Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

W Chełmie rozbierają bocznicę do ciepłowni. Kolej przegrała z ciężarówkami

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
12-04-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
W Chełmie rozbierają bocznicę do ciepłowni. Kolej przegrała z ciężarówkami
fot. jar
Trwają prace likwidacyjne infrastrukturę kolejową w rejonie miejskiej ciepłowni. Nieużywana od kilkunastu lat nawierzchnia jest demontowana. Jednak po latach przerwy miał węglowy na potrzeby Miejskiego Przedsiębiorstwa Energetyki Cieplnej Chełm będzie dostarczany do pobliskiej stacji transportem kolejowym, skąd po przeładunku dojedzie samochodami na zakładowy plac.

Jak informowaliśmy na naszym portalu, PKP S.A. zarządca bocznicy łączącej stację Chełm z północną częścią miasta, gdzie zlokalizowane są m.in. centralna ciepłownia i przedsiębiorstwo robót drogowych, zdecydował o jej likwidacji. Fragment działki pod przejazdem przez tory w ciągu ulicy Okszowskiej ma zostać zbyty na rzecz miasta jeszcze w tym roku. W innym miejscu, zagłębienie po bocznicy jest niwelowane ziemią. Trwa rozbiórka infrastruktury kolejowej należącej do MPEC.

Po publikacji do redakcji napisał Jerzy Guc, który z racji mieszkania w przy bocznicy interesował się jej losem. Udostępnił nam nawet fragment korespondencji z dyrekcją zakładu oraz przedstawicielem PKP. Wynika z niej, że przez lata bocznica nie była utrzymywana przez jej zarządcę. Można domniemywać, że stan techniczny bocznicy oraz brak zainteresowania przewozami po niej był powodem, że PKP PLK nie dzierżawiła jej od PKP S.A.

Ciężarówki z węglem zamiast pociągów

Jak wynika z udostępnionej korespondencji, przez lata transport węgla koleją do MPEC-u nie był realizowany ze względu na wysokie, niekonkurencyjne względem transportu drogowego, stawki. W tej sprawie toczyły się rozmowy między spółką, potencjalnym przewoźnikiem, jakim było PKP Cargo, oraz PKP S.A.- zarządcą bocznicy. Jednak nie zakończyły się one sukcesem. Demontaż bocznicy przez jej właściciela sprawiła, że władze spółki ciepłowniczej uzyskał zgodę na rozbiórkę własnej infrastruktury kolejowej m.in. torów zdawczo-odbiorczych i wewnątrzzakładowych o łącznej długości ok. 2,5 km oraz oświetlenia.

Węgiel znów pojedzie koleją

Mimo likwidacji bocznicy i innej infrastruktury kolejowej transport węgla do MPEC Chełm znów ma być realizowany pociągami. Jak można wnioskować z odpowiedzi spółki przesłanej naszemu czytelnikowi, przewozy będą realizowane przez PKP Cargo. Ładunek w wagonach nie będzie jednak dostarczany bezpośrednio do ciepłowni, lecz do pobliskiej stacji kolejowej. Tam, po przeładunku, dotrze transportem drogowym na plac składowy zakładu. Z informacji przetargowych wynika, że zlecenie związane z przeładunkiem węgla i transportem otrzymała jedna z lokalnych firm (Transpol Sp. j. Pawliszuk & Rudnik, Chełm), zarządzająca m.in. terminalem przeładunkowym na stacji Chełm Wschodni. Do końca bieżącego roku w taki sposób do zakładu ma trafić ok. 10 tys. ton miału węglowego, który do miejsca przeładunku ma być dowożony w składach po masie ok. 1,5 tys. ton.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Nowa bocznica wojskowa przy linii 12

Infrastruktura

Nowa bocznica wojskowa przy linii 12

Roman Czubiński 29 marca 2023

Bocznica+. Optymalizacja pracy bocznic kolejowych

Infrastruktura

Podlaskie: Bliżej 12-kilometrowej bocznicy w gminie Suwałki

Infrastruktura

Lublin: Powstaje nietypowy wiadukt nad bocznicą

Fotorelacje

Lublin: Powstaje nietypowy wiadukt nad bocznicą

jar, Rynek Kolejowy 11 marca 2019

Kolejni poszkodowani przez rozbiórkę bocznicy kolejowej w Gdańsku

Infrastruktura

Zobacz również:

Nowa bocznica wojskowa przy linii 12

Infrastruktura

Nowa bocznica wojskowa przy linii 12

Roman Czubiński 29 marca 2023

Bocznica+. Optymalizacja pracy bocznic kolejowych

Infrastruktura

Podlaskie: Bliżej 12-kilometrowej bocznicy w gminie Suwałki

Infrastruktura

Lublin: Powstaje nietypowy wiadukt nad bocznicą

Fotorelacje

Lublin: Powstaje nietypowy wiadukt nad bocznicą

jar, Rynek Kolejowy 11 marca 2019

Kolejni poszkodowani przez rozbiórkę bocznicy kolejowej w Gdańsku

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5