Jak informuje PKP PLK, na linii Ocice – Rzeszów - zakończył się ważny etap elektryfikacji trasy - wywieszono już całą planowaną sieć trakcyjną.
Jak podał inwestor, na
elektryfikowanej linii Ocice – Rzeszów rozwieszono sieć trakcyjną. Wcześniej przygotowano konstrukcje, m.in. , 1300 stalowych słupów. Teraz prace obejmują przygotowanie sieci do załączenia napięcia. By zapewnić rozkładowe kursowanie pociągów, roboty prowadzone są głównie nocą. Montowane jest także zabezpieczenie przeciwporażeniowe na wiaduktach drogowych oraz tablice informacyjne wymagane na zelektryfikowanej linii. Zasilanie trasy w energię elektryczną zapewnią tzw. podstacje trakcyjne. W ubiegłym roku zbudowano trzy z pięciu podstacji w Chmielowie, Nowej Dębie i Cmolasie. Budowane są pozostałe obiekty w Widełce i w Rzeszowie - podaje PLK.
Elektryfikacja jednotorową trasy Ocice – Rzeszów umożliwi kursowanie połączeń bez zmiany trakcji między Rzeszowem a Warszawą przez Sandomierz, Skarżysko Kamienną i Radom oraz przez Tarnobrzeg, Stalową Wolę i Lublin. Przewoźnicy będą mogli korzystać z nowoczesnych bardziej ekologicznych pojazdów elektrycznych. Będzie lepsza oferta podróży Podmiejską Koleją Aglomeracyjną. Elektryfikacja podkarpackiej linii to zadanie ,,Prace na linii nr 71 Ocice – Rzeszów”. Zakończenie planowane jest w połowie 2021 r. Od nowego rozkładu jazdy 2021/2022, po uzyskaniu certyfikatów i zezwoleń, podróżni pojadą pociągami elektrycznymi. Jak już informowaliśmy, trasę zmienią pociągi PKP Intercity, które obecnie
omijają Stalowa Wola Charzewice czy Tarnobrzeg.
W 2019 r. na linii Ocice – Rzeszów PLK wybudowały mijankę w Majdanie Królewskim. Zwiększyła się przepustowość trasy. Na przystanku przygotowano też nowy peron. Wcześniej na linii dla wszystkich podróżnych zapewniono dostępność do pociągów. W 2016 r. wybudowano nowy przystanek w Chmielowie i wydłużono peron w Głogowie Małopolskim.
Od grudnia trakcją elektryczną
kursują pociągi na zelektryfikowanej linii Lublin – Stalowa Wola. W 2019 r., PKP Polskie Linie Kolejowe oddały do eksploatacji zelektryfikowany odcinek Węgliniec – Zgorzelec na międzynarodowej linii E 30.