Partnerzy serwisu:
Pasażer

Nowy Sącz i Krynica wciąż z fatalną ofertą połączeń dalekobieżnych

Dalej Wstecz
Data publikacji:
14-04-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Dominik Lebda, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Nowy Sącz i Krynica wciąż z fatalną ofertą połączeń dalekobieżnych
Od kilku lat Nowy Sącz oraz Krynica, wraz z innymi ośrodkami turystycznymi regionu sądeckiego, pozbawione są oferty połączeń dalekobieżnych w wymiarze, który był obecny choćby dziesięć czy dwadzieścia lat temu. Oferta PKP Intercity to obecnie jeden pociąg TLK kursujący... raz w tygodniu.

W 1995 roku do Nowego Sącza/ Krynicy codziennie kursował pociąg pospieszny „Bieszczady” relacji Gliwice – Krynica, pociąg nocny Warszawa Wschodnia – Krynica,  Express „Pieniny” z Nowego Sącza do Warszawy Wschodniej  (w dni robocze) oraz pospieszny „Karpaty” ze stacji Plavec do Warszawy Wschodniej. Dodatkowo w wybrane dni kursował skład pociągu pospiesznego z Łodzi Fabrycznej do Krynicy a w weekendy uruchamiany był  pospieszny „Poprad” Gdynia Główna/ Warszawa Wschodnia – Krynica. W 2003 r. kursowały: Ex Warszawa – Krynica – Warszawa codziennie, Ex Nowy Sącz – Warszawa – Nowy Sącz w dni robocze, sezonowy nocny pospieszny Krynica – Warszawa.

Jak w 2015 r. wygląda oferta dalekobieżna PKP Intercity w rejon Nowego Sącza, Piwnicznej, Muszyny i Krynicy? W obecnie obowiązującym rozkładzie jazdy jedynym pociągiem docierającym do tych miejscowości jest TLK „Karpaty” z Warszawy Wschodniej do Krynicy (z wagonami do Zakopanego odłączanymi na stacji Kraków Płaszów), który do tych popularnych uzdrowisk kursuje... raz w tygodniu w soboty, powracając do Warszawy w niedzielę. W związku z modernizacją linii Kraków – Rzeszów, już w grudniu skróci się czas podróży wszystkich pociągów w relacjach z/ przez Kraków, Tarnów do Nowego Sącza i Krynicy. PKP Intercity nie planują jednak poprawy oferty przewozowej w rejon Sądecczyzny twierdząc, że jeden pociąg TLK kursujący raz w tygodniu wyczerpuje popyt na trasie Warszawa – Nowy Sącz/ Krynica.

– Na razie nie mamy planów uruchomienia codziennego pociągu w relacjach do Nowego Sącza. To kwestia potencjału. Dziś nie widzimy możliwości przyciągnięcia takiej grupy podróżnych uzasadniającej nowe połączenie. Wiemy jak ważne są możliwości eksploatacyjne linii. Dziś w regionie prowadzone są prace modernizacyjne nie tylko ograniczające nasza standardową ofertę, ale przede wszystkim wydłużające czasy przejazdu. W kwestii Krynicy sytuacja jest podobna. Dziś potencjał kierunku wykorzystują oferowane połączenia weekendowe i sezonowe. Nie wykluczamy, że w przyszłości siatka połączeń ulegnie zmianie i pojawi się tam więcej połączeń kursujących np. codziennie – powiedziała Beata Czemerajda z biura prasowego PKP Intercity.

Od wielu lat w relacji Krynicę czy Nowy Sącz z Warszawą łączy w dni robocze co najmniej siedem bezpośrednich połączeń autobusowych. Część z nich rozpoczyna trasę w Krynicy. Czas podróży (w zależności od liczby przystanków) na trasie Krynica – Warszawa wynosi od 8 godzin do 9:40 h z cenami od 58 do 65 zł. Na trasie Nowy Sącz – Warszawa czas podroży autobusem wynosi od 7:10 h do 8 h przy cenie około 55 zł. Pociąg TLK „Karpaty” z Krynicy do Warszawy Centralnej jedzie 8:31 h i kosztuje 60 zł; z Nowego Sącza do Warszawy Centralnej czas podróży wynosi 6:52 h a cena biletu to również 60 zł. W składzie kursuje wagon bezprzedziałowy z klimatyzacją i Wi-Fi. To przeczy opinii, że połączenia dalekobieżne na opisanej trasie byłyby niekonkurencyjne nawet przy obecnie osiąganych czasach przejazdu.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Krynica: Szanse i bariery rozwoju rynku kolejowego

Biznes

Krynica: Szanse i bariery rozwoju rynku kolejowego

Rynek Kolejowy, 10 września 2009 10 września 2009

Krynica: Pociągi wróciły, kasy biletowej brak

Infrastruktura

Krynica: Pociągi wróciły, kasy biletowej brak

Gazeta Krakowska, 27 stycznia 2011 27 stycznia 2011

Białą księga szansą dla kolejnictwa

Biznes

Białą księga szansą dla kolejnictwa

lm, Rynek Kolejowy 12 września 2011

Jak konkurować na rynku przewozów pasażerskich?

Biznes

Jak konkurować na rynku przewozów pasażerskich?

jm, Rynek Kolejowy 06 września 2012

Jaka kolej dla Polski?

Biznes

Jaka kolej dla Polski?

jm, Rynek Kolejowy 07 września 2012

Zobacz również:

Krynica: Szanse i bariery rozwoju rynku kolejowego

Biznes

Krynica: Szanse i bariery rozwoju rynku kolejowego

Rynek Kolejowy, 10 września 2009 10 września 2009

Krynica: Pociągi wróciły, kasy biletowej brak

Infrastruktura

Krynica: Pociągi wróciły, kasy biletowej brak

Gazeta Krakowska, 27 stycznia 2011 27 stycznia 2011

Białą księga szansą dla kolejnictwa

Biznes

Białą księga szansą dla kolejnictwa

lm, Rynek Kolejowy 12 września 2011

Jak konkurować na rynku przewozów pasażerskich?

Biznes

Jak konkurować na rynku przewozów pasażerskich?

jm, Rynek Kolejowy 06 września 2012

Jaka kolej dla Polski?

Biznes

Jaka kolej dla Polski?

jm, Rynek Kolejowy 07 września 2012

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5