NUMER 03/2022
NUMER 04/2022
Temat numeru:
Inwestycje infrastrukturalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Norwerski Flytoget wycofuje wszystkie nowe zespoły trakcyjne CAF z ruchu

| Michał Szymajda 05.07.2021 7,6k

Norwerski Flytoget wycofuje wszystkie nowe zespoły trakcyjne CAF z ruchu
fot. CAF
Niezwykła sytuacja w Norwegii. Przewoźnik Flytoget wycofuje z ruchu wszystkie dostarczone mu nowe zespoły trakcyjne CAF Oaris. W pojazdach wystąpił problem techniczny i do czasu jego usunięcia przewoźnik wstrzymuje przewozy tym typem pojazdu.
Nowe, zamówione w 2015 roku czterowagonowe pojazdy ze sporym opóźnieniem rozpoczęły kursy z pasażerami 5 czerwca. Pierwsze z ośmiu pojazdów, które mogą rozpędzać się w Norwegii do 210 km/h (choć konstrukcyjnie są stworzone do kursowania z prędkością 245 km/h) kursowały tylko do 24 czerwca. Tego dnia ze względów bezpieczeństwa, zostały wycofane z linii łączącej główne lotnisko Oslo – Gardermoen z Oslo i kilkoma innymi podstołecznymi miejscowościami. Oficjalne stanowisko Flytoget mówi o „pęknięciach znalezionych w podwoziu” i nie wskazuje na szczegółowy problem.

Przewoźnik nie jest w stanie określić, kiedy pociągi, dostarczone i tak z dużym opóźnieniem, wrócą do eksploatacji. Odpowiedź na to pytanie ma dać ekspertyza, do której zasiedli już przedstawiciele hiszpańskiego producenta wraz z pracownikami operatora.

– Bezpieczeństwo to nasz najwyższy priorytet, wada w podwoziu została wykryta podczas jednej z pierwszych kontroli stanu technicznego. Technicy CAF pracują obecnie nad usunięciem tego defektu. Jest zbyt wcześnie, aby powiedzieć, ile czasu zajmie przywrócenie nowych pojazdów do ruchu – czytamy w komunikacie Flytoget. Nowe Oarisy na razie zastępowane są przez starszej jednostki serii 71.

Sytuacja przypomina bardzo wielką wpadkę AnsaldoBredy w Holandii. Pociągi, które miały połączyć w Amsterdam z Brukselą jeździły zaledwie kilkanaście dni, po czym zostały wycofane z ruchu i dopiero w 2019 roku przywrócono je do kursowania, ale stało się to... we Włoszech. Również w Anglii, choć po wielu miesiącach eksploatacji, z uwagi na pęknięcia aluminiowych pudeł wycofano z użytkowania olbrzymią liczbę zespołów trakcyjnych wyprodukowanych przez Hitachi.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Norwegia (48)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Norwegia (48)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2022
NUMER 04/2022
Wojna w Ukrainie siłą rzeczy powraca i w tym numerze. Tym razem przyglądamy się jej wpływowi na bieżącą sytuację na krajowym rynku budowlanym oraz perspektywie dla inwestycji kolejowych – oprócz wszystkich tragicznych skutków rosyjskiej inwazji mamy bowiem jeszcze na głowie brak zatwierdzenia dla środków z KPO, który skutecznie powstrzymuje inwestycje w branży. Staramy się też spojrzeć dalej i poszukać odpowiedzi na pytanie, jak pandemia oraz konflikt wpłyną na rolę kolei w świecie, który chce coraz mniej polegać na paliwach kopalnych. W numerze sporo uwagi poświęcamy także projektowi Kolej Plus oraz kwestiom mobilności miejskiej. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5