NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

Norwerski Flytoget wycofuje wszystkie nowe zespoły trakcyjne CAF z ruchu

| Michał Szymajda 05.07.2021 7,4k

Norwerski Flytoget wycofuje wszystkie nowe zespoły trakcyjne CAF z ruchu
fot. CAF
Niezwykła sytuacja w Norwegii. Przewoźnik Flytoget wycofuje z ruchu wszystkie dostarczone mu nowe zespoły trakcyjne CAF Oaris. W pojazdach wystąpił problem techniczny i do czasu jego usunięcia przewoźnik wstrzymuje przewozy tym typem pojazdu.
Nowe, zamówione w 2015 roku czterowagonowe pojazdy ze sporym opóźnieniem rozpoczęły kursy z pasażerami 5 czerwca. Pierwsze z ośmiu pojazdów, które mogą rozpędzać się w Norwegii do 210 km/h (choć konstrukcyjnie są stworzone do kursowania z prędkością 245 km/h) kursowały tylko do 24 czerwca. Tego dnia ze względów bezpieczeństwa, zostały wycofane z linii łączącej główne lotnisko Oslo – Gardermoen z Oslo i kilkoma innymi podstołecznymi miejscowościami. Oficjalne stanowisko Flytoget mówi o „pęknięciach znalezionych w podwoziu” i nie wskazuje na szczegółowy problem.

Przewoźnik nie jest w stanie określić, kiedy pociągi, dostarczone i tak z dużym opóźnieniem, wrócą do eksploatacji. Odpowiedź na to pytanie ma dać ekspertyza, do której zasiedli już przedstawiciele hiszpańskiego producenta wraz z pracownikami operatora.

– Bezpieczeństwo to nasz najwyższy priorytet, wada w podwoziu została wykryta podczas jednej z pierwszych kontroli stanu technicznego. Technicy CAF pracują obecnie nad usunięciem tego defektu. Jest zbyt wcześnie, aby powiedzieć, ile czasu zajmie przywrócenie nowych pojazdów do ruchu – czytamy w komunikacie Flytoget. Nowe Oarisy na razie zastępowane są przez starszej jednostki serii 71.

Sytuacja przypomina bardzo wielką wpadkę AnsaldoBredy w Holandii. Pociągi, które miały połączyć w Amsterdam z Brukselą jeździły zaledwie kilkanaście dni, po czym zostały wycofane z ruchu i dopiero w 2019 roku przywrócono je do kursowania, ale stało się to... we Włoszech. Również w Anglii, choć po wielu miesiącach eksploatacji, z uwagi na pęknięcia aluminiowych pudeł wycofano z użytkowania olbrzymią liczbę zespołów trakcyjnych wyprodukowanych przez Hitachi.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Norwegia (44)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Norwegia (44)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5