Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Nowy most kolejowy w Czechach. Pojadą po nim RegioFoxy [zdjęcia]

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Data publikacji:
23-11-2024
Ostatnia modyfikacja:
21-11-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Czesi otwierają przepiękny nowy most kolejowy nad Wełtawą. Dzięki temu mieszkańcy Piska i Taboru zyskają możliwość podróży nowoczesnymi spalinowymi zespołami trakcyjnymi Pesy.

Jak informuje czeski portal zdopravy.cz nowy most, którego budowa rozpoczęła się na wiosnę 2022 roku, powstał w bezpośrednim sąsiedztwie starego mostu z 1889 roku, na którym ruch wstrzymano w sierpniu 2023. Nowa i stara przeprawa oddalona jest od siebie zaledwie o dziewięć metrów.

Kilka dni temu na moście odbyły się  próby obciążeniowe, do których wykorzystano m.in. 116 tonowego Gagarina (w Czechach nazywanego Siergiejem) i parowóz serii 475.111 o masie ok. 150 ton z wodą i węglem. Ruch po przeprawie powinien zostać wznowiony 29 listopada. Otwarcie mostu będzie równoznaczne z wysłaniem na linię Tábor – Pisek nowych RegioFoxów z Pesy.

Prace wykończeniowe potrwają wówczas do czerwca 2025 roku. Prędkość na nowym moście będzie wynosić 70 km/h, podczas gdy w końcu eksploatacji starego, z XIX wieku, można było jeździć z prędkością tylko 20 km/h. Łuk nowego mostu ma rozpiętość 156 metrów. Jest to najdłuższy łuk żelbetowy w Czeskiej Republice. Całkowita długość nowego mostu wynosi 316 metrów. Całkowite koszty budowy mostu wynoszą 684 miliony koron.

Stara przeprawa została wpisana na listę zabytków i pozostanie częścią krajobrazu.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Panama. Bananowa granica na wąskim torze

Infrastruktura

Panama. Bananowa granica na wąskim torze

Przemysław Jezierski 12 października 2025

Zakończyła się budowa mostu kolejowego na Regalicy

Infrastruktura

Zakończyła się budowa mostu kolejowego na Regalicy

inf. pras PKP PLK 07 stycznia 2024

Zaczęła się budowa nowego mostu kolejowego nad Odrą w Opolu

Infrastruktura

Niemcy zbudują most kolejowy na Odrze pomiędzy Kostrzynem a Kietz

Infrastruktura

Nowy most kolejowy nad Kanałem Kędzierzyńskim [zdjęcia] [film]

Fotorelacje

Zobacz również:

Panama. Bananowa granica na wąskim torze

Infrastruktura

Panama. Bananowa granica na wąskim torze

Przemysław Jezierski 12 października 2025

Zakończyła się budowa mostu kolejowego na Regalicy

Infrastruktura

Zakończyła się budowa mostu kolejowego na Regalicy

inf. pras PKP PLK 07 stycznia 2024

Zaczęła się budowa nowego mostu kolejowego nad Odrą w Opolu

Infrastruktura

Niemcy zbudują most kolejowy na Odrze pomiędzy Kostrzynem a Kietz

Infrastruktura

Nowy most kolejowy nad Kanałem Kędzierzyńskim [zdjęcia] [film]

Fotorelacje

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij