27 sierpnia miał miejsce odbiór techniczny pierwszego pojazdu Flirt wyprodukowanego dla Kolei Mazowieckich w ramach zamówienia na 12 elektrycznych zespołów trakcyjnych zawartego we wrześniu 2020 r., w ramach umowy ramowej z 2018 r. Łącznie w taborze przewoźnika jest już 19 pojazdów.
19. Flirt po odbiorze technicznym wyjechał z hali w Siedlcach na jazdy obserwowane, a po ich pozytywnym zakończeniu, w dniu 30 sierpnia został oficjalnie przekazany Kolejom Mazowieckim.
– Nowy pojazd z pewnością ucieszy naszych podróżnych, którzy korzystają z przejazdów pociągami KM na trasie Skierniewice – Mińsk Mazowiecki. To kolejny odcinek, na którym standard podróży poprawi się właśnie dzięki wdrożeniu kolejnego pojazdu Stadlera. To oczywiście nie koniec, bo do końca roku planujemy odebrać jeszcze przynajmniej 7 pojazdów przeznaczonych do obsługi tej trasy – powiedział prezes Kolei Mazowieckich Czesław Sulima.
– Jestem bardzo zadowolony, że udało nam się zbudować i przekazać w terminie pierwszego z 12 pojazdów Flirt, które produkujemy dla Kolei Mazowieckich w ramach trzeciej umowy wykonawczej. Cały czas odczuwamy negatywne skutki pandemii, które wpłynęły na przesunięcia harmonogramów naszych projektów, ale dokładamy wszelkich starań, aby realizować zobowiązania wobec naszych klientów możliwie w terminie i zawsze z zachowaniem najwyższej jakości pojazdów – podkreślił Tomasz Prejs, prezes zarządu Stadler Polska.
Do końca 2020 r. do floty KM dołączyło 18 pojazdów produkcji Stadlera. Elektryczne zespoły trakcyjne ER160 kursują dziś na trasie Warszawa – Działdowo i Łowicz – Warszawa – Celestynów.
Dzięki dostawie Flirtów z linii Warszawa – Skierniewice wycofanych zostanie kilka również nowoczesnych Impulsów produkcji Newagu,
które trafią na linię radomską. Z kolei na linii z Warszawy do Mińska nowe Flirty będą kursować razem ze starszymi Flirtami przewoźnika. Dzięki temu, że nowe pojazdy są dłuższe o jeden wagon, zwiększy się pojemność pociągów na tej mocno frekwencyjnej linii.
Łącznie w Kolejach Mazowieckich
ma się pojawić 61 nowoczesnych Flirtów. W historii kolei regionalnych w Polsce to zamówienie rekordowe.