Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Nowe Flirty Kolei Mazowieckich na linii Mińsk Mazowiecki - Warszawa - Skierniewice

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
31-08-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Nowe Flirty Kolei Mazowieckich na linii Mińsk Mazowiecki - Warszawa - Skierniewice
Fot. Stadler/Koleje Mazowieckie
27 sierpnia miał miejsce odbiór techniczny pierwszego pojazdu Flirt wyprodukowanego dla Kolei Mazowieckich w ramach zamówienia na 12 elektrycznych zespołów trakcyjnych zawartego we wrześniu 2020 r., w ramach umowy ramowej z 2018 r. Łącznie w taborze przewoźnika jest już 19 pojazdów.

19. Flirt po odbiorze technicznym wyjechał z hali w Siedlcach na jazdy obserwowane, a po ich pozytywnym zakończeniu, w dniu 30 sierpnia został oficjalnie przekazany Kolejom Mazowieckim.

– Nowy pojazd z pewnością ucieszy naszych podróżnych, którzy korzystają z przejazdów pociągami KM na trasie Skierniewice – Mińsk Mazowiecki. To kolejny odcinek, na którym standard podróży poprawi się właśnie dzięki wdrożeniu kolejnego pojazdu Stadlera. To oczywiście nie koniec, bo do końca roku planujemy odebrać jeszcze przynajmniej 7 pojazdów przeznaczonych do obsługi tej trasy – powiedział prezes Kolei Mazowieckich Czesław Sulima.

 – Jestem bardzo zadowolony, że udało nam się zbudować i przekazać w terminie pierwszego z 12 pojazdów Flirt, które produkujemy dla Kolei Mazowieckich w ramach trzeciej umowy wykonawczej. Cały czas odczuwamy negatywne skutki pandemii, które wpłynęły na przesunięcia harmonogramów naszych projektów, ale dokładamy wszelkich starań, aby realizować zobowiązania wobec naszych klientów możliwie w terminie i zawsze z zachowaniem najwyższej jakości pojazdów  – podkreślił Tomasz Prejs, prezes zarządu Stadler Polska.

Do końca 2020 r. do floty KM dołączyło 18 pojazdów produkcji Stadlera. Elektryczne zespoły trakcyjne ER160 kursują dziś na trasie Warszawa – Działdowo i Łowicz – Warszawa – Celestynów.
Dzięki dostawie Flirtów z linii Warszawa – Skierniewice wycofanych zostanie kilka również nowoczesnych Impulsów produkcji Newagu, które trafią na linię radomską. Z kolei na linii z Warszawy do Mińska nowe Flirty będą kursować razem ze starszymi Flirtami przewoźnika. Dzięki temu, że nowe pojazdy są dłuższe o jeden wagon, zwiększy się pojemność pociągów na tej mocno frekwencyjnej linii.

Łącznie w Kolejach Mazowieckich ma się pojawić 61 nowoczesnych Flirtów. W historii kolei regionalnych w Polsce to zamówienie rekordowe. 
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5