NUMER 12/2019
NUMER 12/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Węzły przesiadkowe
szukaj
Śledź nas:

Od grudnia powrócą pociągi z Lubina do Głogowa

| Jakub Madrjas 25.10.2019 242

Od grudnia powrócą pociągi z Lubina do Głogowa
Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe SA
Od grudnia powrócą pociągi z Lubina do Głogowa
Od grudnia powrócą pociągi z Lubina do Głogowa
Od grudnia powrócą pociągi z Lubina do Głogowa
Od grudnia powrócą pociągi z Lubina do Głogowa
Od grudnia powrócą pociągi z Lubina do Głogowa
Od grudnia powrócą pociągi z Lubina do Głogowa
Od grudnia powrócą pociągi z Lubina do Głogowa
Od grudnia powrócą pociągi z Lubina do Głogowa
Jak informuje PKP PLK, od grudnia do czynnego odcinka linii 289 łączącego Lubin i Legnicę, dołączy odcinek Lubin – Rudna Gwizdanów, co pozwoli na przejazd pociągów dalej w stronę Głogowa. 
Kilka miesięcy po terminie, 9 czerwca przywrócono kolej pasażerską do Lubina. Cała inwestycja w modernizację linii 289 miała zakończyć się w lipcu 2019 roku. Wykonawca – Torpol – wygrał przetarg dzięki zapowiedzi skrócenia czasu realizacji inwestycji w stosunku do tańszej konkurencji. Teraz PLK informuje, że otwarcie torów dla pociągów pasażerskich planowane jest na 15 grudnia. Jeszcze w październiku mogą pojechać pociągi towarowe. 

Jak podaje PLK, w rozkładzie jazdy, obowiązującym od 15 grudnia 2019 r. zaplanowano na linii Legnica – Rudna Gwizdanów łącznie 19 par pociągów pasażerskich. Będzie 14 par pociągów Kolei Dolnośląskich (6 par Legnica – Lubin; 8 par Legnica – Głogów). W tym 9 bezpośrednich pociągów z Wrocławia do Lubina i 12 z Lubina do Wrocławia. Będzie też 5 par pociągów PKP Intercity, w tym: poc. rel. Wien Hbf/ Budapest Keleti / Przemyśl Główny – Berlin Charlottenburg; Bielsko-Biała Główna – Świnoujście; Lublin – Szczecin Główny; Katowice – Świnoujście; Kraków Główny – Szczecin Główny.

Czas przejazdu najszybszych pociągów dla odcinka Legnica – Lubin: 13 minut bez postojów, 18 minut z postojami. Dla odcinka Lubin – Rudna Gwizdanów: 10 minut bez postojów, 15 minut z postojami.

W grudniu pociągiem z Lubina także w stronę Głogowa

Jak podaje PLK, kończą się zasadnicze prace na 18 km odcinku z Lubina do Rudnej Gwizdanowa. Wymieniono tory, wyremontowano sieć trakcyjną. Bezpieczne podróże i przewóz towarów zapewnią zmodernizowane systemy sterowania ruchem. Przebudowane są obiekty inżynieryjne oraz zmodernizowano przejazdy kolejowo-drogowe. Trwają odbiory techniczne, które pozwolą najpierw na powrót ruchu towarowego. 

Nowy, dodatkowy przystanek Lubin Stadion ułatwi komunikację w mieście. Zapewni też dostęp do kolei mieszkańcom północnych rejonów Lubina, oraz bywalcom stadionu i jednej z największych
w Polsce giełd motoryzacyjnych. Z myślą o komforcie podróżnych, między Lubinem a Rudną wybudowane zostały nowe perony na stacjach i przystankach w: Rudnej Gwizdanowie, Rudnej Mieście, Rynarcicach i Koźlicach. Prace wykończeniowe skupiają m.in. się na montażu wyposażenia, wiat, tablic i oznakowania - podaje PLK.

W Koźlicach nowy wiadukt kolejowy zastąpi przejazd

W bezpośrednim sąsiedztwie dotychczasowego przystanku Koźlice, wybudowano wiadukt kolejowy, który zastąpi dotychczasowy przejazd w poziomie szyn. Zwiększy on bezpieczeństwo pasażerów i usprawni ruch drogowy. Pod jedenastometrowym wiaduktem o szerokości 8 m i wysokości prawie 5 m przygotowywana jest jezdnia oraz chodnik. Na wiadukt przeniesione zostały perony. Zapewniono dostęp dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się, powstają schody oraz windy. Wiadukt przeszedł próby obciążeniowe i został dopuszczony do ruchu. Do budowy obiektu wykorzystano m.in. 232 ton stali zbrojeniowej, 3.500 m3 betonu i 21,5 ton balustrad. Aktualnie trwają prace wykończeniowe w obrębie peronów oraz roboty drogowe.

Jak podsumowuje PLK, efektem inwestycji będzie poprawa przepustowości linii, co pozwoli na zwiększenie częstotliwości kursowania pociągów. Krótsze i komfortowe podróże koleją staną się realną alternatywą dla innych środków transportu. Transport kolejowy będzie bardziej dostępny dla wszystkich, w tym dla osób z ograniczoną możliwością poruszania się. Ciężkie transporty towarowe będą wykorzystywały tory. Pozwoli to na odciążenie dróg i poprawę warunków ochrony środowiska. W ramach projektu, który obejmuje blisko 40 km odcinek linii, wyremontowane zostały tory, sieć trakcyjna oraz urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Przebudowa objęła 3 stacje i 6 przystanków. Po zakończeniu modernizacji pociągi pasażerskie pojadą z prędkością 120 km/h, a towarowe – 80 km/h.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2019
NUMER 12/2019
W najnowszym numerze prezentujemy raport o węzłach przesiadkowych. Oprócz tego szereg ciekawych rozmów, w tym z A. Furgalskim, W. Nowakiem, S. Bobsienem, K. Celińskim, A. Beroud i J. Malinowskim. Piszemy również o restrukturyzacji finansowania Trakcji PRKiI, powrocie kolei do Jastrzębia Zdroju i kolizjach pociągów ze zwierzętami. Warto zwrócić uwagę na relację z funkcjonowania kolei w Albanii – to dobry przykład na to, że kolej w Polsce mogłaby być w dużo gorszej sytuacji, niż obecnie.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5