NUMER 06/2019
NUMER 06/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Przewozy w regionach
szukaj
Śledź nas:

Obietnica spełniona. Koleje Dolnośląskie rozpoczęły obsługę pominiętych przystanków gminy Lubin

| Jakub Madrjas 17.06.2019 191

Obietnica spełniona. Koleje Dolnośląskie rozpoczęły obsługę pominiętych przystanków gminy Lubin
Fot. PKP PLK
Obietnica spełniona. Koleje Dolnośląskie rozpoczęły obsługę pominiętych przystanków gminy Lubin
Obietnica spełniona. Koleje Dolnośląskie rozpoczęły obsługę pominiętych przystanków gminy Lubin
Obietnica spełniona. Koleje Dolnośląskie rozpoczęły obsługę pominiętych przystanków gminy Lubin
Obietnica spełniona. Koleje Dolnośląskie rozpoczęły obsługę pominiętych przystanków gminy Lubin
Zgodnie z obietnicą, Koleje Dolnośląskie rozpoczęły dziś obsługę czterech przystanków na terenie Gminy Lubin, które z powodu sporu politycznego były pomijane po przywróceniu 9 czerwca połączeń do Lubina. Postoje wywalczyli mieszkańcy, którzy zablokowali przejazd inauguracyjnego pociągu z oficjelami. 
Jak informowaliśmy, PKP PLK błyskawicznie rozpatrzyły wniosek Kolei Dolnośląskich o dodatkowe postoje pociągów na dopiero co reaktywowanej trasie między Lubinem a Legnicą. Pociągi od dziś zatrzymują się w Rzeszotarach, Raszówce, Gorzelinie i Chróstniku. Ruch odbywa się bez utrudnień, czas przejazdu wydłużył się nieznacznie: na odcinku Lubin - Wrocław z 58 min. do 62 min. Pozostawiono pociągi przyspieszone, które pomijają przystanki w gminie Lubin, ale nie na odcinku Legnica - Wrocław. Najszybszy Jan Wyżykowski dociera z Wrocławia Głównego do Lubina w 57 min.

Zatrzymania pociągów wywalczyli mieszkańcy gminy Lubin, którzy zablokowali tory doprowadzając do odwołania pociągu specjalnego, który miał być główną atrakcją imprezy miejskiej w Lubinie, zorganizowanej w związku z reaktywacją połączeń. Choć prezydent Lubina zapowiedział odnalezienie winnych, ich „wybatożenie” i obciążenie kosztami, to mieszkańcy odnieśli sukces i pociągi zatrzymują się na świeżo wybudowanych przystankach.Ich pomijanie tłumaczono w różny sposób, a za prawdziwy powód uważa się konflikt między samorządami o powiększenie miasta Lubina

Bartłomiej Rodak, rzecznik Kolei Dolnośląskich na prośbę "Rynku Kolejowego" przedstawił wyniki przewozowe pierwszych kursów na nowouruchomionych przystankach. Warto pamiętać, że były to pociągi uruchamiane o bardzo wczesnej porze, a efekty nowej oferty komunikacyjnej można ocenić po dużo dłuższym czasie. Mimo to, jedynie z przystanku w Chróstniku nie skorzystał rano żaden pasażer. Na trasie z Legnicy do Lubina z do pierwszych trzech pociągów o 4:43, 5:45 i 6:41 wsiadły łącznie cztery osoby (po dwie w Raszówce i Rzeszotarach), natomiast do pociągów z Lubina do Legnicy o 5:15 wsiadła w Raszówce jedna osoba , a o 6:19 dwie osoby. Kolejny pociąg o 7:19 cieszył się już większym zainteresowaniem - w Gorzelinie wsiadły do niego cztery osoby, do tego po jednej w Raszówce i Rzeszotarach. 
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 06/2019
NUMER 06/2019
W raporcie znajdą Państwo najnowsze informacje z Kolei Wielkopolskich, Mazowieckich, Dolnośląskich oraz Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Piszemy także o pomyśle PKP Intercity na bezpośrednie połączenia z Łodzi na lotnisko im. F. Chopina i sposobie, w jaki może się ono odbić na funkcjonowaniu kolei w aglomeracji warszawskiej.W numerze także relacja z przyznanych pod koniec maja Polskich Nagród Kolejowych.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5