Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Opolskie Impulsy jeżdżą już oficjalnie [nowe zdjęcia]

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
26-08-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

W piątek 26 sierpnia na dworcu Opole Główne odbyło się oficjalne przekazanie elektrycznych zespołów trakcyjnych Impuls. Jednym z pięciu zamówionych pojazdów można było się przejechać z Opola do Brzegu.

Przy peronach opolskiego dworca stanęły dwa z pięciu zamówionych przez Opolszczyznę ezt, choć, jak zepewnia Łukasz Mikołajczyk, rzecznik prasowy producenta pojazdów – Newagu – na miejscu są już trzy z pięciu zamówionych pojazdów. - Maszyniści uczą się prowadzenia nowych pociągów, wyjeżdżąją one już na trasy z pasażerami. Spisują się znakomicie, nie ma z nimi problemów – mówi. Na potwierdzenie tego trójczłonowy Impuls pojechał z gośćmi (bilet na przejazd mógł zdobyć każdy za pośrednictwem lokalnych mediów) z prędkością 160 km/h do Brzegu.

- Chcę podkreślić, że otrzymują państwo w swoje ręce pojazd sprawdzony, bardzo przyjazny pasażerom i obsłudze. Ponadto jest to jedyny produkowany w kraju tego typu pojazd, całkowicie zgodny z TSI. Ponadto dołożymy wszelkich starań, aby komplet 5 zamówionych przez państwa pociągów dotarł na Opolszczyznę wcześniej niż zapisano to w umowie – powiedział do przedstawicieli województwa obecny podczas przekazania prezes Newagu Zbigniew Konieczek.

Opolskie Impulsy są całkowicie klimatyzowane, wyposażone w wygodne fotele z elektrycznymi gniazdkami i ręczne podnośniki do wózków inwalidzkich w drzwiach środkowych. Tuż obok nich znajduje się toaleta przystosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych. Posiadają 4 miejsca dla rowerów (bez konieczności powieszania ich) i niezły system informacji pasażerskiej. Urząd marszałkowski zamówił pojazdy w wariancie trzyczłonowym, w związku z czym niestety, zabiorą one nieco mniej pasażerów niż wysłużone EN57. Jest to chyba największym mankamentem zamówienia, w związku z bardzo widocznym trendem powrotu pasażerów na kolej z momentem zakupu nowego taboru. Przykład? Zarówno Koleje Wielkopolskie, jak i Koleje Dolnośląskie z nowym rozdaniem środków unijnych będą kupować pojazdy 5-członowe, choć jeszcze niedawno zamawiano 3, a później 4 członowe pociągu. Prezesi obu spółek zgadzają się, że krótsze pojazdy nie pomieszczą już nowych chętnych do podróży.

Zdjęcia ezt Impuls dla województwa opolskiego w fazie produkcji można obejrzeć tutaj, a podczas pierwszych jazd z pasażerami, które odbyły się kilkanaście dni temu, tutaj.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

PKP Intercity: Już 70 Griffinów 160

Tabor i technika

PKP Intercity: Już 70 Griffinów 160

Roman Czubiński 30 kwietnia 2025

Tak będzie wyglądać hybrydowy Impuls PKP Intercity (wizualizacja)

Tabor i technika

Newag z wizytą w Korei Południowej

Biznes

Newag z wizytą w Korei Południowej

Mikołaj Kobryński 15 kwietnia 2025

Zobacz również:

Newag pozywa posłankę Paulinę Matysiak

Prawo i polityka

Newag pozywa posłankę Paulinę Matysiak

Roman Czubiński 09 grudnia 2024

Newag ze złotym medalem UNIFE. Po raz trzeci

Biznes

Newag ze złotym medalem UNIFE. Po raz trzeci

Roman Czubiński 15 listopada 2024

Kolejne Griffiny 200 w taborze PKP Intercity

Tabor i technika

Kolejne Griffiny 200 w taborze PKP Intercity

Michał Szymajda 23 października 2024

Pozostałe z wątku:

PKP Intercity: Już 70 Griffinów 160

Tabor i technika

PKP Intercity: Już 70 Griffinów 160

Roman Czubiński 30 kwietnia 2025

Tak będzie wyglądać hybrydowy Impuls PKP Intercity (wizualizacja)

Tabor i technika

Newag z wizytą w Korei Południowej

Biznes

Newag z wizytą w Korei Południowej

Mikołaj Kobryński 15 kwietnia 2025

Zobacz również:

Newag pozywa posłankę Paulinę Matysiak

Prawo i polityka

Newag pozywa posłankę Paulinę Matysiak

Roman Czubiński 09 grudnia 2024

Newag ze złotym medalem UNIFE. Po raz trzeci

Biznes

Newag ze złotym medalem UNIFE. Po raz trzeci

Roman Czubiński 15 listopada 2024

Kolejne Griffiny 200 w taborze PKP Intercity

Tabor i technika

Kolejne Griffiny 200 w taborze PKP Intercity

Michał Szymajda 23 października 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij