzeniu z alternatywą dedykowanej linii CMK funkcjonowały prawidłowo obsługując CAŁOŚĆ ruchu pospiesznego (ekonomicznego) – czyli Z ZAŁOŻENIA POSTOJOWEGO pomiędzy GOP/Krakowem a Warszawą - to przecież peron Edgara na CMK stałby pusty i Włoszczowianie by sobie mogli co najwyżej kręcić nosem, gdzie oni chcą bardziej jeździć do Warszawy i Krakowa/ Katowic czy do Kielc/ Częstochowy.

Co to w ogóle za postawienie sprawy???
2015-02-22 15:43:22 Autor: K65
---.dynamic.gprs.plus.pl
2015-02-20 11:31:41 Autor: Tomek Janiszewski
---.static.ip.netia.com.pl

Cytat: „To wszystko wina Edgara. Wybudował peron na stacji Włoszczowa Północ i stary dworzec stał się niepotrzebny”

Co gorsza cała sieć osadnicza KIELCE- Skarżysko – RADOM stała się dla Kulejarzy niepotrzebna. Przeszło 200 tys. miasta mogą zdychać niczym w zamkniętym getcie, ważne że peronik kwitnie. [Admin: zmoderowano]
2015-02-22 17:59:41 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
@K65
A jak w pendolino pasażer od galaktycznej prędkości 200 km/h dozna zawału?
Sanitariusze przyjadą, wejdą na peron Włoszczowa Północ i go wyniosą.
Widziałem kiedyś na CMK taką akcję. Z braku peronu sanitariusze nie dali rady grubasa wynieść. Zastęp straży pożarnej musiał biegać po torowisku.
Ja myślę, że na polskiej kolei peron Włoszczowa Pln i Opoczno Pd to najbardziej trafione inwestycje w ostatnich latach.
"Tradycyjna sieć osadnicza" jest odcięta od pociągów dalekobieżnych prawie w całym kraju, a nie tylko w Radomiu, Kielcach i Skarżysku.
Jechałem kilka razy EN57 i ED72 po CMK i było git!
2015-02-22 18:38:10 Autor: K65
---.dynamic.gprs.plus.pl
@Stefan Banderą
W takim razie profilaktycznie, dla bezpieczeństwa buduj peron na CMK co 5 km. Tak na wszelki wypadek :D :D :D . Nie bredź Człowieku. Tyle lat CMK była linią bez-peronową , a tego typu argumenty o zawałowcach to już brednie sięgające zenitu.

POdam Ci jeszcze jeden argument „za peronikiem”. Peron przydaje się jeszcze do wysadzania kloszardów chcących przejechać „na gapę” z Krakowa/Katowic (Zawiercia) do Warszawy. Osobiście widziałem taki desant jadąc IC Odra. To też kolejny argument za jego istnieniem :D :D :D

A jak karuzelą jechałeś w Wesołym Miasteczku to też było „git”???? .

Co to w ogóle za argumenty???

Cytat : "Tradycyjna sieć osadnicza" jest odcięta od pociągów dalekobieżnych prawie w całym kraju, a
nie tylko w Radomiu, Kielcach i Skarżysku.

Akurat w tym wypadku wcale tak być nie musiało. Bo przepraszam, ale gdzie tkwi przeszkoda w ujęciu pośrednim Kielc i Radomia przy okazji łączenia Krakowa z Warszawą ???

Czy ktoś kazał kolejarzom budować CMK po polach włoszczowsko- opoczyńskich???
Odpowiedź brzmi : NIE.

Czy ktoś kazał kolejarzom utrzymywać prze lata gnój zwłaszcza na LK 8 (w mniejszym stopniu na wiedence- stąd sytuacja nieco lepsza) ????
Odpowiedź brzmi: NIE.

Czy ktoś kazał kolejarzom tworzyć "przepaść czasową" pomiędzy dedykowaną linią CMK poprowadzoną po polach włoszczowsko- opoczyńskich a OSADNICZĄ linią klasyczną przez Kielce Radom(albo wiedenką)
Odpowiedź brzmi NIE: (tylko wtedy CMK byłaby bez sensu- ale to odrębna sprawa) .

Więc łaskawie nie pieprz - i nie mieszaj skutku z przyczyną.
2015-02-22 18:53:54 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
@K65
Pociągi pasażerskie w Polsce poza kilkoma aglomeracjami (dojazdy do roboty do max 50-75 km od big city, wyjątkowo 100 km) przechodzą do historii na naszych oczach.
PR wszyscy w PKP chcą zlikwidować.
IC jest trupem żyjącym z dotacji centralnej jak z kroplówki, ale powinno pendolino i z tym sobie poradzić, tzn. wahadełko będzie wieką, które zamknie w trumnie ostatnie pociągi dalekobieżne.
PLK i UTK nie pozwolą na żadną konkurencję na szynach

Proponuję Ci kupić blachosmrod, zamiast marzyć o powrocie pospiesznych pociągów na sieć osadniczą przy linii nr 8. Załóż konto na bla bla car i kilka przejazdów z młodymi, ładnymi klientkami wyleczy Cię z marzeń o pociągach ;)
2015-02-22 19:00:18 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
W odpowiedzi na post Stefan banderą:
"@K65
Pociągi pasażerskie w Polsce poza kilkoma aglomeracjami (dojazdy do roboty do max 50-75 km od big city, wyjątkowo 100 km) przechodzą do historii na naszych oczach.
PR wszyscy w PKP chcą zlikwidować.
IC jest trupem żyjącym z dotacji centralnej jak z kroplówki, ale powinno pendolino i z tym sobie poradzić, tzn. wahadełko będzie wieką, które zamknie w trumnie ostatnie pociągi dalekobieżne.
PLK i UTK nie pozwolą na żadną konkurencję na szynach

Proponuję Ci kupić blachosmrod, zamiast marzyć o powrocie pospiesznych pociągów na sieć osadniczą przy linii nr 8. Załóż konto na bla bla car i kilka przejazdów z młodymi, ładnymi klientkami wyleczy Cię z marzeń o pociągach ;)
"
Akurat od nowego rozkładu (2015/2016) klimat dla połączeń Warszawa - Kraków przez Radom i Kielce trochę się ociepli, gdyż na tą trasę wejdą Flirty 3 z poprawą oferowania. (minimum 4 par)
2015-02-22 19:09:42 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
@Bozia
Pożyjemy, zobaczymy.
Przecie już tu się pojawiają plotki o prywatyzacji.
A te Flirty 3 śmigną z warszawy do radomia przez Mińsk i Dęblin?
2015-02-23 00:46:40 Autor: Małopolanin
---.116.200.66
@K65

Nie wiem czy słyszałeś o najnowszym pomyśle krakowian. Nie ma Matejki, więc podjeżdżają Sukiennicami do HUBA PRZESIADKOWEGO (:D) we Włoszczowie Północ i po odczekaniu prawie godziny wsiadają w Skarbka do Warszawy. Majstersztyk. A jak liczba korzystających ze stacji WP wzrośnie!
2015-02-23 10:44:38 Autor: Gubernator Kalifornii
---.244.156.116

Gubernator Kalifornii
Dworzec 7 lat po remoncie, a RK mie potrafi dać zdjęcia?
Po co zdjęcie przed remontem?

Wysilcie się Redakcjo...
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS