Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Odbudowa linii kolejowej do Bielawy wstrzymana

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
11-09-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Odbudowa linii kolejowej do Bielawy wstrzymana
Fot. ms, rynek-kolejowy (zdjęcie ilustracyjne)
Dolnośląska Służba Dróg i Kolei wstrzymała rewitalizację linii kolejowej do Bielawy. Wojewoda nie zgodził się z interpretacją przepisów przez Dolnośląską Służbę Dróg i Kolei, która chciała realizować prace budowlane „na zgłoszenie”.

Okazuje się, że DSDiK nie złożyła do Wojewody wniosku o pozwolenie na budowę, a jedynie pismo dotyczące zamiaru wykonywania prac budowlanych. Wojewoda nie wyraził na nie zgody z powodu braków proceduralnych.

Na zgłoszenie realizuje się prace budowlane, dla który nie potrzeba m.in. zgód środowiskowych. W ten sposób realizuje się często remonty istniejących odcinków linii kolejowych, bądź rewitalizację, która nie wiąże się z pracami zmieniającymi znacznie parametry linii. W ten sposób chciała też zadziałać DSDiK. Taki tryb znacznie skraca okres przygotowań do realizacji inwestycji. Wojewoda, przy okazji rewitalizacji linii do Bielawy nie wydał jednak zgody na taki tryb i nakazał wstrzymać rozpoczęte już i zaawansowane prace z powodu „braków proceduralnych”. Decyzję Wojewody o sprzeciwie wobec zamiaru budowy podtrzymał Główny Inspektor Nadzoru Budowlanego.

Jak informuje Radio Wrocław, sprawa trafiła do Prokuratury Rejonowej w Dzierżoniowie, która wszczęła śledztwo w sprawie przekroczenia uprawnień przez Dolnośląską Służbę Dróg i Kolei. Tymczasem budowa jest już dość zaawansowana. Na znacznych odcinkach pojawiły się nowe tory, zamontowano część urządzeń przejazdowych. Brakuje natomiast tłucznia, tor nie jest uregulowany, nie wykonano jeszcze peronów.

Budowę linii kolejowej oprotestowała też jedna z rodzin z Bielawy, która przy torach zbudowała spory obiekt usługowo-hotelowy, do którego dojazd prowadził dotąd przez przejazd kolejowy zbudowany „na dziko”. Ich zdaniem realizacja inwestycji bez pozwoleń jest nielegalna, a odbudowa kolei do Bielawy przyniesie miastu więcej szkód niż pożytku. „My potrzebujemy obwodnicy Dzierżoniowa a nie kolei. A jak już kolej to tylko na Wielką Sowę” – czytamy w deklaracji umieszczonej w internecie.

Mimo problemów Michał Nowakowski, rzecznik prasowy dolnośląskiego urzędu marszałkowskiego, nadal uważa, że reaktywacja połączeń do Bielawy jest możliwa. Najpewniej stanie się to jednak dopiero w grudniu. Koleje Dolnośląskie zamierzają uruchamiać z Bielawy osiem par połączeń w dni powszednie.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Koleje Dolnośląskie przewiozły 150-milionowego pasażera

Pasażer

Koleje Dolnośląskie przewiozły 150-milionowego pasażera

Koleje Dolnośląskie 07 sierpnia 2025

Koleje Dolnośląskie. Kolzamy wróciły do ruchu

Tabor i technika

Koleje Dolnośląskie przetestują lokomotywę wodorową PESY

Tabor i technika

Koleje Dolnośląskie zamawiają kolejnych 10 Elfów

Tabor i technika

Koleje Dolnośląskie zamawiają kolejnych 10 Elfów

KD, opr. Roman Czubiński 15 lipca 2025

Koleje Dolnośląskie z jedną ofertą na "lekkie EZT"

Tabor i technika

Zobacz również:

Koleje Dolnośląskie przewiozły 150-milionowego pasażera

Pasażer

Koleje Dolnośląskie przewiozły 150-milionowego pasażera

Koleje Dolnośląskie 07 sierpnia 2025

Koleje Dolnośląskie. Kolzamy wróciły do ruchu

Tabor i technika

Koleje Dolnośląskie przetestują lokomotywę wodorową PESY

Tabor i technika

Koleje Dolnośląskie zamawiają kolejnych 10 Elfów

Tabor i technika

Koleje Dolnośląskie zamawiają kolejnych 10 Elfów

KD, opr. Roman Czubiński 15 lipca 2025

Koleje Dolnośląskie z jedną ofertą na "lekkie EZT"

Tabor i technika

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij