Na stacji Politechnika testowany jest nowy, szerszy typ bramki biletowej, przeznaczony dla osób z większym bagażem bądź mających problem z poruszaniem się. Testy potrwają sześć miesięcy, ale już teraz widać pierwsze efekty: system bramek został uszczelniony i więcej osób przechodzi przez kołowrotki.
Od 14 lipca na południowej głowicy stacji A-11 Politechnika ZTM udostępnił nowy typ bramki biletowej. Ma ona rozwiązać dwa problemy: dostępności stacji dla osób z ponadgabarytowym bagażem czy uprawnionych do bezpłatnych przejazdów, a także szczelności systemu biletowego. Zgodnie z przepisami osoby z rowerami, większym bagażem czy niepełnosprawne mogą na stacjach I linii korzystać z wyjść awaryjnych. Jak pisaliśmy, decyzja o udostępnieniu wejść awaryjnych doprowadziło do rozszczelnienia systemu bramkowego. Przejścia awaryjne są otwarte niemal non-stop i przechodzą przez nie także osoby nieuprawnione – na niektórych stacjach nawet 50-60% pasażerów omija bramki. Teraz właściwie nie wiadomo, ile osób korzysta z poszczególnych przystanków.
Test nowej bramki potrwa sześć miesięcy. Jest to zupełnie nowe rozwiązanie. – Jej funkcjonowanie jest bardzo proste. Chcąc wejść na stację, pasażer powinien zatrzymać się przed żółtą linią i przytrzymać zielony przycisk. Osoby wychodzące nie muszą nic robić: bramka otwiera się automatycznie – mówi Jakub Stefaniak, kierownik sekcji planowania i analiz w ZTM-ie. Bramka jest wyposażona w licznik pasażerów. Ponadto w ramach zmian podwyższono wyjścia awaryjne, by nie można było ich otwierać od zewnątrz. Wyposażono je też w samozamykacz.
ZTM będzie obserwować działanie bramki. Już teraz jednak testy nowej bramki pokazują, że system biletowy został uszczelniony.
Więcej na portalu Transport-publiczny.pl
Zapraszamy na IV Kongres Transportu Publicznego, który odbędzie się w Warszawie w dniach 19-20 października 2015 roku. Wśród poruszanych tematów znajdzie się między innymi mobilność Polaków, technologie służące mobilności oraz kwestie planowania i realizacji celów rozwoju miast.
Więcej informacji o Kongresie znajdziesz tutaj.
