Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Norwerski Flytoget wycofuje wszystkie nowe zespoły trakcyjne CAF z ruchu

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
05-07-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Norwerski Flytoget wycofuje wszystkie nowe zespoły trakcyjne CAF z ruchu
fot. CAF
Niezwykła sytuacja w Norwegii. Przewoźnik Flytoget wycofuje z ruchu wszystkie dostarczone mu nowe zespoły trakcyjne CAF Oaris. W pojazdach wystąpił problem techniczny i do czasu jego usunięcia przewoźnik wstrzymuje przewozy tym typem pojazdu.

Nowe, zamówione w 2015 roku czterowagonowe pojazdy ze sporym opóźnieniem rozpoczęły kursy z pasażerami 5 czerwca. Pierwsze z ośmiu pojazdów, które mogą rozpędzać się w Norwegii do 210 km/h (choć konstrukcyjnie są stworzone do kursowania z prędkością 245 km/h) kursowały tylko do 24 czerwca. Tego dnia ze względów bezpieczeństwa, zostały wycofane z linii łączącej główne lotnisko Oslo – Gardermoen z Oslo i kilkoma innymi podstołecznymi miejscowościami. Oficjalne stanowisko Flytoget mówi o „pęknięciach znalezionych w podwoziu” i nie wskazuje na szczegółowy problem.

Przewoźnik nie jest w stanie określić, kiedy pociągi, dostarczone i tak z dużym opóźnieniem, wrócą do eksploatacji. Odpowiedź na to pytanie ma dać ekspertyza, do której zasiedli już przedstawiciele hiszpańskiego producenta wraz z pracownikami operatora.

– Bezpieczeństwo to nasz najwyższy priorytet, wada w podwoziu została wykryta podczas jednej z pierwszych kontroli stanu technicznego. Technicy CAF pracują obecnie nad usunięciem tego defektu. Jest zbyt wcześnie, aby powiedzieć, ile czasu zajmie przywrócenie nowych pojazdów do ruchu – czytamy w komunikacie Flytoget. Nowe Oarisy na razie zastępowane są przez starszej jednostki serii 71.

Sytuacja przypomina bardzo wielką wpadkę AnsaldoBredy w Holandii. Pociągi, które miały połączyć w Amsterdam z Brukselą jeździły zaledwie kilkanaście dni, po czym zostały wycofane z ruchu i dopiero w 2019 roku przywrócono je do kursowania, ale stało się to... we Włoszech. Również w Anglii, choć po wielu miesiącach eksploatacji, z uwagi na pęknięcia aluminiowych pudeł wycofano z użytkowania olbrzymią liczbę zespołów trakcyjnych wyprodukowanych przez Hitachi.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Hiszpania: Testy prototypowego pociągu wodorowego

Tabor i technika

Hiszpania: Testy prototypowego pociągu wodorowego

Mikołaj Kobryński 17 czerwca 2023

Hiszpański CAF zbuduje we Francji pociągi dla Afryki

Tabor i technika

Hiszpański CAF zbuduje we Francji pociągi dla Afryki

Michał Szymajda 12 kwietnia 2023

CAF podsumowuje rok 2022. „Historycznie najlepszy”

Biznes

Holandia chce zespoły trakcyjne od CAF

Infrastruktura

Holandia chce zespoły trakcyjne od CAF

Michał Szymajda 01 września 2022

CAF dostarczy więcej pociągów do zachodnich Niemiec

Infrastruktura

CAF dostarczy więcej pociągów do zachodnich Niemiec

Przemysław Farsewicz 17 lipca 2022

Zobacz również:

Hiszpania: Testy prototypowego pociągu wodorowego

Tabor i technika

Hiszpania: Testy prototypowego pociągu wodorowego

Mikołaj Kobryński 17 czerwca 2023

Hiszpański CAF zbuduje we Francji pociągi dla Afryki

Tabor i technika

Hiszpański CAF zbuduje we Francji pociągi dla Afryki

Michał Szymajda 12 kwietnia 2023

CAF podsumowuje rok 2022. „Historycznie najlepszy”

Biznes

Holandia chce zespoły trakcyjne od CAF

Infrastruktura

Holandia chce zespoły trakcyjne od CAF

Michał Szymajda 01 września 2022

CAF dostarczy więcej pociągów do zachodnich Niemiec

Infrastruktura

CAF dostarczy więcej pociągów do zachodnich Niemiec

Przemysław Farsewicz 17 lipca 2022

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5