Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Jeszcze w tym roku trasa Lublin – Stalowa Wola będzie zelektryfikowana

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
17-03-2020
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Jeszcze w tym roku trasa Lublin – Stalowa Wola będzie zelektryfikowana
fot. PKP PLKKadr z przystanku Stalowa Wola Charzewice
Postępuje realizacja jednego z największych projektów z dofinansowaniem ze środków Programu Operacyjnego Polska Wschodnia. Podstawowym efektem wykonanych robót będzie elektryfikacja trasy. Pociągi prowadzone lokomotywami zasilanymi z sieci trakcyjnej powinny rozpocząć kursowanie w drugiej połowie bieżącego roku.

Modernizacja fragmentu połączenia Lublin – Rzeszów

Prace na liniach nr 68 na odcinku Lublin – Stalowa Wola Rozwadów oraz nr 565 Charzewice – Stalowa Wola Rozwadów Towarowa to jedna z większych inwestycji dofinansowanych z unijnego programu dla pięciu województw „Ściany Wschodniej”. Jej wartość określona w zaktualizowanym w ubiegłym roku Krajowym Programie Kolejowych wynosi niespełna 450 mln zł. Założonymi efektami prac ma być m.in. elektryfikacja całego ciągu komunikacyjnego, nowa nawierzchnia torowa oraz zmodernizowane perony. Zaplanowano również likwidację ograniczeń eksploatacyjnych dla pociągów towarowych – przed modernizacją linii istniał wymóg ograniczonej długości składów oraz stosowanie drugiej lokomotywy do pokonywania wzniesień. Projekt został rozszerzony o budowę Lokalnego Centrum Sterowania w Stalowej Woli, przebudowę nastawni oraz wymianę 12 rozjazdów na stacji Stalowa Wola Rozwadów.

Postępuje elektryfikacja

Obecnie na całej modernizowanej trasie jest możliwy przejazd pociągami o trakcji spalinowej. Nadal prowadzone są działania związane z elektryfikacją linii. - Na całej trasie wybudowano sieć trakcyjną. W Lublinie, Niedrzwicy, Pułankowicach, Polichnie i Zaklikowie powstały nowe podstacje, które zapewnią zasilanie – informuje Mirosław Siemieniec. – Ostatni etap to uzyskanie niezbędnych zezwoleń na eksploatację urządzeń zasilania i sieci trakcyjnej na linii, która nigdy nie była zelektryfikowana. Zakończenie procedur przewidywane jest w drugiej połowie roku. Wówczas na całym odcinku pociągi pojadą trakcją elektryczną – wyjaśnia

Jak dodaje rzecznik prasowy PKP PLK, do lipca potrwają prace związane z zasilaniem nowych urządzeń sygnalizacyjnych na przejazdach kolejowo-drogowych.

Charzewice udostępnione podróżnym, Zaklików Miasto jeszcze nie

Jednym z ważnych efektów jest budowa nowych przystanków kolejowych. Nowe perony mają na celu przybliżyć transport kolejowy mieszkańcom dwóch miast położonych na terenie województwa podkarpackiego – Stalowej Woli (60 tys. mieszkańców) i Zaklikowa (3 tys.). – Dzięki nowym przystankom mieszkańcy Podkarpacia otrzymają lepszy dostęp do kolei. Perony będą miały wygodne ławki, wiaty i tablice z informację pasażerską. Zostaną wyposażone w pochylnie, dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Większy komfort obsługi zapewni czytelne oznakowanie i lepsze oświetlenie – opisuje Mirosław Siemieniec.

Jak informowaliśmy na naszym portalu, przystanek Stalowa Wola Charzewice został udostępniony podróżnym wraz z wejściem w życie pierwszej korekty rocznego rozkładu jazdy pociągów, czyli 15 marca. Zatrzymuje się przy nim pociąg TLK Zamoyski łączący Przemyśl z Piłą.

Nadal podróżni nie mogą korzystać z przystanku Zaklików Miasto. - Oddanie do eksploatacji przystanku Zaklików Miasto będzie możliwe po uzyskaniu niezbędnych zgód i pozwoleń – zapewnia udzielający informacji „Rynkowi Kolejowemu”.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Tabor kolejowy coraz bardziej ekologiczny, a co z ekonomią?

Tabor i technika

Ukraina uruchamia pierwsze pociągi elektryczne z Kijowa do Czerkas

Pasażer

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Tabor kolejowy coraz bardziej ekologiczny, a co z ekonomią?

Tabor i technika

Ukraina uruchamia pierwsze pociągi elektryczne z Kijowa do Czerkas

Pasażer

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5