Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Ogromne przetargi taborowe Mazowsza bez ofert z Newagu

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
09-10-2023
Ostatnia modyfikacja:
09-10-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Ogromne przetargi taborowe Mazowsza bez ofert z Newagu
fot. KM
Ogromne zaskoczenie w przetargach na nowy tabor Kolei Mazowieckich; w dwóch przypadkach swoje oferty złożył tylko Stadler, ale znacznie przekroczył budżet zamówienia. W trzecim przetargu ma konkurencję - tańszą od niego ofertę złożyła Pesa.

Koleje Mazowieckie i samorząd województwa ogłosiły w ostatnim czasie wielkie przetargi na zakup taboru - łącznie chodzi o nawet 100 pociągów; i choć na zakupy - przy braku pieniędzy z nowej perspektywy unijnej oraz Krajowego Programu Odbudowy nie ma na razie pieniędzy, to przewoźnik podkreśla, że jest gotów szukać alternatywnych form finansowania dla wszystkich programów zakupowych

Dziś (9 października) mieliśmy do czynienia z otwarciem ofert w trzech z czterech przetargów; w postępowaniu na zakup 16 elektrycznych zespołów trakcyjnych wraz z serwisem wpłynęły dwie oferty. Dużo tańsza z nich jest Pesa, która proponuje 458 548 920 zł brutto za zamówienie podstawowe i 121 538 760 złotych za opcję. Oferta Stadlera to 559 387 764 zł za zamówienie podstawowe i 163 855 857,12 zł za opcję - łącznie 723 mln złotych brutto. Budżet zamawiającego to niecałe 470 mln zł za zamówienie podstawowe i 113 mln zł za opcję, co oznacza szansę na wybór oferty Pesy.

Dostawa 15 pięcioczłonowych (lub porównywalnych) eztów z opcją na dostawę maksymalnie 10 kolejnych przyniosła duże zaskoczenie, bo mamy tu tylko ofertę Stadlera. Znacznie przekracza ona jednak budżet oszacowany na 1,255 mld zł brutto, bo opiewa na aż 1,777 mld złotych. W potencjalnie największym zamówieniu, na zawarcie umowy ramowej na dostawę 50 szt. elektrycznych zespołów trakcyjnych, ofertę również złożył tylko Stadler – na kwotę prawie 3,4 mld złotych brutto; tymczasem budżet na to zamówienie zamyka się w 2,43 mld złotych. By podpisać obie umowy z producentem, Mazowsze musiałoby zatem wysupłać dodatkowe 1,5 miliarda złotych. Zawarcie umowy ramowej na dostawę 50 szt. elektrycznych zespołów trakcyjnych.

Trwa jeszcze powtórzony przetarg na zakup pierwszych w Polsce zespołów trakcyjnych, które korzystałyby z baterii na liniach niezelektryfikowanych.
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Ile tramwajów trafiło do ukraińskich miast w 2023 r.?

Zintegrowany transport

Ile tramwajów trafiło do ukraińskich miast w 2023 r.?

Witold Urbanowicz 21 stycznia 2024

Amtrak bliżej wymiany wagonów

Tabor i technika

Amtrak bliżej wymiany wagonów

Łukasz Malinowski 21 stycznia 2024

Zobacz również:

Pierwszy Flirt z czwartej umowy wykonawczej został odebrany

Tabor i technika

Pierwszy Flirt z czwartej umowy wykonawczej został odebrany

inf. pras 22 lutego 2022

Druga maszynistka w Kolejach Mazowieckich

Fotorelacje

Druga maszynistka w Kolejach Mazowieckich

inf. pras 06 stycznia 2022

Pozostałe z wątku:

Ile tramwajów trafiło do ukraińskich miast w 2023 r.?

Zintegrowany transport

Ile tramwajów trafiło do ukraińskich miast w 2023 r.?

Witold Urbanowicz 21 stycznia 2024

Amtrak bliżej wymiany wagonów

Tabor i technika

Amtrak bliżej wymiany wagonów

Łukasz Malinowski 21 stycznia 2024

Zobacz również:

Pierwszy Flirt z czwartej umowy wykonawczej został odebrany

Tabor i technika

Pierwszy Flirt z czwartej umowy wykonawczej został odebrany

inf. pras 22 lutego 2022

Druga maszynistka w Kolejach Mazowieckich

Fotorelacje

Druga maszynistka w Kolejach Mazowieckich

inf. pras 06 stycznia 2022

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5