NUMER 12/2019
NUMER 12/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Węzły przesiadkowe
szukaj
Śledź nas:

Nowy most kolejowy nad Kanałem Kędzierzyńskim [zdjęcia] [film]

| inf. pras. oprac. jm 05.11.2019 24

Nowy most kolejowy nad Kanałem Kędzierzyńskim [zdjęcia] [film]
Nowy most kolejowy nad Kanałem Kędzierzyńskim [zdjęcia] [film]
Nowy most kolejowy nad Kanałem Kędzierzyńskim [zdjęcia] [film]
Nowy most kolejowy nad Kanałem Kędzierzyńskim [zdjęcia] [film]
Nowy most kolejowy nad Kanałem Kędzierzyńskim [zdjęcia] [film]
Nad Kanałem Kędzierzyńskim jest już nowy most kolejowy. Waży ponad 300 ton i ma 67 metrów długości.
Stary most został rozebrany. Na przygotowanym obok przeprawy terenie zmontowano przywiezione w częściach nowe przęsło. Ustawiono tymczasowe podpory, do podtrzymania nowej konstrukcji podczas nasuwania w miejsce starej. Nowe przęsło, centymetr po centymetrze, przesuwano z miejsca montażu w stronę drugiego brzegu. Prace trwały tydzień i konstrukcja została ustawiona na łożyskach. Na nowym moście zostanie ułożony tor i wywieszona sieć trakcyjna. Po tak przygotowanej trasie, pociągi pojadą szybciej i sprawnej w stronę Kędzierzyna-Koźla i Węglówki, ich prędkość zwiększy się do 80 km/h – informuje PKP PLK.

Obecnie transport towarów zapewniony jest linią łączącą Katowice z Kędzierzynem-Koźlem (nr 137), równoległą do przebudowywanej, jednotorowej linii nr 199. Po zakończeniu prac, składy towarowe wrócą na swoją trasę. Lepszy transport towarów umożliwi nie tylko przebudowa mostu na Kanale Gliwickim, ale także 51 obiektów inżynieryjnych, 27-metrowego wiaduktu kolejowego nad dwutorową linią w Pisarzowicach koło Toszka.

Jak informuje PLK, w ramach inwestycji na odcinku Toszek Północ – Rudziniec Gliwicki – Sławięcice – Stare Koźle wymieniono już większość torów i rozjazdów. Przebudowano nastawnie m.in. w Toszku i Rudzińcu Gliwickim. Modernizacja urządzeń sterowania ruchem kolejowym i wymiana urządzeń mechanicznych na elektryczne zwiększą poziom bezpieczeństwa ruchu kolejowego. Będzie też bezpieczniej na torach i drogach dzięki pracom na 10 przejazdach kolejowo-drogowych.

Na ukończeniu jest odcinek modernizowanej linii dwutorowej od Toszka Północ do Rudzińca Gliwickiego ( nr 153). W trakcie prac, ruch pociągów jest utrzymany i odbywa się jednym torem. Prace sieciowe prowadzone są na stacji w Sławięcicach oraz na odcinku Nowa Wieś – Stare Koźle. Do końca roku zostanie zamontowanych ok. 35 km tzw. ciężkiej sieci trakcyjnej. 

Wartość projektu pn. „Prace na liniach kolejowych nr 153, 199, 681, 682 oraz 872 na odcinku Toszek Północ – Rudziniec Gliwicki – Stare Koźle" to ponad 190 mln złotych. Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Jak informuje PKP PLK, zakończenie prac planowane jest w II kwartale 2020 roku. Oznacza to już drugą zmianę terminu realizacji inwestycji.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Kędzierzyn-Koźle (25)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Fotorelacje

Wiecej z regionu:

Kędzierzyn-Koźle (25)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2019
NUMER 12/2019
W najnowszym numerze prezentujemy raport o węzłach przesiadkowych. Oprócz tego szereg ciekawych rozmów, w tym z A. Furgalskim, W. Nowakiem, S. Bobsienem, K. Celińskim, A. Beroud i J. Malinowskim. Piszemy również o restrukturyzacji finansowania Trakcji PRKiI, powrocie kolei do Jastrzębia Zdroju i kolizjach pociągów ze zwierzętami. Warto zwrócić uwagę na relację z funkcjonowania kolei w Albanii – to dobry przykład na to, że kolej w Polsce mogłaby być w dużo gorszej sytuacji, niż obecnie.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5