Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Jest drugi przetarg na bateryjne zespoły trakcyjne dla Mazowsza

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
03-10-2023
Ostatnia modyfikacja:
03-10-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Jest drugi przetarg na bateryjne zespoły trakcyjne dla Mazowsza
Fot. KMMazowieckie znów chce kupić akumulatorowe pojazdy (zdjęcie ilustracyjne)
Samorząd Mazowsza ponawia przetarg na zakup pierwszych w Polsce zespołów trakcyjnych, które korzystałyby z baterii na liniach niezelektryfikowanych. Czy tym razem uda się wyłonić dostawcę pojazdów?

Mazowsze chce kupić 6 dwuczłonowych zespołów trakcyjnych z napędem elektryczno-akumulatorowym. Zamówi je z pakietem naprawczo-zderzeniowym i szkoleniem z zakresu obsługi. Wygrany dostawca będzie zobowiązany do wykonania napraw poziomu P1, P2 i P3. Te naprawy ma wykonywać do grudnia 2031. Gwarancja jakości na pojazdy ma być ważna przez 48 miesięcy od momentu rozpoczęcia eksploatacji, ale jeśli chodzi o układ napędowy – 96 miesięcy.

Sześć pojazdów ma zostać dostarczonych w 3 lata od podpisania umowy na ich budowę. W przetargu jest opcja na dostawę 3 kolejnych akumulatorowych pojazdów. Na dostawę pojazdów w ramach opcji będzie mniej czasu – 30 miesięcy. Samorząd podkreśla, że będzie ubiegać się o wsparcie zamówienia ze środków unijnych.

Samorząd Mazowsza oceni oferty z uwzględnieniem kryterium „współczynnik efektywności elektryczno-akumulatorowych zespołów trakcyjnych (25%), zasięgu w trybie akumulatorowym (10%), czasu ładowania stacjonarnego z sieci trakcyjnej od 20% do 90% pojemności akumulatorów (10%), ceny pojazdów (30%) i ceny za świadczenie usług serwisowych (P1, P2, P3) (20%), oraz P4 (5%).

Na oferty urząd czeka do 31 października. Stadler Polska zapowiedział już podczas Trako, że czeka na drugie postępowanie i zamierza złożyć ofertę w przetargu.

Nowe, dwuczłonowe pojazdy, mają trafić do obsługi linii z Kutna do Płocka i Sierpca oraz z Sierpca do Nasielska i Tłuszcza. Miały też trafić na planowane do reaktywacji lub budowy linie np. z Siedlec do Sokołowa Podlaskiego, z Małkini do stacji Ostrów Mazowiecka, lub z Kozienic do Dobieszyna.
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Pożar szynobusu Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Pożar szynobusu Kolei Mazowieckich

Jakub Madrjas, Michał Szymajda 16 stycznia 2024

Wspólny Bilet obowiązuje bez przerwy

Pasażer

Wspólny Bilet obowiązuje bez przerwy

Michał Szymajda 28 grudnia 2023

Pesa z umową z Kolejami Mazowieckimi. Dostarczy 16 krótkich ezetów

Prawo i polityka

Zobacz również:

Pożar szynobusu Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Pożar szynobusu Kolei Mazowieckich

Jakub Madrjas, Michał Szymajda 16 stycznia 2024

Wspólny Bilet obowiązuje bez przerwy

Pasażer

Wspólny Bilet obowiązuje bez przerwy

Michał Szymajda 28 grudnia 2023

Pesa z umową z Kolejami Mazowieckimi. Dostarczy 16 krótkich ezetów

Prawo i polityka

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5