NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Nowe urządzenia w nastawniach na linii Częstochowa – Chorzew Siemkowice

| inf. pras. 10.08.2021 2,4k

Nowe urządzenia w nastawniach na linii Częstochowa – Chorzew Siemkowice
Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe SA
Nowe urządzenia w nastawniach na linii Częstochowa – Chorzew Siemkowice
Nowe urządzenia w nastawniach na linii Częstochowa – Chorzew Siemkowice
Wzrósł poziom bezpieczeństwa na trasie między Częstochową a linią ze Śląska do portów morskich. Kolejarze prowadzą ruch z czterech nowych nastawni wyposażonych w nowoczesne komputerowe urządzenia. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych o wartości 215 mln zł, dofinansowana z unijnego POIiŚ, jest na ostatnim etapie. Projekt zwiększa efektywność i możliwości kolejowych przewozów towarowych.
Efektem projektu jest możliwość krótszej jazdy pociągów towarowych, co oznacza szybszy i sprawniejszy przewóz koleją większej ilości ładunków. Inwestycja wpływa na wzrost efektywności i konkurencyjności ekologicznego transportu kolejowego i sprzyja rozwojowi gospodarki na pograniczu województw łódzkiego i śląskiego. Linia kolejowa Częstochowa – Chorzew Siemkowice (nr 146) stanowi połączenie między Częstochową a linią ze Śląska do portów nr 131 (Chorzów Batory – Tczew – Gdańsk – Gdynia).

Dzięki inwestycji realizowanej przez PKP Polskie Linie Kolejowe na linii Częstochowa (Wyczerpy) – Chorzew Siemkowice, zwiększyła się sprawność i poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym.

Pracują 4 nowe nastawnie na stacjach Rząsawa, Cykarzew, Brzeźnica nad Wartą oraz Biała Pajęczańska. Nowe urządzenia zwiększyły bezpieczeństwo na 38 skrzyżowaniach kolejowo-drogowych. Zimą sprawne przejazdy pociągów zapewnią ogrzewane rozjazdy. Zlikwidowano ograniczenia prędkości – pociągi już przyspieszyły do 60 km/h, a po zakończeniu niezbędnych procedur prędkość wzrośnie do 100 km/h.

W ramach projektu wymieniono blisko 50 km torów i sieci trakcyjnej. Zmodernizowano 45 obiektów inżynieryjnych, w tym stalowy, 66-metrowy most na Warcie w Ważnych Młynach.
Projekt "Prace na linii kolejowej nr 146 na odcinku Wyczerpy – Chorzew Siemkowice" ma wartość 215 mln zł netto. Dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej, z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, wynosi 179 mln zł.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (46250)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (46250)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5