Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

V250 Albatros rozpoczęły kursowanie we Włoszech

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
03-07-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
V250 Albatros rozpoczęły kursowanie we Włoszech
Pociągi V250 Albatros, z których zakupu zrezygnowały Koleje Holenderskie, po latach zostały kupione przez Koleje Włoskie. Właśnie rozpoczęły kursowanie w normalnych kursach rozkładowych. Pierwsze wrażenia są bardzo pozytywne.

V250, które we Włoszech dostały oznaczenie ETR700, kursują w ramach siatki szybkich pociągów Frecciargento od 9 czerwca, na razie między Mediolanem a Ankoną. Dotąd nie zanotowany żadnych poważnych incydentów z pociągami, mają też one wzorową punktualność. Na razie w ruchu rozkładowym znajdują się dwa zestawy, ale kolejnych 15 zostanie włączonych do ruchu najpóźniej do końca pierwszego kwartału 2020 roku. Trenitalia chce nimi obsługiwać także takie relacje jak Mediolan – Wenecja i Mediolan – Bari – Lecce.

Obecnie pociągi omijają najszybsze magistrale i kursują liniami o parametrach podobnych do Centralnej Magistrali Kolejowej, z prędkością 140 – 160 i maksymalnie 185 km/h. ETR700 będzie mógł po okresie jazd nadzorowanych kursować z prędkością do 250 km/h, jeśli zajdzie potrzeba skierowania tych pociągów na szybsze linie.

Pociągi zostały przebudowane wewnątrz, w stosunku do tego jak wyglądały w Holandii, podczas krótkiej eksploatacji na linii z Amsterdamu do Brukseli. Otrzymały dodatkowe toalety i przestrzeń barową. Łącznie w pociągu jest 500 miejsc w trzech klasach: Standard (300), Premium (50) i Business (150). W klasie Standard nie wszystkie siedzenia umieszczono dokładnie przy oknach, co nieco irytuje pasażerów, jednak standard siedzeń jest wysoki. Na pokładzie działa też bardzo szybkie wifi. Najtańsze bilety na całą relację Mediolan – Ankona można kupić już za 19 euro.

Pierwsze pociągi V250 Albatros, wyprodukowane prez AnsaldoBredę trafiły z dużym opóźnieniem do Holandii w 2012 roku, ale po licznych problemach z eksploatacją, Holendrzy transakcję anulowali. W 2017 roku na ich zakup zdecydowali się Włosi. Do wejścia do eksploatacji na tutejszej sieci kolejowej doszło pół roku później niż pierwotnie zakładano.


Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Hitachi Rail testuje w Czechach szybki skład zespolony Frecciarossa

Tabor i technika

Hitachi Rail testuje w Czechach szybki skład zespolony Frecciarossa

Daniel Siwak 18 czerwca 2024

Włoska Trenitalia zadowolona ze swojego biznesu we Francji

Tabor i technika

Trenitalia: KDP z Rzymu do Mediolanu skutecznie walczy z lotnictwem

Tabor i technika

Trenitalia przejmie od ÖBB połączenia z Włoch do Niemiec

Pasażer

Zobacz również:

Hitachi Rail testuje w Czechach szybki skład zespolony Frecciarossa

Tabor i technika

Hitachi Rail testuje w Czechach szybki skład zespolony Frecciarossa

Daniel Siwak 18 czerwca 2024

Włoska Trenitalia zadowolona ze swojego biznesu we Francji

Tabor i technika

Trenitalia: KDP z Rzymu do Mediolanu skutecznie walczy z lotnictwem

Tabor i technika

Trenitalia przejmie od ÖBB połączenia z Włoch do Niemiec

Pasażer

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij