Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

59 wagonów PKP Intercity standardu „Z” do naprawy P5

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
21-05-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
59 wagonów PKP Intercity standardu „Z” do naprawy P5
Fot. ms, rynek-kolejowy
PKP Intercity poszukuje wykonawcy naprawy głównej (P5) łącznie 59 lubianych przez pasażerów wagonów serii 152A i 154A.

Wagony 152A i 154A były produkowane w FPS H. Cegielski w latach 1997–2003. Bazują na sprawdzonych rozwiązaniach z wagonów serii Z produkowanych w Niemczech, które także posiada w swoim taborze PKP Intercity. Wagony 152A są jedynymi bezprzedziałowymi wagonami pierwszej klasy (nie licząc tych znajdujących się w ezt) znajdującymi się w taborze IC. Wagony 154A są pojazdami klasy drugiej, również bezprzedziałowymi.

Ze względu na znakomite wyciszenie oraz bardzo wygodne fotele są jednymi z najlepszych wagonów znajdujących się w taborze operatora. Pojawiają się głównie w pociągach ekspresowych, ale można je zobaczyć także w składach niektórych pociągów IC (np. IC Parsęta). Mogą kursować z prędkością 200 km/h, chociaż w Polsce, z uwagi na brak ETCS w lokomotywach Husarz, z tej możliwości się nie korzysta.

Przetarg podzielono na dwa zadania. Wykonawca chętny do przeprowadzenia P5 nie musi składać oferty na oba. Co ciekawe – przetarg nie obejmuje modernizacji. Z naprawy P5 wagony mają wyjechać „jak nowe”, ale zachowując swoje obecnie posiadane parametry z niewielkimi tylko zmianami. W zadaniu pierwszym chodzi o wykonanie naprawy na 5. poziomie utrzymania z zachowaniem zasadniczych parametrów eksploatacyjnych oraz późniejszy przegląd na 3. poziomie utrzymania (po 18 miesiąca eksploatacji) 24 wagonów osobowych typu 152A. Taki sam zakres prac jest w zadaniu drugim, gdzie przegląd i naprawy przejść ma 35 wagonów 154A. Zamawiający wymaga wykonania naprawy z zachowaniem zasadniczych parametrów jednego wagonu (czas postoju wagonu) w terminie nie dłuższym niż 70 dni kalendarzowych. PKP Intercity wymaga wykonania naprawy z zachowaniem zasadniczych parametrów pierwszego wagonu (czas postoju wagonu) w terminie nie dłuższym niż 250 dni kalendarzowych.

W przetargu kryterium ceny dominuje (80%), okres gwarancji i rękojmi na wykonaną naprawę i dokumentację stanowi 10%, podobnie jak termin wykonania naprawy z zachowaniem zasadniczych parametrów eksploatacyjnych jednego wagonu. Oferty można składać do 22 czerwca 2021 roku.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5