Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Noworoczny cud. Zepsuty Impuls sam się naprawił 1 stycznia

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
03-01-2024
Ostatnia modyfikacja:
03-01-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Noworoczny cud. Zepsuty Impuls sam się naprawił 1 stycznia
Fot. Łukasz Piotrowski
Należący do województwa lubuskiego pociąg Impuls, który przestał się uruchamiać 21 grudnia, od 1 stycznia ponownie działa bez żadnej zewnętrznej ingerencji. Dokładnie taki przebieg wydarzeń przewidzieli hakerzy z Dragon Sector, którzy analizowali jego oprogramowanie.

O wystąpieniu zaplanowanej usterki sprężarki pomocniczej w pociągu ED78-010 poinformował 21 grudnia Onet. Dokładnie takie zachowanie pociągu przewidzieli specjaliści od bezpieczeństwa z Dragon Sector, którzy przypuszczali, że jest to efekt pomyłki osoby, która chciała programowo unieruchamiać pociągi w okresach kiedy mają one przechodzić przeglądy.

Awaria sprężarki uniemożliwia rozruch pociągu. Według nieoficjalnych informacji, urząd marszałkowski, który jest właścicielem pojazdu oraz jego użytkownik – Polregio – poza próbami uruchomienia nie wykonywali żadnych działań naprawczych. Wspomniani hakerzy wywnioskowali bowiem z odszyfrowanego oprogramowania, że usterka sama zniknie 1 stycznia 2024 roku. Pociąg będzie się jednak dalej psuł w okresach 21 listopada – 1 grudnia oraz 21 grudnia – 1 stycznia aż do 2100 roku. Mówili o tym szeroko w podcaście posłanki Pauliny Matysiak.

Według informacji "Rynku Kolejowego", z powodu awarii Impulsa na trasie do Nowej Soli pojazd został zastąpiony starszym składem EN57. Jak udało nam się nieoficjalnie potwierdzić, pojazd rzeczywiście po Sylwestrze zaczął się uruchamiać i wrócił do kursowania. Żadna ze stron nie komentuje jednak sprawy. – Zakład Polregio, który jest użytkownikiem taboru, ma najbardziej precyzyjne informacje dot. awarii i ich przyczyn – odpisał nam Paweł Kozłowski, rzecznik samorządu. – W związku z trwającym śledztwem Centralnego Biura Antykorupcyjnego (delegatura w Szczecinie) nie możemy niestety na chwilę obecną udzielać żadnych szczegółowych informacji w tej sprawie - stwierdził rzecznik zakładu Polregio Paweł Nijaki.

Rzecznik Newagu Łukasz Mikołajczyk przypomniał natomiast, że gwarancja na pojazd ED78-010 wygasła w styczniu 2018. – Nie wykonywaliśmy żadnych zleconych czynności naprawczych po tej dacie. Nie mieliśmy też żadnego dostępu do pojazdu od 2018 roku i nie wiemy, kto i co miał w tym pojeździe instalować. Nie dysponujemy żadnymi informacjami mogącymi stanowić podstawę do wskazania rzeczywistej przyczyny jego niesprawności – podał przedstawiciel Newagu dodając, że podmiotem odpowiedzialnym za utrzymanie wpisanym do rejestru pojazdów jest Polregio.

Przypomnijmy, że śledztwo w tej sprawie prowadzi już prokuratura, trwa też postępowanie UOKiK. Sprawą zajmie się też parlament - Newag otrzymał zaproszenie na posiedzenie Parlamentarnego Zespołu ds. Walki z Wykluczeniem Komunikacyjnym, które ma odbyć się jeszcze w styczniu.
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Ile tramwajów trafiło do ukraińskich miast w 2023 r.?

Zintegrowany transport

Ile tramwajów trafiło do ukraińskich miast w 2023 r.?

Witold Urbanowicz 21 stycznia 2024

Amtrak bliżej wymiany wagonów

Tabor i technika

Amtrak bliżej wymiany wagonów

Łukasz Malinowski 21 stycznia 2024

Zobacz również:

Burza w Sejmie wokół awarii Impulsów Newagu

Tabor i technika

Burza w Sejmie wokół awarii Impulsów Newagu

Jakub Madrjas 17 stycznia 2024

Olavion kupił cztery dodatkowe lokomotywy Newag Dragon

Tabor i technika

Pozostałe z wątku:

Ile tramwajów trafiło do ukraińskich miast w 2023 r.?

Zintegrowany transport

Ile tramwajów trafiło do ukraińskich miast w 2023 r.?

Witold Urbanowicz 21 stycznia 2024

Amtrak bliżej wymiany wagonów

Tabor i technika

Amtrak bliżej wymiany wagonów

Łukasz Malinowski 21 stycznia 2024

Zobacz również:

Burza w Sejmie wokół awarii Impulsów Newagu

Tabor i technika

Burza w Sejmie wokół awarii Impulsów Newagu

Jakub Madrjas 17 stycznia 2024

Olavion kupił cztery dodatkowe lokomotywy Newag Dragon

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5