W marcu nawet o 12 minut wydłuży się podróż z Katowic do Warszawy. To efekt rozpoczynających się prac torowych.
W internetowym rozkładzie jazdy widać już efekty marcowej korekty rozkładu jazdy. Nasz Czytelnik, podróżujący często między Katowicami a Warszawą, zwrócił uwagę na wydłużenie czasu przejazdu pociągów w tej relacji, w tym prowadzonych przez Pendolino EIP. Czas przejazdu jest dłuższy o kilka minut, a w jednym przypadku – o 12 minut. Czym jest to spowodowane?
Jak informuje Karol Jakubowski z biura prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe, marcowa korekta rozkładu uwzględnia rozpoczynające się w kwietniu prace na
stacjach Olszamowice i
Włoszczowa. Natomiast w maju rozpoczną się prace przygotowawcze do
modernizacji linii 447 na układzie dalekobieżnym linii nr 1 na odcinku Warszawa Włochy – Grodzisk Mazowiecki, co wpłynie na ograniczenie prędkości pociągów – wyjaśnia Jakubowski. O tej inwestycji, związanych z nią zamknięciach torowych i utrudnieniach
piszemy tutaj.
Na te utrudnienia nakładają się planowane prace na linii nr 154 na odcinku Łazy – Dąbrowa Górnicza Towarowa. Będą tam prowadzone roboty związane z remontem wiaduktu kolejowego nad linią nr 1 Katowice – Zawiercie. Nie będą to jednak duże utrudnienia: – Czas przejazdu będzie wydłużony o ok. 1-2 minut w zależności od kategorii pociągu – mówi Jacek Karniewski z PLK. W związku z tymi pracami ruch pociągów na linii nr 1, na odcinku Dąbrowa Górnicza Ząbkowice – Łazy, będzie prowadzony dwukierunkowo po jednym torze, od 29.04. 2017 r. do 04.06.2017 r. tylko w soboty i niedziele. Na krótkim odcinku pod wiaduktem zostanie wprowadzone ograniczenie prędkości pociągów do 50 km/h.
Dużo gorzej będzie wyglądać sytuacja na trasie z Warszawy do Katowic (a także Krakowa) latem. PLK planuje wówczas zamknięcie ruchu na dużym odcinku Centralnej Magistrali Kolejowej przez cały miesiąc.
Piszemy o tym tutaj.