Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Nowe szybkie składy zespolone PKP Intercity wzmocnią linie, gdzie już jeździ Pendolino

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
11-07-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
rynek kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Nowe szybkie składy zespolone PKP Intercity wzmocnią linie, gdzie już jeździ Pendolino
Fot. M. Szymajda
Jarosław Oniszczuk, członek zarządu PKP Intercity zaznaczył, że w najbliższych latach spółka będzie posiadać nowe pojazdy dużych prędkości. – Chcemy uzupełnić flotę pojazdów high speed – powiedział. Przetargu wciąż nie ma, ale można się go spodziewać jeszcze w tym roku.

O możliwym rozpisaniu przetargu na elektryczne zespoły trakcyjne zdolne jeździć z prędkością 250 km/h mówiło się już w 2022 roku. Nie został jednak ogłoszony do dziś, ma się to stać jednak jeszcze w 2023 roku. Spółka chciałaby mieć łącznie 43 pojazdy zdolne poruszać się z prędkością 250 km/h. Mowa więc o zakupie 23 nowych składów, bo 20 pociągów Pendolino jest już w taborze PKP Intercity od początku 2015 roku.

– Nowe szybkie pociągi wzmocnią trasy, po których już teraz jeździmy z prędkością 200 km/h – powiedział Tomasz Gontarz, wiceprezes PKP Intercity. Chodzi więc o relacje (czasami wydłużone do innych miejscowości , np. do Rzeszowa, Kołobrzegu czy Jeleniej Góry) Gdańsk – Warszawa, Warszawa – Kraków, Warszawa – Katowice i być może Warszawa – Wrocław (tu odcinek po którym można jechać 200 km/h jest relatywnie krótki). Dlaczego po nich? Pod znakiem zapytania stoi to, czy do 2030 uda się uruchomić jakieś inne linie, gdzie prędkość 200 km/h będzie osiągana. 

– Czekamy na podwyższenie prędkości na Centralnej Magistrali Kolejowej. Mamy nadzieję, że za rok, dwa będziemy mogli kursować po niej z prędkością 250 km/h co pozwoli nam jeździć z Warszawy do Krakowa i Katowic w dwie godziny – dodał Gontarz, który przyznał, że czeka też na realizację inwestycji w szybkie linie kolejowe, które mają być związane z projektem CPK.

Nowe szybkie składy zespolone mają pojawić się w taborze PKP Intercity do 2030 roku. Między innymi dzięki nim w 2030 roku spółka chciałaby przewoźnik 88 milionów pasażerów.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PKP Intercity: Dodatkowa pula promocyjnych biletów na długi weekend

Pasażer

PKP Intercity: Dodatkowa pula promocyjnych biletów na długi weekend

inf. pras. PKP Intercity 13 sierpnia 2025

PKP Intercity chce mieć swoje push-pulle

Tabor i technika

PKP Intercity chce mieć swoje push-pulle

Jakub Rösler 13 sierpnia 2025

Malepszak: Dostaniemy sprawdzony, piętrowy tabor produkowany w Polsce

Tabor i technika

PKP Intercity: Pies i kot to też pasażer

Pasażer

PKP Intercity: Pies i kot to też pasażer

inf. pras. PKP Intercity 09 sierpnia 2025

EP08-001 PKP Intercity wróciła na tory w historycznych barwach

Tabor i technika

PKP Intercity: Ponad 20 tysięcy dodatkowych miejsc na najbliższy weekend

Pasażer

Zobacz również:

PKP Intercity: Dodatkowa pula promocyjnych biletów na długi weekend

Pasażer

PKP Intercity: Dodatkowa pula promocyjnych biletów na długi weekend

inf. pras. PKP Intercity 13 sierpnia 2025

PKP Intercity chce mieć swoje push-pulle

Tabor i technika

PKP Intercity chce mieć swoje push-pulle

Jakub Rösler 13 sierpnia 2025

Malepszak: Dostaniemy sprawdzony, piętrowy tabor produkowany w Polsce

Tabor i technika

PKP Intercity: Pies i kot to też pasażer

Pasażer

PKP Intercity: Pies i kot to też pasażer

inf. pras. PKP Intercity 09 sierpnia 2025

EP08-001 PKP Intercity wróciła na tory w historycznych barwach

Tabor i technika

PKP Intercity: Ponad 20 tysięcy dodatkowych miejsc na najbliższy weekend

Pasażer

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij