Partnerzy serwisu:
Pasażer

Linia SKA2 wreszcie dotarła do Oświęcimia

Dalej Wstecz
Data publikacji:
11-12-2023
Ostatnia modyfikacja:
11-12-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. prasowa Koleje Małopolskie

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Linia SKA2 wreszcie dotarła do Oświęcimia
Fot. Koleje Małopolskie
10 grudnia 2023 r. wszedł w życie nowy roczny rozkład jazdy 2023/24 Kolei Małopolskich. Oznacza to, że wreszcie, po latach zapowiedzi, linia SKA2 została wydłużona do Oświęcimia. Innych zmian, wynikających głównie z prac PKP PLK, nie brakuje.

W związku z zakończeniem prac torowych na linii kolejowej nr 94 pomiędzy Skawiną a Oświęcimiem, możliwe stało się docelowe wydłużenie relacji wszystkich pociągów SKA2 dotychczas kursujących z Krakowa do stacji Podbory Skawińskie i Przeciszów. Opóźniona o ponad dwa lata inwestycja PKP PLK mocno pokrzyżowała plany województwa i przewoźnika; choć i samorząd w tej sprawie zaliczył kilka wpadek i zmian terminów.

Lata wykluczenia komunikacyjnego z powodu błędów w planowaniu inwestycji


Ostatecznie od 10 grudnia 2023 r. po trasie Kraków Główny – Skawina – Brzeźnica - Spytkowice – Zator – Przeciszów – Oświęcim codziennie ma kursować aż 19 par połączeń z częstotliwością co 60 minut w godzinach od 4:00 do 22:00. Oznaczać będzie to dwukrotne zwiększenie oferty do stacji i przystanków zlokalizowanych na odcinku Podbory Skawińskie – Przeciszów oraz przywrócenie po wieloletniej przerwie obsługi przystanków Włosienica oraz Dwory. Zostały zawieszone w grudniu 2016 roku, ale PKP PLK nie wykorzystała licznych przerw w ruchu żeby wykonać wszystkie wymagane prace.

Wydłużenie trasy SKA2 jest ważne przede wszystkim dla pasażerów z gmin należących do Doliny Karpia (Brzeźnica, Spytkowice, Zator, Przeciszów), których celem codziennych podróży jest Oświęcim.

Dodatkowe kursy na trasach SKA1 do Wieliczki oraz SKA3 do Oświęcimia

Wraz z wejściem w życie rocznego rozkładu jazdy 2023/24 dla zapewnienia stałej częstotliwości kursowania linii w ciągu dnia zostanie uzupełniona oferta w ramach połączeń SKA1 na odcinku Kraków Główny – Wieliczka Rynek-Kopalnia oraz SKA3 na odcinku Kraków Główny – Oświęcim.

Na trasie SKA1 do częstotliwości co 30 minut zostanie zwiększona liczba połączeń pomiędzy godziną 10:00 a 14:00 (dotychczas pociągi w tych godzinach jeździły pomiędzy Krakowem a Wieliczką co 60 minut). Po tej zmianie półgodzinny cykl kursowania pociągów będzie obowiązywał od 6:00 do 18:00.

Z kolei na trasie SKA3 zostaną uruchomione 4 dodatkowe kursy, które zapewnią kursowanie pociągów na trasie Kraków Główny – Trzebinia – Oświęcim co 60 minut przez cały dzień. Będą to następujące połączenia:
  • Kraków Główny (odj. 12:48) – Oświęcim (przyj. 13:47)
  • Kraków Główny (odj. 20:46) – Oświęcim (przyj. 21:45)
  • Oświęcim (odj. 14:33) – Kraków Główny (przyj. 15:33)
  • Oświęcim (odj. 16:35) – Kraków Główny (przyj. 17:35)

Nowe przystanki kolejowe – Chabówka Stadion i Nowy Sącz Gorzków

W nowym rozkładzie jazdy na terenie województwa małopolskiego uruchomionych zostanie kilka nowych przystanków kolejowych. Pociągi Kolei Małopolskich zatrzymają się na 2 z nich:
  • Chabówka Stadion – zlokalizowany na linii kolejowej nr 99 pomiędzy stacją Chabówka a przystankiem Rokiciny Podhalańskie,
  • Nowy Sącz Gorzków – zlokalizowany na linii kolejowej nr 96 pomiędzy przystankiem Nowy Sącz Jamnica a stacją Nowy Sącz.
Jednocześnie zmieni się dotychczasowa nazwa przystanku Dziadówki na linii kolejowej nr 8 zlokalizowanego pomiędzy stacjami Miechów i Tunel. Od 10 grudnia br. będzie on nosił nazwę Pstroszyce.

Pilotażowe połączenia relacji SKA

Zgodnie z docelową koncepcją funkcjonowania tras w ramach sieci Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej wraz z grudniową zmianą rozkładu jazdy uruchomione zostaną pierwsze kursy w ramach tras SKA2 i SKA3 w połączonych relacjach Tarnów – Kraków – Trzebinia – Oświęcim oraz Sędziszów – Kraków – Skawina – Oświęcim. Zmiana obejmie 7 kursów SKA2 oraz 6 kursów SKA3:

SKA2 Sędziszów – Kozłów – Miechów – Kraków Główny – Skawina - Oświęcim

1) SKA2 23849 Sędziszów (odj. 5:57) – Kraków Główny (przyj. 7:01/odj. 7:14) – Oświęcim (przyj. 8:41)

2) SKA2 23855 Sędziszów (odj. 9:00) – Kraków Główny (przyj. 10:03/odj. 10:17) – Oświęcim (przyj. 11:46)

3) SKA2 32556 Oświęcim (odj. 5:58) – Kraków Główny (przyj. 7:28/odj. 7:38) – Sędziszów (przyj. 8:47)

4) SKA2 32566 Oświęcim (odj. 11:58) – Kraków Główny (przyj. 12:59/odj. 13:24) – Sędziszów (przyj. 14:27)

5) SKA2 39570 Oświęcim (odj. 13:28) – Kraków Główny (przyj. 14:59/odj. 15:19) – Kozłów (przyj. 16:14)

6) SKA2 39574 Oświęcim (odj. 15:22) – Kraków Główny (przyj. 16:50/odj. 16:57) – Miechów (przyj. 17:46)

7) SKA2 32576 Oświęcim (odj. 16:22) – Kraków Główny (przyj. 17:53/odj. 18:02) – Sędziszów (przyj. 19:04)

SKA3 Oświęcim – Trzebinia – Kraków Główny - Tarnów

8) SKA3 30766/7 Oświęcim (odj. 9:33) – Kraków Główny (przyj. 10:33/odj. 10:46) – Tarnów (przyj. 12:08)

9) SKA3 30768/9 Oświęcim (odj. 10:33) – Kraków Główny (przyj. 11:33/odj. 11:42) – Tarnów (przyj. 13:05)

10) SKA3 30772/3 Oświęcim (odj. 12:19) – Kraków Główny (przyj. 13:28/odj. 13:42) – Tarnów (przyj. 15:03)

11) SKA3 33472/3 Tarnów (odj. 12:21) – Kraków Główny (przyj. 13:37/odj. 13:42) – Oświęcim (przyj. 14:42)

12) SKA3 33474/5 Tarnów (odj. 13:26) – Kraków Główny (przyj. 14:42/odj. 14:50) – Oświęcim (przyj. 15:50)

13) SKA3 33480/1 Tarnów (odj. 16:23) – Kraków Główny (przyj. 17:38/odj. 17:43) – Oświęcim (przyj. 18:43)

Wskazane powyżej godziny odjazdów mogą się różnić z uwagi na krótkotrwałe zmiany rozkładu jazdy z uwagi na zmiany wynikające z zamknięć torowych na poszczególnych liniach kolejowych. Szczegółowy rozkład jazdy dostępny jest we właściwych tabelach rozkładów jazdy dla tras SKA2 i SKA3.

Powrót sezonowych połączeń – do Zakopanego i Popradu

Po zakończeniu prac modernizacyjnych na kolejowej „zakopiance” od 26 grudnia do rozkładu jazdy powróci pociąg „Luxtorpeda”. Będzie on kursował w nieco zmienionych godzinach:
  • Kraków Główny (odj. 6:13) – Zakopane (przyj. 9:11)
  • Zakopane (odj. 18:52) – Kraków Główny (przyj. 21:36)
Po półtorarocznej przerwie spowodowanej przebudową stacji kolejowej w Zakopanem i koniecznością korzystania ze stacji tymczasowej na Spyrkówce, pociąg ponownie dotrze do centrum miasta umożliwiając dogodną przesiadkę na połączenia komunikacji lokalnej.

Z kolei od 30 grudnia ponownie rusza „Beliansky Express” pozwalający dotrzeć z Muszyny do zlokalizowanej po południowej stronie Tatr miejscowości Poprad. Podobnie jak w okresie wakacyjnym pociąg ten będzie kursować w weekendy 2 razy w ciągu dnia i będzie skomunikowany z połączeniami z Krakowa i Krynicy-Zdrój.

Utrudnienia na strasie SKA2 Kraków – Oświęcim w okresie 10-22 XII

W okresie od 10 do 22 grudnia, w związku z końcowym etapem prac torowych na odcinkach Podbory Skawińskie – Brzeźnica oraz Dwory – Oświęcim i koniecznością prowadzenia na tych odcinkach ruchu pociągów po jednym torze, pociągi SKA2 na odcinku Kraków Główny – Skawina – Oświęcim będą kursować według znacząco zmienionych godzin kursowania.

Przewoźnik prosi o zwrócenie szczególnej uwagi na różnice w godzinach odjazdów w terminie 10-22 grudnia oraz 23 grudnia – 9 marca. Dla uniknięcia ewentualnych pomyłek rozkład jazdy dla trasy SKA2 został uwzględniony w osobnych tabelach dla obu tych okresów.

Wszystkie rozkłady jazdy Kolei Małopolskich obowiązujące od 10 grudnia 2023 r. znajdują się w zakładce ROZKŁADY JAZDY -> ROZKŁADY KOLEJOWE.
Więcej o zmianach w rozkładzie jazdy, który wszedł w życie 10 grudnia, piszemy tutaj
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Koleje Dolnośląskie przejęły Nadodrzankę

Pasażer

Koleje Dolnośląskie przejęły Nadodrzankę

inf. pras. UMWD/Jakub Madrjas 12 grudnia 2023

Nowy rozkład jazdy 2023/2024. Co się zmieni?

Pasażer

Nowy rozkład jazdy 2023/2024. Co się zmieni?

Szymajda Michał 10 grudnia 2023

Zobacz również:

Nowy rozkład jazdy 2023/2024. Co się zmieni?

Pasażer

Nowy rozkład jazdy 2023/2024. Co się zmieni?

Szymajda Michał 10 grudnia 2023

Jak powstaje rozkład jazdy

Infrastruktura

Jak powstaje rozkład jazdy

Paweł Rydzyński 12 czerwca 2023

Pozostałe z wątku:

Koleje Dolnośląskie przejęły Nadodrzankę

Pasażer

Koleje Dolnośląskie przejęły Nadodrzankę

inf. pras. UMWD/Jakub Madrjas 12 grudnia 2023

Nowy rozkład jazdy 2023/2024. Co się zmieni?

Pasażer

Nowy rozkład jazdy 2023/2024. Co się zmieni?

Szymajda Michał 10 grudnia 2023

Zobacz również:

Nowy rozkład jazdy 2023/2024. Co się zmieni?

Pasażer

Nowy rozkład jazdy 2023/2024. Co się zmieni?

Szymajda Michał 10 grudnia 2023

Jak powstaje rozkład jazdy

Infrastruktura

Jak powstaje rozkład jazdy

Paweł Rydzyński 12 czerwca 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5