NUMER 03/2022
NUMER 04/2022
Temat numeru:
Inwestycje infrastrukturalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Nikt nie chciał wyremontować wagonów rowerowych KD

| Jakub Rösler 06.05.2022 5,8k

Nikt nie chciał wyremontować wagonów rowerowych KD
fot. Piotr Rachwalski
Koleje Dolnośląskie nie otrzymały żadnej oferty w postępowaniu dotyczącym naprawy P5 dwóch wagonów towarowych, które spółka zakupiła w zeszłym roku z myślą o przewozie rowerów. Wagony mają być włączane do pociągów do Sobótki w okresie letnim.
Koleje Dolnośląskie prowadziły postępowanie dotyczące naprawy poziomu P5 dwóch wagonów serii Gbs typ 208Kf/208Kg. W przetargu nie wpłynęła jednak żadna oferta. Spółka zakupiła w zeszłym roku pięć takich wagonów z myślą o wykorzystaniu ich do przewozu dużej liczby rowerów. Zgodnie z zapowiedziami wagony mają być dołączane do pociągów kursujących po linii 285 do Sobótki, która po wielu opóźnieniach ma być oddana do użytku w czerwcu tego roku.

W związku z faktem, iż w postępowaniu nie wpłynęła żadna oferta, przewoźnik analizuje aktualnie kolejne kroki w sprawie wagonów, o czym informuje nas Bartłomiej Rodak, rzecznik prasowy przewoźnika.

– Obecnie analizujemy możliwości dalszego postępowania w tej kwestii. Zamówienie objęło dwa wagony, gdyż projekt traktujemy jako pilotażowy. W tym sezonie letnim planowane jest uruchomienie jednego wagonu na linii 285 w relacji Wrocław Główny – Sobótka, po jej otwarciu przez PKP PLK, co ma nastąpić 12 czerwca. Wagony, mieszczące 38 rowerów, będą zestawione w składach z autobusami szynowymi typu SA134 i SA106, gdyż tylko one wyposażone są w standardowy sprzęg śrubowy, a taki niezbędny jest do połączenia tych pojazdów z wagonami Gbs typ 208Kf/208Kg – przekazał nam rzecznik Kolei Dolnośląskich.

Piotr Rachwalski, były prezes Kolei Dolnośląskich, uważa natomiast, że w sytuacji, gdy w postępowaniu nie wpłynęły żadne oferty, zadanie naprawy głównej i dostosowania wagonów do przewozu rowerów mogłoby zostać zrealizowane przez Koleje Dolnośląskie we własnym zakresie.

– Nikt nie robił w Polsce takich przeróbek więc firmy obawiały się startu, obawiały się nie tyle samych prac przy wagonach, a formalności i ryzyka związanego z dopuszczeniami, certyfikatami, homologacjami i innymi formalnościami zwłaszcza związanymi z UTK, zwłaszcza przy krótkim czasie realizacji ten element był najbardziej ryzykowny. Wg mojej opinii zabrakło dialogu technicznego przed przetargiem z potencjalnymi wykonawcami, których w końcu nie jest tak mało: ZUT Wągrowiec, większość ZNTK i firm powstałych z ludzi z PESY (Seluch, Mieczkowski, PTS, i inne). To nie jest technika rakietowa, przystosowanie do przewozu rowerów mógłby zrobić i sam serwis KD, którego pracownicy sami (z pomocą ew. Podwykonawców) robili już w końcu dużo trudniejsze przeglądy P3 i P4 szynobusów. Ten sezon jednakże trudno będzie obsłużyć tym taborem – komentuje Rachwalski.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI

Charków równo po trzech miesiącach uruchomi metro 706

Charków równo po trzech miesiącach uruchomi metro

Infrastruktura Metro w Charkowie – drugim największym mieście Ukrainy, znajdującym się na wschodzie kraju, blisko granicy z Rosją – przestało kursować 24 lutego. Lokalne władze przekonują, że konieczne jest rychłe wznowienie kursowania kolei podziemnej, by normalnie mogła funkcjonować gospodarka miasta. Ponowny start zapowiadany jest na 24 maja.


Warszawa: Zmiany na Gagarina z powodu kolektora i tramwaju 2,1k

Warszawa: Zmiany na Gagarina z powodu kolektora i tramwaju

Zintegrowany transport W poniedziałek, 23 maja, rozpoczną się pierwsze roboty budowlane na ul. Gagarina, związane z nową trasą tramwajową oraz kolektorem ściekowym. Ulica zostanie zwężona do dwóch pasów w stronę Wisłostrady i do jednego w kierunku centrum – ruch będzie się odbywać po jednej jezdni. Zmiany będą także wprowadzone na skrzyżowaniu z ul. Czerniakowską.

WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2022
NUMER 04/2022
Wojna w Ukrainie siłą rzeczy powraca i w tym numerze. Tym razem przyglądamy się jej wpływowi na bieżącą sytuację na krajowym rynku budowlanym oraz perspektywie dla inwestycji kolejowych – oprócz wszystkich tragicznych skutków rosyjskiej inwazji mamy bowiem jeszcze na głowie brak zatwierdzenia dla środków z KPO, który skutecznie powstrzymuje inwestycje w branży. Staramy się też spojrzeć dalej i poszukać odpowiedzi na pytanie, jak pandemia oraz konflikt wpłyną na rolę kolei w świecie, który chce coraz mniej polegać na paliwach kopalnych. W numerze sporo uwagi poświęcamy także projektowi Kolej Plus oraz kwestiom mobilności miejskiej. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5