Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Ogromne zamówienie na naprawy wagonów Intercity dla Pesy

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
02-09-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Ogromne zamówienie na naprawy wagonów Intercity dla Pesy
Fot. PKPE__77
Po półtora roku PKP Intercity udało się w końcu wybrać wykonawcę naprawy głównej (P5) 59 wagonów serii 152A i 154A. Wygrała go Pesa; będzie to kosztować 376 mln złotych.

Przetarg na wybór wykonawcy naprawy głównej (P5) łącznie 59 lubianych przez pasażerów wagonów serii 152A i 154A został ogłoszony w maju 2021 roku. Postępowanie ciągnęło się bardzo długo - oferty otwarto po niemal roku, w kwietniu 2022 r. Pesa startowała ze swoją spółką Pesa Mińsk Maz. i rywalizowała z konsorcjum Compremum, Transtrain i Magtrain. 

Oferta bydgoskiej grupy była minimalnie tańsze, choć zamówienie i tak nie będzie należało do tanich. PKP Intercity przeznaczyło na ten cel kwotę 333,8 mln zł brutto, a oferta Pesy opiewa na 376 mln zł (150 mln zł za część 1, 226 mln zł za część 2). Przewoźnik zdecydował się jednak podnieść budżet i rozstrzygnąć przetarg. 

To nie jedyna dobra wiadomość dla Pesy i Pesy Mińsk. Jak potwierdza Jacek Grabarczyk, szef mińskiego zakładu, podpisana została umowa z PKP Intercity na naprawy P4 lokomotyw EP09. Pisaliśmy na ten temat tutaj

Jakie prace do wykonania?


Zamówienie nie obejmuje modernizacji. Z naprawy P5 wagony mają wyjechać „jak nowe”, ale zachowując swoje obecnie posiadane parametry z niewielkimi tylko zmianami. W zadaniu pierwszym chodzi o wykonanie naprawy na 5. poziomie utrzymania z zachowaniem zasadniczych parametrów eksploatacyjnych oraz późniejszy przegląd na 3. poziomie utrzymania (po 18 miesiąca eksploatacji) 24 wagonów osobowych typu 152A. Taki sam zakres prac jest w zadaniu drugim, gdzie przegląd i naprawy przejść ma 35 wagonów 154A.

Zamawiający wymaga wykonania naprawy z zachowaniem zasadniczych parametrów jednego wagonu (czas postoju wagonu) w terminie nie dłuższym niż 70 dni kalendarzowych. PKP Intercity wymaga wykonania naprawy z zachowaniem zasadniczych parametrów pierwszego wagonu (czas postoju wagonu) w terminie nie dłuższym niż 250 dni kalendarzowych.

Lubiane przez pasażerów


Wagony 152A i 154A były produkowane w FPS H. Cegielski w latach 1997–2003. Bazują na sprawdzonych rozwiązaniach z wagonów serii Z produkowanych w Niemczech, które także posiada w swoim taborze PKP Intercity. Wagony 152A są wagonami pierwszej klasy, a wagony 154A są pojazdami klasy drugiej, również bezprzedziałowymi.

Ze względu na znakomite wyciszenie oraz bardzo wygodne fotele są jednymi z najlepszych wagonów znajdujących się w taborze operatora. Pojawiają się głównie w pociągach ekspresowych, ale można je zobaczyć także w składach niektórych pociągów IC (np. IC Parsęta). Mogą kursować z prędkością 200 km/h, chociaż w Polsce, z uwagi na brak ETCS w lokomotywach Husarz, z tej możliwości się nie korzysta.

W przetargu kryterium ceny dominuje (80%), okres gwarancji i rękojmi na wykonaną naprawę i dokumentację stanowi 10%, podobnie jak termin wykonania naprawy z zachowaniem zasadniczych parametrów eksploatacyjnych jednego wagonu. Oferty można składać do 22 czerwca 2021 roku.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Elf 2 Kolei Śląskich na testach w Czechach

Tabor i technika

Elf 2 Kolei Śląskich na testach w Czechach

Jakub Madrjas, Przemysław Brych 25 lipca 2023

Zmiana w zarządzie Pesy

Biznes

Zmiana w zarządzie Pesy

Jakub Madrjas 24 lipca 2023

Pesa z umowami z PKP IC na blisko 3 mld złotych

Biznes

Pesa z umowami z PKP IC na blisko 3 mld złotych

inf. pras. PKP Intercity 17 lipca 2023

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Elf 2 Kolei Śląskich na testach w Czechach

Tabor i technika

Elf 2 Kolei Śląskich na testach w Czechach

Jakub Madrjas, Przemysław Brych 25 lipca 2023

Zmiana w zarządzie Pesy

Biznes

Zmiana w zarządzie Pesy

Jakub Madrjas 24 lipca 2023

Pesa z umowami z PKP IC na blisko 3 mld złotych

Biznes

Pesa z umowami z PKP IC na blisko 3 mld złotych

inf. pras. PKP Intercity 17 lipca 2023

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5