NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Nowy tabor PolRegio w Wielkopolsce. Usługa przewoźnika będzie droższa

| Michał Szymajda 08.12.2017 59

Nowy tabor PolRegio w Wielkopolsce. Usługa przewoźnika będzie droższa
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.pl
Wciąż jeszcze trwają negocjacje pomiędzy urzędem marszałkowskim województwa wielkopolskiego a Przewozami Regionalnymi, dotyczące poziomu dopłat do działalności przewoźnika w regionie, w rozkładzie 2017/2018 i w latach następnych. Rozbieżność między tym co chce dać Wielkopolska, a tym, czego chce PolRegio bierze się z tytułu wjazdu na tory wyłącznie zmodernizowanego bądź nowego taboru pod szyldem spółki.
Od 10 grudnia nie będzie więc już na wielkopolskich torach starych EN57, które nie przeszły zaawansowanej przebudowy (Koleje Wielkopolskie dysponują wyłącznie nowymi elektrycznymi Elfami, bądź stosunkowo nowymi autobusami szynowymi i zmodernizowanymi EN57). 6 grudnia odbyła się pierwsza prezentacja w ruchu jednego z trzech Impulsów, które pojadą w województwie, natomiast EN57 po modernizacji prezentowano już wcześniej. Przewozy Regionalne uważają, że koszty zmiany taboru powinien pokryć marszałek.

– Dodatkowe koszty urząd marszałkowski województwa wielkopolskiego będzie musiał na siebie przyjąć, bo w umowie PSC zapisał, że od 10 grudnia Oddział Wielkopolski ma użytkować nowy lub zmodernizowany tabor. To wymóg urzędu – powiedział Waldemar Bachmatiuk, dyrektor wielkopolskiego oddziału PR. – Te koszty są w tej chwili doprecyzowywane, ale z tego co widzę, z toku rozmów, problemów nie powinno być – dodał.

Nie dowiedzieliśmy się jednak o jaką sumę chodzi. Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego wystosował do redakcji „Rynku Kolejowego” oficjalne pismo, w którym odpowiada na pytania redakcji dotyczące dyskusji na temat poziomu dopłat.

– Marszałek województwa wielkopolskiego (…) jest zobligowany do dostosowania kolejowych przewozów pasażerskich do potrzeb pasażerów (…). Dlatego wraz z nowym rozkładem jazdy pociągów spółka Przewozy Regionalne została zobligowana do realizacji przewozów z wykorzystaniem nowego lub zmodernizowanego taboru. Z tego tytułu koszty funkcjonowania przewozów z pewnością wzrosną w stosunku do kosztów usługi, którą obecnie realizuje przewoźnik. Ponadto rekompensata przekazywana spółce wzrośnie w związku ze zleceniem wykonania większych przewozów, niż to było przewidywane podczas podpisywania umowy wieloletniej w 2015 r. – wyjaśnia odpowiedzialny za przewozy kolejowe wicemarszałek Wielkopolski Wojciech Jankowiak.

Dodaje on, że obecnie, strony umowy prowadzą negocjacje, po których zakończeniu będzie można porównać stawki rekompensaty za pociągokilometr za przewozy na terenie województwa wielkopolskiego zarówno dla Kolei Wielkopolskich, jak i dla Przewozów Regionalnych.



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS