Cztery oferty zostały złożone w przetargu na naprawę 210 metrów nasypu na linii 131 wraz ze zmianą kategorii przejazdu. Rozpiętość cenowa ofert waha się w granicach od 12 do 22 mln złotych.
PKP PLK ogłosiły pod koniec lipca przetarg na wykonanie prac na 210-metrowym odcinku Magistrali Węglowej C-E65. Szacunkowa wartość zamówienia została określona na 22,8 mln zł brutto.
W postępowaniu wpłynęły cztery oferty. Wszystkie zakładają maksymalne dopuszczone przez PLK skrócenie czasu realizacji, do 18 miesięcy. Najtańszą propozycję ma konsorcjum PBW Inżynieria oraz Probudowa.com z Wrocławia - opiewa ona na 12,1 mln złotych, a więc niewiele ponad połowę kosztorysu. 14,6 mln zł proponuje konsorcjum Dromosttor i Infrarail, 18,8 mln zł to oferta Torhamer, a najdroższe jest Poleko (22,6 mln zł).
Postępowanie budzi szereg wątpliwości, o których
pisaliśmy w tym miejscu.: W odpowiedzi na nasz artykuł PKP PLK przesłała do Redakcji obszerne stanowisko w tej sprawie. Jednak przedstawione w nim tezy budzą wątpliwości, dlatego przesłaliśmy do zarządcy infrastruktury dodatkowe pytania w tej sprawie. Po uzyskaniu odpowiedzi przekażemy je naszym Czytelnikom.