Partnerzy serwisu:
Warte uwagi

Gdzie oglądać parowozy? Jutro w Krynicy, za tydzień w Jaworzynie

Dalej Wstecz
Data publikacji:
05-09-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

W najbliższą niedzielę 6 września 2015 r. zabytkowy skład historycznych wagonów z lat 1920 – 1963 z parowozem Ty42-107 z 1946 roku przemierzy przepiękną linię kolejową z Nowego Sącza przez Stary Sącz, Rytro, Piwniczną Zdrój i Muszynę do Krynicy. A już za tydzień Gala Parowozów 2015 w Muzeum Przemysłu i Kolejnictwa na Śląsku.

Muzeum Przemysłu i Kolejnictwa na Śląsku zaprasza do udziału w V Międzynarodowym Zlocie Zabytkowych Lokomotywa- Gala Parowozów 2015, która odbędzie się w dn. 12 i 13 września 2015 r. w Jaworzynie Śląskiej.

Organizowana już po raz V Gala Parowozów jest przedsięwzięciem, które na stałe weszło do kalendarza najważniejszych w Polsce wydarzeń poświęconych zabytkowej technice kolejowej. Tradycyjnie, jak co roku, do udziału zaproszono parowozy z Niemiec - BR52 8131 z Nossen i BR52 8177 z Berlina, Republiki Czeskiej - 423.0145 z Jaromierza i 213.901 z Brna oraz Polski - Ol49-69 z Parowozowni Wolsztyn. Obowiązki gospodarza pełnić będzie lokomotywa TKt48-18.

- Podstawowym celem jaki stawiamy sobie organizując Galę Parowozów jest promocja idei ochrony zabytków techniki. Gala stwarza oddziaływającą na wyobraźnię przestrzeń, w której uczestnicy mają niepowtarzalną okazję zapoznać się z jednymi z najbardziej spektakularnych pomników techniki. Tym atrakcyjniejszymi, że wciąż tętniącymi życiem - piszą organizatorzy.

Szczegóły dwudniowego programu Gali Parowozów
http://muzeumtechniki.pl/gala-parowozow/

Nowosądeckie Stowarzyszenie Miłośników Kolei, organizacja zrzeszająca pasjonatów kolei z całej Małopolski realizuje projekt pt. „Małopolskie Szlaki Turystyki Kolejowej” obejmujący cykl przejazdów zabytkowymi składami po najpiękniejszych szlakach kolejowych w regionie.

W najbliższą niedzielę 6 września 2015 r. zabytkowy skład historycznych wagonów z lat 1920 – 1963 z parowozem Ty42-107 z 1946 roku przemierzy przepiękną linię kolejową z Nowego Sącza przez Stary Sącz, Rytro, Piwniczną Zdrój i Muszynę do Krynicy. Na poszczególnych stacjach zaplanowano pikniki peronowe. Atrakcji nie zabraknie też w samym pociągu – o ciekawostkach na trasie przejazdu w czasie jazdy opowiedzą przewodnicy PTTK Beskid. Po przyjeździe do Krynicy zaplanowano czas wolny. Po południu skład retro powróci do Nowego Sącza. Odjazd w drogę powrotną z Krynicy zaplanowano na godzinę 16:13.

Przy organizacji przejazdu współpracują: Powiat Nowosądecki, Skansen Taboru Kolejowego w Chabówce, Miasta i Gminy: Nowy Sącz, Stary Sącz, Piwniczna-Zdrój, Muszyna i Krynica – Zdrój a także Hotel Perła Południa i Hotel Piwniczna.

- Bilety na przejazd zostały wyprzedane ponad dwa tygodnie temu. Bardzo się cieszymy, że po raz pierwszy udało się zorganizować przejazd do Krynicy, o który pytało mnóstwo osób - mowi Łukasz Wideł, wiceprezes NSMK, organizator przejazdu.

NSMK zaprasza na kolejne przejazdy retro. Następna wycieczka już 20 września na trasie Nowy Sącz – Biecz. Ostatnie bilety na przejazd można jeszcze nabyć w Internecie oraz w kasie biletowej na dworcu Nowy Sącz.


Zapraszamy na V Kongres Kolejowy, który odbędzie się 28 października 2015 roku w Katowicach. W tym roku wśród poruszanych tematów znajdzie się między innymi analiza polskiego rynku kolejowego oraz kwestia przygotowania inwestycji w infrastrukturze kolejowej.

Więcej informacji o Kongresie znajdziesz TUTAJ.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Krynica: Szanse i bariery rozwoju rynku kolejowego

Biznes

Krynica: Szanse i bariery rozwoju rynku kolejowego

Rynek Kolejowy, 10 września 2009 10 września 2009

Krynica: Pociągi wróciły, kasy biletowej brak

Infrastruktura

Krynica: Pociągi wróciły, kasy biletowej brak

Gazeta Krakowska, 27 stycznia 2011 27 stycznia 2011

Białą księga szansą dla kolejnictwa

Biznes

Białą księga szansą dla kolejnictwa

lm, Rynek Kolejowy 12 września 2011

Jak konkurować na rynku przewozów pasażerskich?

Biznes

Jak konkurować na rynku przewozów pasażerskich?

jm, Rynek Kolejowy 06 września 2012

Jaka kolej dla Polski?

Biznes

Jaka kolej dla Polski?

jm, Rynek Kolejowy 07 września 2012

Nowy Sącz i Krynica wciąż z fatalną ofertą połączeń dalekobieżnych

Pasażer

Zobacz również:

Krynica: Szanse i bariery rozwoju rynku kolejowego

Biznes

Krynica: Szanse i bariery rozwoju rynku kolejowego

Rynek Kolejowy, 10 września 2009 10 września 2009

Krynica: Pociągi wróciły, kasy biletowej brak

Infrastruktura

Krynica: Pociągi wróciły, kasy biletowej brak

Gazeta Krakowska, 27 stycznia 2011 27 stycznia 2011

Białą księga szansą dla kolejnictwa

Biznes

Białą księga szansą dla kolejnictwa

lm, Rynek Kolejowy 12 września 2011

Jak konkurować na rynku przewozów pasażerskich?

Biznes

Jak konkurować na rynku przewozów pasażerskich?

jm, Rynek Kolejowy 06 września 2012

Jaka kolej dla Polski?

Biznes

Jaka kolej dla Polski?

jm, Rynek Kolejowy 07 września 2012

Nowy Sącz i Krynica wciąż z fatalną ofertą połączeń dalekobieżnych

Pasażer

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5